Ga naar inhoud

M3 E36 blok inbouwen


Gast grayhound

Aanbevolen berichten

  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Lijkt me geweldig!

Neem dan wel meteen de 3.2 en niet de 3.0 Mpowah.

Volgens mij moet beide blokken in te bouwen zijn, ik meen dat er ook een V8 uitvoering van de Z3(Hartge??) is geweest (nee, niet officieel door BMW geproduceerd)

Een zesbak schijnt weer niet onder de ZZZ te passen....

Link naar reactie

in ieder geval gaat ie dan wat sneller van z'n plaats

ik ben alleen bang dat misschien de rest van de auto het niet aan kan en bv de verscnellingsbak of andere zaken naar z'n grootje gaan

het is nogal een pk verschil

Link naar reactie
Is het mogelijk zomaar een 2.8 blok (193 pk) te vervangen door een M3 E36 blok?

En is het aan te raden?

Kan allemaal, bouwen ze zelfs in de E30 in. Door de nog beperkte electronica kan het vrij makkelijk. Is echter per saldo duurder dan meteen een ///M kopen.

Met name de inruilprijs zal flink verschillen, voor een dusdanig verbouwde auto met andere motor is de markt erg klein integenstelling tot een originele ///M :rolleyes:

Link naar reactie

Misschien is het monteren van een Supercharger of Turbo i.c.m. intercooler van formaat Mercedes Sprinter bus een beter plan.

Je zult met wat lekker spul op de 2.8i (nokkenas, supercharger/turbo en absorptieuitlaat) ergens rond het vermogen van een M uitkomen en waarschijnlijk eroverheen.

Dat de 2.8 "maar" 193 pk heeft is te wijten aan het daardoor onstaan van een gunstig belastingtarief in Duitsland. De 2.8 heeft veel meer potentie. Begin met een M50 inlaatspruitstuk monteren.... de geruchten gaan dat dit + 30pk zal opleveren. (maak meteen even een fotoverslag, want ik wil dit ook)

Link naar reactie

Al met al is de 2.8 op te voeren tot zo'n 230 a 250 pk (nietwaar Chris?) maar dan houdt het wel op

een supercharger of turbo raden vele tuners af, dat schijnt niet echt goed te zijn voor de motor, daarmee kom je wel tot hogere pk waarden

Link naar reactie
Al met al is de 2.8 op te voeren tot zo'n 230 a 250 pk (nietwaar Chris?) maar dan houdt het wel op

een supercharger of turbo raden vele tuners af, dat schijnt niet echt goed te zijn voor de motor, daarmee kom je wel tot hogere pk waarden

In D hebben een aantal mensen ervaring met de Infinitas (ASA) kompressor samen met snellere nokkenassen goed voor rond de 300pk, echter een dure hobby, je moet immers van alles aanpassen zoals koppeling en Diff.

Daarbij rijdt ie niet zo lekker als de ///M met zijn atmosferische motor met 6 gaskleppen en supersnel respons.

Een drukgevulde motor blijft qua gevoel altijd wat achter qua respons cq turbogat. Alhoewel men dit nu met de moderne biturbo's en kombi turbo/kompressor vrij goed onder de knie schijnt te krijgen maar dan heb je het over moderne fabrieksauto met vele uren research en niet een DHZ-aanpassing :rolleyes:

Link naar reactie
De 2.8 heeft veel meer potentie. Begin met een M50 inlaatspruitstuk monteren.... de geruchten gaan dat dit + 30pk zal opleveren.

Ik heb laatst met een half oog geleZen dat dit ten koste gaat van veel koppel bij lage toerentallen,

als dit Zo is dan wil je dit waarschijnlijk niet meer.

Maar ik moet er nog eens op surfen... :rolleyes:

Link naar reactie
Ik heb laatst met een half oog geleZen dat dit ten koste gaat van veel koppel bij lage toerentallen,

als dit Zo is dan wil je dit waarschijnlijk niet meer.

Maar ik moet er nog eens op surfen... :thumbup:

Heb me er nog niet in verdiept maar inlaatdiameter heeft idd invloed op koppel, zo was er toen op de 16v motoren van VW een met 40 en een met 50mm doorsnee, kleinere diameter meer koppel, grotere diameter meer pk's. Verschil was echter marginaal, paar nm en paar pk. Oettinger boorde toen de 40mm variant op naar 45mm, polijste het kanaal en verbeterde het inlaatkanaal, samen met een snellere nokkenas leverde dat ca 25 pk op. Zo had mijn scirocco 16v bij een wagengewicht van 850 kg dik 160pk en dat was reuzefun :rolleyes:

Link naar reactie
Al met al is de 2.8 op te voeren tot zo'n 230 a 250 pk (nietwaar Chris?) maar dan houdt het wel op

een supercharger of turbo raden vele tuners af, dat schijnt niet echt goed te zijn voor de motor, daarmee kom je wel tot hogere pk waarden

Maak een ritje mee in de ZzZ van ADOPAT of de "oude" van mij (Leander) , zal je het verschil tov de standaard 2.8 merken.

Er is een ombouw van de M52 naar de S52 motor voorhanden, kun je ook overwegen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.