Ga naar inhoud

kn open air intake


z3bo

Aanbevolen berichten

Vorig jaar heb ik een open air intake van K&N gemonteerd op mijn z3 2.2 en na de berichten die ik hier las hem erweer af gehaald (en de kelk op het normale luchtfilter gemodificeerd).

Kom toch tot de conclusie dat het K&N filter meer lucht geeft waardoor de motor sneller reageert en m.n. vanuit stationair of met weinig gas soepeler optrekt (zoals in de file). Het zwaardere geluid vind ik geen probleem, maar wat wel irritant is, is dat de motor soms een fluitend geluid maakt. Weet iemand hoe dit komt en of dit te verhelpen is.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Bo

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb gister bij Roodkapje de K&N van Rob opgehaald en gemonteerd.

Inderdaad... op sommige toerentallen/gasstand fluit hij wat. Denk dat je dit bij een Roadster beter hoort dan bij een Coupe...

Als ze bij het stoplicht maar denken dat het een compressor/supercharger is die ze horen. :schater:

Link naar reactie
Vorig jaar heb ik een open air intake van K&N gemonteerd op mijn z3 2.2 en na de berichten die ik hier las hem erweer af gehaald (en de kelk op het normale luchtfilter gemodificeerd).

Kom toch tot de conclusie dat het K&N filter meer lucht geeft waardoor de motor sneller reageert en m.n. vanuit stationair of met weinig gas soepeler optrekt (zoals in de file). Het zwaardere geluid vind ik geen probleem, maar wat wel irritant is, is dat de motor soms een fluitend geluid maakt. Weet iemand hoe dit komt en of dit te verhelpen is.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Bo

Zelfde auto, zelfde filter en nergens last van. Ik heb het filter deze winter gemonteerd en ik rij deze week voor het eerst weer sinds vier maanden dus ik kan moeilijk een vergelijking maken tussen de oude en nieuwe situatie. Merk niets van minder of meer vermogen. Wel een mooier geluid maar zoals gezegd zonder gefluit. Heb je dat afdekkapje dat bij het filter wordt geleverd wel op de aanzuigbuis gemonteerd?

Link naar reactie
Zelfde auto, zelfde filter en nergens last van. Ik heb het filter deze winter gemonteerd en ik rij deze week voor het eerst weer sinds vier maanden dus ik kan moeilijk een vergelijking maken tussen de oude en nieuwe situatie. Merk niets van minder of meer vermogen. Wel een mooier geluid maar zoals gezegd zonder gefluit. Heb je dat afdekkapje dat bij het filter wordt geleverd wel op de aanzuigbuis gemonteerd?

ja, alles zit goed. weet ook zeker dat het aan het filter ligt. toen ik hem eraf had was het weg en nu het er weer op zit is het terug.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

als je heel goed luistert, hoor je het ook met de originele filterkast. het wordt eigenlijk gewoon versterkt door het afnemen van de demping. lijkt een beetje op een compressor of zo. de ene haat het de andere houdt er van... love it or leave it he

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.