Ga naar inhoud

Probleem ... weet iemand een oplossing?

pvr

Aanbevolen berichten

Mijn paspoort verloopt op 8 Februari, en ik moet op 5 Feb naar USA toe. Waar ik ook kijk op het internet - er is iets van weken wachten op een nieuwe. Aangezien ik niet in NL woon, kan ik niet even naar een of ander stadhuis gaan om het ter plekke te regelen maar moet naar de ambassade in Den Haag - maar nog steeds 10 dagen wachten.

Weet iemand een methode om het sneller te krijgen?

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Ik heb wel eens iets gezien van een tijdelijk "nood" paspoort via de balie van de Koninklijke Marechaussee op Schiphol. Mensen die plotseling afreisden en geen of een verlopen paspoort hadden, konden alsnog afreizen, ook naar de USA. Misschien nu iets moeilijker gezien de vergaande maatregelen van de Amerikanen???

Probeer hiervan iets te weten te komen, succes gewenst!

Link naar reactie
Spoedprocedure

Als u met spoed een paspoort nodig heeft, kan deze de volgende dag of uiterlijk de daarop volgende dag worden geleverd. Voor een spoedprocedure moet het paspoort voor 13.00 uur zijn aangevraagd. U moet aan kunnen tonen dat u met spoed een reisdocument nodig hebt (bv. ticket). Voor de spoedprocedure betaalt u extra kosten aan het Rijk (klik hier voor tarieven).

Link naar reactie
Mijn paspoort verloopt op 8 Februari, en ik moet op 5 Feb naar USA toe. Waar ik ook kijk op het internet - er is iets van weken wachten op een nieuwe. Aangezien ik niet in NL woon, kan ik niet even naar een of ander stadhuis gaan om het ter plekke te regelen maar moet naar de ambassade in Den Haag - maar nog steeds 10 dagen wachten.

Weet iemand een methode om het sneller te krijgen?

Ik dacht al wat een bekend verhaal maar dit onderwerp is op 4 januari j.l. al eens aan de orde geweest. Ik ben dus niet de enige die altijd alles uitstelt en dan uiteindelijk met zijn kl..en voor het blok zit :newblush:

Link naar reactie

Verschil is dat ik in UK woon ...

Het volgende is wat ik ga doen: Morgen naar NL om de pasfoto te laten maken, dan weer terug naar UK op zaterdag (moet zondag in London zijn). Dan maandag avond weer naar NL, Op dinsdag morgen naar Den Haag. Moet van alles meenemen om te bewijzen dat ik Nederlander ben en dan zit ik 3 dagen "vast" in Nederland want moet dan mijn paspoort inleveren. Hopelijk dan vrijdag weer naar Den Haag, paspoort ophalen - terug rijden naar Engeland en dan zondag met het vliegtuig weg.

Via de ambassade in London zou het 6 weken duren ... welk normaal werkend mens kan zo lang zonder paspoort???

Dit kan alleen in Den Haag (voor in het buitenland wonende Nederlanders). En dan is dat nieuwe paspoort weer alleen maar 5 jaar geldig!!! Waarom niet 10 jaar zoals in Duitsland en Engeland??? Grrrr

Link naar reactie

Misschien moet je een tweede paspoort aanvragen over 2-3 jaar. Dan heb je altijd 1 geldige (mits je beiden wel steeds om de 5 jaar vernieuwd). Wij hebben hier allen 2 paspoorten aangezien we af en toe naar landen moeten reizen die een visumaanvraagprocedure hebben en 3/4 weken je paspoort inpikken. Je zult wel ff vanuit je zakenimperium een briefje schrijven dat de dikke deur (jij) het nodig heeft voor bovenstaande redenen, anders krijg je hem niet. Verzin desnoods dat je binnenkort in China or Rusland wil gaan kijken voor nieuwe opportunities (al weet ik niet wat jouw fortune 500 bedrijf precies doet natuurlijk :m: ) :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in