Ga naar inhoud

asymmetrisch bandenprofiel


mohikaan

Aanbevolen berichten

Geachte forumleden,

Mijn voorbanden hebben een symmetrisch profiel.

Mijn achterbanden hebben een heel ander profiek als mijn voorbanden en ze hebben een assymetrischprofiel. (aan 1 zijde gaat het loopvlak met veel zijgroeven over in de zijwang.) Dit lijkt mij de "buitenzijde" v/d band te zijn.

De banden zijn echter identiek. Als ik 1 band op de velg om zou draaien is lijkt hrt probleeem opgelost, maar dan wijzen bij die band de waterafvoerglleuven de verkeerde kant uit.

Heb ik 1 verkeerde band?

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoeft niet zo te zijn, kijk eens ff of er een looprichting op je band staat als dat zo is dan kan het zijn dat er eentje verkeerd om ligt.

Heb zelf ook al banden gehad die gewoon omgekeerd liggen echter geen looprichting dus toch zoals het hoort. :rolleyes:

De ZZZ is trouwens erg gevoelig voor verschillende banden voor/achter. Als je een slechte wegligging en/of last van spoorvorming hebt weet je waardoor het komt :wave:

Link naar reactie

Maarre, zijn er banden / merken waar ze een linker- en een rechterband op de markt brengen? anders zal ik die jongen van dunlop maar eens een meeltje sturen.

Link naar reactie
Maarre, zijn er banden / merken waar ze een linker- en een rechterband op de markt brengen? anders zal ik die jongen van dunlop maar eens een meeltje sturen.

Heb ik nog nooit van gehoord.

Link naar reactie
Maarre, zijn er banden / merken waar ze een linker- en een rechterband op de markt brengen? anders zal ik die jongen van dunlop maar eens een meeltje sturen.

Geen idee alleen dat er een looprichting op kan staan en als je ze op de velg hebt liggen zijn ze dus links en rechts niet meer uitwisselbaar :rolleyes:

Link naar reactie

Helaas nog geen goed antwoord op deze vraag (en geen mailtje gestuurd naar dunlop).

Maar iets anders: Heb in november in een garage mn wielen laten wisselen voor winterwielen. Kosten 20 euro.

Dat kan ik zelf ook besparen dacht de slimmerik en besloot zaterdag om ze zelf terug te wisselen. :thumbup:

Helaas de verkeerde (lange) bouten v/d winterwielen gebrukikt om de zomerwielen te monteren.

Even flink vast aangedraaid. Resultaat : schroefdraad in de aluminium spoorverbreder dolgedraaid en naar de knoppen. : :schater: shit

Link naar reactie

Geloof me.....

JIJ BENT ONGELOOFLIJK BLIJ, dat je spoorverbreders hebt...... (relatief goedkoop en makkelijk te vervangen)

Link naar reactie
Helaas nog geen goed antwoord op deze vraag (en geen mailtje gestuurd naar dunlop).

Maar iets anders: Heb in november in een garage mn wielen laten wisselen voor winterwielen. Kosten 20 euro.

Dat kan ik zelf ook besparen dacht de slimmerik en besloot zaterdag om ze zelf terug te wisselen. :thumbup:

Helaas de verkeerde (lange) bouten v/d winterwielen gebrukikt om de zomerwielen te monteren.

Even flink vast aangedraaid. Resultaat : schroefdraad in de aluminium spoorverbreder dolgedraaid en naar de knoppen. : :schater: shit

Voortaan een momentsleutel gebruiken en op 110 nm (11 kg) vast zetten !!!! :thumbup:

Link naar reactie
Voortaan een momentsleutel gebruiken en op 110 nm (11 kg) vast zetten !!!! :thumbup:
De fout is dat ik de verkeerde bouten heb gebruikt en het schroefdraad in de aluminium verbreders is natuurlijk zo naar de knoppen.

Ik heb dit gepost ter lering ende vermaak van de mede forummers.

Heb een bandenbedrijf gebeld : linker en rechterbanden bestaan, maar alleen voor zeer dure race en sportwagens.

Volgens hem moet op de wang inside en outside staan. Zal er in weekeind eens naar kijken (avonds te donker)

Link naar reactie
De fout is dat ik de verkeerde bouten heb gebruikt en het schroefdraad in de aluminium verbreders is natuurlijk zo naar de knoppen.

Ik heb dit gepost ter lering ende vermaak van de mede forummers.

Heb een bandenbedrijf gebeld : linker en rechterbanden bestaan, maar alleen voor zeer dure race en sportwagens.

Volgens hem moet op de wang inside en outside staan. Zal er in weekeind eens naar kijken (avonds te donker)

Mijn Toyo's hebben de vermelding Left en Right, ondanks de symmetrische V-groef

Link naar reactie
Mijn Toyo's hebben de vermelding Left en Right, ondanks de symmetrische V-groef
waarschijnlijk zijn dan de buitenwangen verstevigd omdat die het zwaartst belast worden (als wij met onze 4 pitters met gierende banden door de bochten scheuren).
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.