Ga naar inhoud

Paspoort


pvr

Aanbevolen berichten

Over een paar weken is mijn paspoort verlopen. Voor mij is dit nog al lastig aangezien ik in Engeland woon. Dit houdt dus in dat ik naar London moet gaan om daar bij de ambassade in de ongetwijfelde lange rij moet gaan staan.

5 jaar geleden was het hele pasfoto gebeuren al een ramp - alles werd afgekeurd en natuurlijk is er geen fotograaf te vinden binnen een 5km radius. Nu zijn de regels nog strenger dus zal het wel nog erger worden bij de ambassade.

Ik ben van plan om dan maar naar een Nederlandse fotograaf te gaan als ik toch in NL ben vlak voor mijn paspoort verloopt. Wat zijn mijn kansen dat ik een "goede" foto krijg? Het kost me ongeveer 2.5 uur om bij de ambassade te komen, en kost ook nog eens zo'n £30 aan treinkosten + £20 aan een taxi. Dus 1 malig bezoek is noodzakelijk ...

Nog andere tips?

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Iedere fotograaf is onderhand wel voldoende getraind in het maken van goede pasfoto's.

Je zou ook voor de zekerheid de foto's kunnen laten testen bij een gemeentehuis.

Als je daar even je verhaal doet, dan willen ze je daar denk ik wel bij helpen.

Link naar reactie

Ik heb hem ook net vernieuwd. Heb mijn foto bij een normale fotowinkel laten maken (die wel een garantie gaven; gratis opnieuw indien afgekeurd, maar daar heb jij weinig aan). Ik begreep toen dat ons keurkorps (ambtenaren) wel iets relaxter zijn geworden na de eerste hype en dat tegenwoordig >95% wordt goedgekeurd.

Heeft de ambassade geen eigen foto mogelijkheden overigens? Ik kan me herinneren dat mijn vorige in Hamburg gemaakte paspoort ter plekke een foto kreeg, maar misschien herinner ik me dat fout. Was toen ook wel een dagje zoet met een paspoortje ophalen. Kreeg overigens wel de dag vrij en all kosten vergoed door de werkgever (ik zat voor hun in het buitenland tenslotte), misschien dat dat het allemaal iets verzacht, of ben jij entrepenose :rolleyes:

Verder kan ik je geen tips geven.

Link naar reactie

Nee, geen fotograaf in de NL ambassade in London (wel trouwens een Daimler double six met Nederlandse vlaggetjes erop voor de deur). Bovendien is denk ik zo'n beetje onmogelijk om aan alle eisen te voldoen in het buitenland (vooral die grijze achterkant, mag niet te licht zijn, niet te donker, zoveel mm aan de linkerkant van het oor, zo veel aan de rechter kant, hoofd niet knikken, geen haar in de weg en het gaat zo maar door)

En ja - ben "Entreponosa" (nooit eerder dat woord gehoord trouwens :rolleyes: ), dus als ik niet werk - geen betaling voor mij. Zal de kosten wel van belasting aftrekken natuurlijk als zijnde "zakelijke reiskosten" :thumbup:

Link naar reactie

Er zit een fotograaf op Kensington Highstreet. Vanuit de ambassade naar links, voorbij de Royal Garden hotel. ongeveer 7 minuten lopen vanaf de ambassade, voor als je foto's niet geaccepteerd worden.

Groet

nessamot

Link naar reactie

Dat is mooi het te weten dan. Dat is zeker vlak bij Kensington Chruch Street dan - waar de M&S zit?

Zal Mrs PVR wel weer blij maken ... dagje London. "We gaan even naar Harrods - en oh ja, ook nog even naar de ambassade dan :rolleyes: "

Link naar reactie

Maak er een dag en nacht van. Was werkzaam in Hyatt Regency London - The Churchill ***** (Nu Grand Hyatt Amman), kan waarschijnlijk nog wel een goede kamer prijs regelen.

Laat maar weten!

Groet

Nessamot

Link naar reactie

btw, moet je trouwens niet sowiezo 2 keer? Hier in NL kun je 'm volgens mij niet meteen meenemen maar moet ie worden gemaakt en kun je 'm een week later ophalen.

Link naar reactie

4 weken heren ... Ik kan 4 weken het land niet uit. Nu maar hopen dat ik niet wordt aangehouden want ik heb dan geen paspoort :thumbup:

Vorige keer werd het via aangetekende post verstuurd, dus ik neem aan dat ik daar ook nu weer (vet) voor kan betalen :rolleyes:

Link naar reactie
En ja - ben "Entreponosa" (nooit eerder dat woord gehoord trouwens :blink: ), dus als ik niet werk - geen betaling voor mij. Zal de kosten wel van belasting aftrekken natuurlijk als zijnde "zakelijke reiskosten" ;)

ff voor de duidelijkheid, ik ben er geen, maar ben bezig aan een lange voorbereiding om er 1 te worden :rolleyes:

verder had ik het woord ter plekke verzonnen, dus ff TM-en. "Entrepenose"

kan waarschijnlijk nog wel een goede kamer prijs regelen.

Nessamot

is dit een forumbreed aanbod? :thumbup:

Link naar reactie
ff voor de duidelijkheid, ik ben er geen, maar ben bezig aan een lange voorbereiding om er 1 te worden :groupwave:

verder had ik het woord ter plekke verzonnen, dus ff TM-en. "Entrepenose"

is dit een forumbreed aanbod? :thumbup:

Natuurlijk niet ... alleen beschikbaar voor "Entrepenoses" :wave::wave:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.