Ga naar inhoud

Beenruimte maken.


Marvin

Aanbevolen berichten

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Die hoeft niet los :rolleyes:

het tapijt zit daar onder vast?

achter de zetel zitten kunststof panelen (waar op de foto de luidspreker zit) die overlopen in de opbergruimte tussen de zetels, welke denk ik ook nog los moeten, heb de schroefjes (verstopt onder kunststof kapje) losgevezen, maar die paneeltjes geven ook niet mee. of moet de bovenkant van het tapijt niet los dan?

Link naar reactie
het tapijt zit daar onder vast?

achter de zetel zitten kunststof panelen (waar op de foto de luidspreker zit) die overlopen in de opbergruimte tussen de zetels, welke denk ik ook nog los moeten, heb de schroefjes (verstopt onder kunststof kapje) losgevezen, maar die paneeltjes geven ook niet mee. of moet de bovenkant van het tapijt niet los dan?

Tapijt kun je met enig beleid eronder wegtrekken, heb ik vanavond net gedaan. Bult weg :thumbup: meer ruimte en inderdaad een half uur werk bedankt voor de tips geweldig forum :wave: .

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Van het weekend ook de bult gesloopt ging prima, stoel er maar niet uitgehaald. Ook meteen maar het kapje boven de pedalen weggehaald. Ik begrijp wel dat dat er niet voor niets zit en de electronica moet beschermen. Die electronica zit echter heel netjes een stuk hoger. Maar ja grote voeten he :rolleyes: Dus nu kan ik ook met maatje 47 ongehinderd de pedalen bedienen.

Groeten Wout

Link naar reactie
Van het weekend ook de bult gesloopt ging prima, stoel er maar niet uitgehaald. Ook meteen maar het kapje boven de pedalen weggehaald. Ik begrijp wel dat dat er niet voor niets zit en de electronica moet beschermen. Die electronica zit echter heel netjes een stuk hoger. Maar ja grote voeten he :rolleyes: Dus nu kan ik ook met maatje 47 ongehinderd de pedalen bedienen.

Groeten Wout

Geniet van de ruimte Wout !!! :foto: :wave:

Link naar reactie
Ik vraag me wel af of het niet toch een functie zal hebben bij een forse impact van achteren. Het stoeltje ziet er nu wat ielig uit in de rug.

Ligt het nou aan mij... er is toch niks met die stoel gebeurt? :cooltext:

Die bult zit toch gewoon in de binnenbekleding van de Z? En bij mensen die korte beentjes hebben heeft die bult toch ook geen functie...

Volgens mij heeft het niks met veiligheid te maken maar met design.. ;)

Mooie foto's in ieder geval en vrees (wanneer Frank dit leest) dat mijn Z er ook aan moet geloven :P

Link naar reactie
Mooie foto's in ieder geval en vrees (wanneer Frank dit leest) dat mijn Z er ook aan moet geloven ;)

Je hoeft niets te vrezen hoor ZZZas, je ziet er naderhand niets meer van !!! :thumbup:

En wat Superduper (Ies) bedoelt ??? Geen idee !! :P

Link naar reactie

Voor wat betreft de veiligheid kan me voorstellen dat bij een aanrijding van achter de klap iets gedempt zou kunnen worden. Het is iets van 3 centimeter stevig schuim net als in een valhelm :thumbup:

Maar goed ik rij ook motor en ik heb wel eens achter me gekeken en daar ik helemaal geen bescherming gecconstateerd dus het is allemaal maar relatief.

Volgende theorie:

Misschien hebben de heren bij BMW een lijntje getrokken tussen de bovenrand van de raamstijl die immers als rolbeugel moet fungeren en de achterkant van de auto. Vervolgend geconcludeerd dat verder naar achter zitten het hoofd buiten die lijn zou brengen en daarom de stoel iets tegengehouden om dit te voorkomen. Maar ook hier.................het is maar relatief..............

Groeten Wout

Link naar reactie
Voor wat betreft de veiligheid kan me voorstellen dat bij een aanrijding van achter de klap iets gedempt zou kunnen worden. Het is iets van 3 centimeter stevig schuim net als in een valhelm :thumbup:

Zoiets zat ik ook te denken ja. Bij lange mensen zullen ze de stoelen strak tegen de achterwand aanzetten. [fantaseer een eind weg mode]Om daar een zekere marge, barriere, demper, firewall te maken om de stoel te beschermen bij een (hele) forse klap zou ik me een stuk schuim op die plaats kunnen voorstellen. Stel dat de stoel uit de rails schiet omdat je toch al op het eindpunt zit... [/fantaseer een eind weg mode].

Van zulke ontwerp dingen wordt ik altijd nieuwsgierig; als ze soms al 10 ventieldopjes testen welke de beste/goedkoopste is, dan zullen ze er toch niet iets in stoppen om lange mensen te weren?

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Wat bedoel je met 'beide kanten'?

Er zit in de bekleding achter je stoel een stuk hardschuim (lijkt een beetje op piepschuim, maar wat steviger) 'ingegoten' in het zachte schuim onder het tapijt, dit creëert 'De Bult'.

Per stoel zit er één zo'n bult achter de bekleding.

Door de bekleding los te halen, en een insnijding te maken aan de achterkant (daar waar de bult begint/eindigt), kan je met wat geduld het stuk hardschuim verwijderen. Ik heb dit door tijdgebrek alleen voor de bijrijdersstoel gedaan, binnenkort neem ik ook de achterzijde van de bestuurdersstoel onder handen.

Link naar reactie
scheelt het zon 10 cm of is dat teveel ?

Heb het niet "voor-na" gemeten, maar gevoelsmatig denk ik zo'n 4-5cm (die 7cm schatting van Pim is al optimistisch denk ik).

Iemand een idee om het tapijt achter de stoel weer mooi "strak" te krijgen?

opvullen met pur schuim ;) :P

Link naar reactie
Wat bedoel je met 'beide kanten'?

Er zit in de bekleding achter je stoel een stuk hardschuim (lijkt een beetje op piepschuim, maar wat steviger) 'ingegoten' in het zachte schuim onder het tapijt, dit creëert 'De Bult'.

Per stoel zit er één zo'n bult achter de bekleding.

Door de bekleding los te halen, en een insnijding te maken aan de achterkant (daar waar de bult begint/eindigt), kan je met wat geduld het stuk hardschuim verwijderen. Ik heb dit door tijdgebrek alleen voor de bijrijdersstoel gedaan, binnenkort neem ik ook de achterzijde van de bestuurdersstoel onder handen.

Inderdaad bestuurderskant em bijrijderskant. Ik zou er een subwoofer willen plaatsen maar 5 cm is dan echt te weinig .

Bedankt in ieder geval

Groeten Danny

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

**schop**

Er is weer eens een lange die geinteresseerd is in een auto waar hij eigenlijk niet inpast :) .

Ik heb gister een proefrit gemaakt in een Z3M Roadster....erg leuke auto, met een motor die ik al ken uit mijn huidige auto (E36 M3 3.2 Sedan). Na een 20 minuten gereden te hebben viel het mij op dat ik last begon te krijgen van de middenconsole. Mijn been rust, net onder mijn knie (die door mijn lengte behoorlijk gebogen staat) precies tegen de rand aan. Daarnaast mocht het stuurtje ook wel iets kleiner, maar dat is relatief makkelijk op te lossen.

Nu vind ik het een beetje een groot risico om veel geld uit te geven aan een auto waarvan ik niet 100% zeker weet of ik er goed in pas.

Kort en wel: is er iemand in omgeving Amsterdam die "de bult" weg heeft laten halen, sportstoelen heeft, en waar ik even in zou mogen proefzitten?

Alvast veel dank!

Erik

Link naar reactie

Kort en wel: is er iemand in omgeving Amsterdam die "de bult" weg heeft laten halen, sportstoelen heeft, en waar ik even in zou mogen proefzitten?

Dag Erik,

Dat kan: de bijrijdersstoel is 'ontbult', en is een :m: sportstoel. Aan de bestuurdersstoel ben ik nog steeds niet toegekomen... :blush:

Ik ben de komende weken veel op reis, dat wordt even goed kijken of agenda's aansluiten, stuur me even een PM met je beschikbaarheid!

En voor de duidelijkheid: ik ben 1.86m en kom mét bult achter de bestuurdersstoel nog net goed uit de voeten...

Link naar reactie

Dag Erik,

Dat kan: de bijrijdersstoel is 'ontbult', en is een :m: sportstoel. Aan de bestuurdersstoel ben ik nog steeds niet toegekomen... :blush:

Ik ben de komende weken veel op reis, dat wordt even goed kijken of agenda's aansluiten, stuur me even een PM met je beschikbaarheid!

En voor de duidelijkheid: ik ben 1.86m en kom mét bult achter de bestuurdersstoel nog net goed uit de voeten...

Dank voor het aanbod, maar de Z3M werd 1 dag later verkocht. Helaas..

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Even een oud topic gelezen en ik wilde toch weten waar dit voor was.

Ik gelijk gevraagd aan de dealer en die gaf het verlossende antwoord.

Het heeft niets met veiligheid te maken maar met de speaker die achter de stoel zit.

Als je de bult weg haalt dan kan je de rugleuning tegen de speaker aanzetten waardoor het geluid weg valt en/of de speaker defect kan gaan.

Daar heeft ie meneer wel een punt. De speaker zit idd tegen de hoofdsteun/rugleuning van de stoelen in de Z3

Link naar reactie
  • Administrator

Aan de andere kant: dealers zitten in dit soort dingen vrij conservatief. Ik heb nog niet gehoord dat Z3 rijders hier daardoor daadwerkelijk problemen met die speaker hebben gekregen ...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.