Ga naar inhoud

km-stand rond de 200.000km


martinvh

Aanbevolen berichten

Jullie als volwaardig ZZZ rijders kunnen me vast vertellen wat het meest verstandig is.

Voor dezelfde prijs:

1. Een Z3 Coupe aanschaffen met schade en ca. 150.000km

2. Een Z3 Coupe aanschaffen, zonder schade maar bijna 200.000km

Het gaat in beide gevallen om een 2.8 en zijn beide zwart.

Vrijdag ga ik wat adresjes in Duitsland langs, ik zou graag jullie visie op dit vraagstuk willen.

Alvast bedankt. Martin

Link naar reactie
  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je zal ze zelf eerst allebei moeten zien. Inschatten hoeveel de schade herstellen kost en hoeveel minder je aan een auto van 150k hoeft te repareren.

Bij verkoop zal de 150k uiteraard meer opbrengen (zijn de bouwjaren gelijk?).

Link naar reactie

Ze zijn beide van hetzelfde bouwjaar.

De schade bestaat uit een 10 - 15 bultjes in de lak ontstaan door hagel! Wel heeft deze auto M spiegels.

Misschien zijn de deukjes eruit te halen door uitdeuken zonder spuiten, maar stel dat hij gespoten moet worden.... dan rijdt ik daarna in een glimmende auto.

Weet iemand trouwens op wat voor wijze een auto met 15 deukjes mij voordeel op gaat leveren bij het berekenen van de rest BPM t.o.v. een auto met 200.000km zonder schade???

Martin

Link naar reactie

Ik denk zeker dat je BPM voordeel kan halen met schade. Probeer een schade expert te vinden die het wil taxeren op basis van paneelvervanging + spuitwerk <_< Met zo'n rapport kun je volgens mij aftrek van BPM krijgen ;

Import schade-auto

Ik wil een jonge schadeauto uit Duitsland importeren; is het nu zo dat de BPM sinds kort op basis van de aankoopwaarde van de auto wordt bepaald, of is dat een fabeltje? Met aankoopwaarde bedoel ik de prijs die de schadehandelaar ervoor vraagt en niet de nieuwwaarde.

Norbert Laan

Tot voor kort moest de auto aan de APK-eisen voldoen, voordat hij de BPM-keuring mocht ondergaan. Dit betekende een hogere afdracht aan BPM, omdat de auto al grotendeels gerepareerd moest zijn. Vanaf januari 2006 is dit veranderd: toen werd de tegenbewijsregeling weer in het leven geroepen voor auto’s met niet gerepareerde schade. U kunt de auto nu met schade bij de RDW aanbieden. Deze registreert de auto en daarna kunt u door naar de douane. Deze bepaalt het bedrag aan BPM op basis van de werkelijke waarde. Verstandig is om deze waarde te laten beoordelen door een beëdigd taxateur. Normaal gesproken neemt de douane dit bedrag over en bepaalt aan de hand hiervan de BPM. Voordat u naar de RDW gaat, moet u wel de verwijderingsbijdrage hebben betaald. Anders wordt de auto niet gekeurd.(AJ)

Deze 'vraag & antwoord' is eerder gepubliceerd in AutoWeek nr. 20 van 2006.

:lmao:

Link naar reactie

Super super!! Ik ken zo'n autotaxateur.

Dit las ik net op de site van VROM:

Sinds 1 januari 2007 hoeft u ook geen verwijderingsbijdrage te betalen als u zelf een auto importeert uit het buitenland (parallelimport).

Weet iemand hier meer van?

Link naar reactie
Jullie als volwaardig ZZZ rijders kunnen me vast vertellen wat het meest verstandig is.

Voor dezelfde prijs:

1. Een Z3 Coupe aanschaffen met schade en ca. 150.000km

2. Een Z3 Coupe aanschaffen, zonder schade maar bijna 200.000km

Hoe oud zijn die auto's? Naar mijn ervaring heeft ook het aantal jaren een grote vinger in de pap: mijn z3 heeft slechts 80.000 km (lange ritten) achter de wielen, maar is wel 7 jaar oud... en de herstellingskosten lopen hoog op.

Eigenlijk lijkt een z3 mij geen auto om tweedehands te kopen. Tenzij je de geschiedenis van de wagen kent, en weet dat ie goed is; of dat je zelf kunt sleutelen.

Link naar reactie
Ze zijn beide van hetzelfde bouwjaar.

De schade bestaat uit een 10 - 15 bultjes in de lak ontstaan door hagel! Wel heeft deze auto M spiegels.

Misschien zijn de deukjes eruit te halen door uitdeuken zonder spuiten, maar stel dat hij gespoten moet worden.... dan rijdt ik daarna in een glimmende auto.

Weet iemand trouwens op wat voor wijze een auto met 15 deukjes mij voordeel op gaat leveren bij het berekenen van de rest BPM t.o.v. een auto met 200.000km zonder schade???

Martin

Haal je de ///M spiegels eraf, heb je de kosten eruit voor het uitdeuken én standaard spiegels.............. :surprise:

Wie wil die dingen nou hebben?? Kleine rot dingen :thumbup:

Link naar reactie
Haal je de ///M spiegels eraf, heb je de kosten eruit voor het uitdeuken én standaard spiegels.............. :surprise:

Wie wil die dingen nou hebben?? Kleine rot dingen ;)

Ben het met Chris eens.

Laat ik nu ook erg aardig zijn, dan ruilen wij onze spiegels om.

Scheeld jou ook weer een beetje in BPM :thumbup:

:drank:

Link naar reactie

Ik zal erover denken.

Die M spiegels zijn mij namelijk ZEKER GEEN extra kosten waard.

Link naar reactie
Eigenlijk lijkt een z3 mij geen auto om tweedehands te kopen. Tenzij je de geschiedenis van de wagen kent, en weet dat ie goed is; of dat je zelf kunt sleutelen.

Lijkt me een beetje moeilijk om nog een nieuwe Z3 te vinden :surprise:

Een Z3 heeft volgens mij meer kans om goed onderhouden te zijn, met low mileage, ed. dan bv. een 325i of zo. Wegens meestal gekocht door een liefhebber, vaak alleen tijdens de WE gereden, enz.

Dus gaan kijken en ermee rijden en dan eerst nog eens goed bezinnen. Evt een "neutrale" persoon meenemen, die je terug op de aarde kan brengen, als je mocht beginnen dromen. (mijn vrouw is daar zeer goed in, ze heeft wel geen verstand van Z3's) :thumbup:

Link naar reactie
Super super!! Ik ken zo'n autotaxateur.

Dit las ik net op de site van VROM:

Sinds 1 januari 2007 hoeft u ook geen verwijderingsbijdrage te betalen als u zelf een auto importeert uit het buitenland (parallelimport).

Weet iemand hier meer van?

klopt inderdad. Vroeger moest je vooral honderd weet ik het hoeveel euro betalen voor de verw. bijdrage. Deze kon je het beste vooraf betalen (of moest geloof ik) om zo snel mogelijk aan je kenteken te komen.

De pot met centen is inmiddels zo groot dat ze niet meer weten wat ze ermee moeten doen dus ze zijn er maar weer mee gestopt :rolleyes:

Link naar reactie

Was 45 euri en is per 01012007 vervallen. En ja je hebt twee mogelijkheden, of uitgaan van nieuwprijs met afschrijving voor de BPM of uitgaan van taxatiewaarde :newblush:

Ik vind nog steeds tricky 150000+ voor een liefhebbersauto die je nog lang wil houden. Liever nog ff doorsparen of goed opletten op de diverse fora en verkoopsites :rambo:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.