Ga naar inhoud

Za. 28 April vrije rit Nürburgring...


Zedri

Aanbevolen berichten

  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zeker:

Frido

Sledgehammer

M coupe for life

Marc

Navigator

Niet zeker:

M roadster

Fabian

M optic

Martinvh

mohikaan

Jorgen

Vandaag tijdens een AC Vlaanderen BMW-rit Serge (M3 rijder) ontmoet, die me vroeg waar en wanneer we vertrokken.

Neem aan dat het geen probleem is als een niet-Z meegaat ?

Link naar reactie

Zaterdag vanaf 09:00 uur bij Baneheide, kunnen we wat kieken en kletsen en dan om 09:30 uur vertrekken richting Nürburg.

We gaan Zeker binnendoor en wel exact via de route Zoals we die reden tijdens de Limbo-Ring meeting, dat is ons grootste pleZiertje van de dag... :thumbup:

Eetcafé Baneheide

Nijswillerweg 5

6351 JS Bocholtz

@ M@r©: Het Zou leuk Zijn als je kunt aansluiten bij de splitsing 258 naar 257.

Wij komen dan vanaf Blankenheim en moeten dan rechtsaf. Er ligt een parkeerplaats op deZe splitsing waar we kunnen treffen.

Weet je ongeveer waar ik bedoel ?... :blink:

@ Navigator: Serge is natuurlijk welkom... :D

Link naar reactie

@ Navigator: Je hebt té mooi gemeelt om het voor mijZelf te houden dus ik ben Zo vrij geweest om het met iedereen te delen... :thumbup:

nordschleifegt3.png

Maestro,

Als het goed is moet je bovenstaand een afbeelding hebben van de Nordschleife.

Wat ik je kan aanraden om een kijkje te nemen is volgende plekken :

Tussen Km1 en Km 2 kan je vanaf Quiddelbacherhohe te voet naar Hatzenbach een combinatie van snelle links rechts bochten, vooraleer ze een lang recht stuk opgaan richting Flugplatz. (ong. 1500 m wandelen)

Als we dan de B257 volgen richting Adenau, komen we in Breidscheid. Daar is het meestal druk, maar als we onder het circuit doorrijden komen we aan die parking van de Aldi (of zoiets) waar we toch wat wagens kunnen plaatsen. Dan terug te voet tot Wehrseifen (km 7) daar is een chicane waar je de wagens echt dichtbij ziet. (foto's !)

Vanaf Breidscheid loopt er een weg binnendoor naar Hohe acht (km 13) en van daar kunnen we dan naar Brunnchen (ons allen bekend).

Aan km 15 heb je Pflanzgarten, een nijdige knik in de weg alvorens rechts omhoog te draaien. Tricky stukje en eveneens plaats om de ZZZ's te plaatsen (is daar wel beperkt)

Dat zijn zowat de plekken die ik aandoe als ik naar een NS race ga kijken. Je kan te voet nog een aatal mooie plekken ontdekken, maar dan moet je daar tijd voor uittrekken. Ik verkies meestal te beperken tot een aantal van deze plaatsen en de wagen niet te ver uit te buurt te hebben.

Nog info nodig ? Mail me...

Frank

Die bocht bij Wehrseifen (km 7) lijkt me erg gaaf om eens te kijken, vooral Heidfeld lijkt me hier gaaf, wat jullie ?

Is dat toevallig bij een restaurant in de buurt of is dat weer een andere bocht ?

Link naar reactie
@ M@r©: Het Zou leuk Zijn als je kunt aansluiten bij de splitsing 258 naar 257.

Wij komen dan vanaf Blankenheim en moeten dan rechtsaf. Er ligt een parkeerplaats op deZe splitsing waar we kunnen treffen.

Weet je ongeveer waar ik bedoel ?... :thumbup:

Is dat bij een slipschool toevallig (naast het "normale" circuit)?

f7caf38698.jpg

Link naar reactie

Het ziet er allemaal heel leuk uit....

Maar ik kom 'zeker niet' !!

Ga het weekeinde naar Assen.

Superbike races !!!

Ik had afgesproken met een maat.

Hij heeft een vrij bewogen tijd achter de rug.

Even ouderwets met de motor erop uit zal hem goed doen.

(Mij trouwens ook.... gezellig!!)

Link naar reactie
Die bocht bij Wehrseifen (km 7) lijkt me erg gaaf om eens te kijken, vooral Heidfeld lijkt me hier gaaf, wat jullie ?

Is dat toevallig bij een restaurant in de buurt of is dat weer een andere bocht ?

Onder aan die brug, staan een aantal restaurants met meestal van die "snell hap" toestanden. Genre Schnitzel met frieten, Bockwurst met frieten, etc.

Niet echt gezellig om uren te blijven zitten, eerder snelle hap en terug weg...

Link naar reactie
"het vrouwtje".

Ik heb dit een paar keer eerder gelezen hier. Nee, ik noem geen namen.

Als ik mijn vrouw "het vrouwtje" zou noemen zou ze gillend weglopen en nooit meer terugkomen.

Ik geef haar groot gelijk.

Zal wel regio afhankelijk zijn, maar "bij ons" is dit een normale uitdrukking. En zo heeft iedere regio zijn/haar eigenaardigheden. Audoe! :thumbup::)

Link naar reactie
Zal wel regio afhankelijk zijn, maar "bij ons" is dit een normale uitdrukking. En zo heeft iedere regio zijn/haar eigenaardigheden. Audoe! ;) :thumbup:

Bij ons, in het West Fries, is dat "Moain Woaiffie" bijvoorbeeld ! :)

Vind ze harstikke leuk als ik dat zeg !?! :schater::huh:

Link naar reactie
Is dat bij een slipschool toevallig (naast het "normale" circuit)?

Het is in die grote gele cirkel, daar staan wij dan met die grote rode pijl... :rolleyes:

Ik weet niet of daar ook een slipjesschool ligt, anders moesten we daar maar eens aan de handrem trekken.

b258257fv1.jpg

Link naar reactie

Ik zal er wel zijn, maar apart van jullie rijden. Moet nog bij een aantal mensen langs rondom de Ring, dat past anders niet in het schema.

Wie weet kom ik jullie daar nog tegen. Ik zal de F1 iig vanuit Breidscheid bekijken.

Ze zullen overigens 4 ronden rijden met de F1!!

Link naar reactie
Ik zal er wel zijn, maar apart van jullie rijden. Moet nog bij een aantal mensen langs rondom de Ring, dat past anders niet in het schema.

Wie weet kom ik jullie daar nog tegen. Ik zal de F1 iig vanuit Breidscheid bekijken.

Ze zullen overigens 4 ronden rijden met de F1!!

Anders Zien we elkaar wel een andere keer... :unsure:

Als er vier ronden gereden Zouden worden Zou dat Zoepah Zijn... :rolleyes:

Link naar reactie
De groene de parkeerplaats. Ik zie daar op maps.google.nl alleen maar wegen geen P Klopt dit een beetje ?

Niet ongerust worden. Er is daar wel wat plaats om te wachten op ons (bv. naast de weg). Is ook een vrij brede, rechte weg.

Je kan er mekaar vanop een ruime afstand "spotten".

Anders effe je telefoonnummer PM-en naar Zedri ?

Link naar reactie
Niet ongerust worden. Er is daar wel wat plaats om te wachten op ons (bv. naast de weg). Is ook een vrij brede, rechte weg.

Je kan er mekaar vanop een ruime afstand "spotten".

Anders effe je telefoonnummer PM-en naar Zedri ?

@navigator

:thumbup: thnx, ik weet iedergeval waar het is, normaal gesproken kom ik altijd uit bij de slipschool(L93) dan is het ff een paar meter naar links. Ik pm het nummer wel ff inderdaad.

@jorgen

Het wordt heerlijk weer :)

Link naar reactie
Ik zal er ook zijn zaterdagochtend in Bocholtz. Samen met mijn zwager. Is de verzamelplek makkelijk te vinden of is het slim om een tomtom mee te nemen?

Tot zaterdagochtend. De weersvoorspelling is gunstig.

Ik Zal Zedri Zo neer Zetten dat het wel duidelijk is... :thumbup:

Maar als je een TomTom hebt, waarom niet gebruiken ?

Link naar reactie

Vertrek vanuit Limburg:

Frido

Sledgehammer

M coupe for life

Navigator

Serge

Jorgen

Eetcafé Baneheide

Nijswillerweg 5

6351 JS Bocholtz

--------------------------------------------------------------

Verzamelen in Nurburg:

Marc

Ron79 met aanhang

Laten we sowieso telefoonnummers uitwisselen, voor het geval dat iemand wat later is of niet kan komen, en dat we anders voor niets staan te wachten op elkaar. :)

Moet trouwens wel een leuk tempo te behalen zijn met zo'n klein groepje. :thumbup:

Link naar reactie
Laten we sowieso telefoonnummers uitwisselen, voor het geval dat iemand wat later is of niet kan komen, en dat we anders voor niets staan te wachten op elkaar. :wave:

Moet trouwens wel een leuk tempo te behalen zijn met zo'n klein groepje. :kisstogether:

@ Sledgehammer: Wilde je mijn telnummer doorsturen via PM, maar je mailbox is vol.

@ Zedri: Alvast bedankt voor het opzichtig neerzetten van Zedri..

Link naar reactie
I agree to that, sir...

Strijk alvast wat gel in jullie haren, het zal gaan stormen in de R's... :schater:

Chips,... we gaan weer wat missen. Jullie in ieder geval veel plezier gewenst (en pas een beetje op).
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.