Ga naar inhoud

Heeft iemand dit als hobby?


bridders

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds enige tijd (alsof ik al niet genoeg dure hobbies heb) valt mijn oog op R/C auto's. Niet dat electrische speelgoed van de Bart Smit of Intertoys maar het 'betere' en leukere werk, zoals dit LINK. Soms wel erg spectaculair om te zien wat er allemaal mee kan, zoals deze

doet tonen.

Iemand toevallig dit als hobby en kan me op weg helpen met wat tips of (beter nog) me dit afraden omdat het alleen maar duur is en snel gaat vervelen en alles snel stuk is enzovoorts...

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Altijd leuk een nieuwe hobby proberen, maar persoonlijk lijkt me dit na een tijdje al snel vervelen ! :angry:

Je zou ook een knap cirquitje er voor in de buurt moeten hebben want op straat of op een P terrein ben je het gauw zat denk ik !?

Ik heb ooit zo iets in de vorm van een vliegtuig gehad en die crashde op de eerste dag al !!!! :schater:

dus ! :wave:

Nu kan ik er om lachen maar toen niet ! :rolleyes:

Succes met je keuze Bas ! :m:

Geplaatst:

Mijn zoon is daar al een paar jaar mee bezig, wel de electrische versie, geen met verbrandingsmotor.

Als je wil, kan ik je vragen wel eens aan hem voorleggen.

Als vader weet ik wel dat het een dure hobby is... :rolleyes:

Geplaatst:

CHRSXL nmw

Geplaatst:
Sinds enige tijd (alsof ik al niet genoeg dure hobbies heb) valt mijn oog op R/C auto's. Niet dat electrische speelgoed van de Bart Smit of Intertoys maar het 'betere' en leukere werk, zoals dit LINK. Soms wel erg spectaculair om te zien wat er allemaal mee kan, zoals deze
doet tonen.

Iemand toevallig dit als hobby en kan me op weg helpen met wat tips of (beter nog) me dit afraden omdat het alleen maar duur is en snel gaat vervelen en alles snel stuk is enzovoorts...

Driften met een RC wagen vereist heel wat oefening. Reken daar maar alvast op.

Ik heb als hobby vliegtuigmodelbouw. Dus bouwen en vliegen met RC. Van zwevers tot elektrozwevers tot kisten met brandstofmotoren. Momenteel bezig met mijn droomkist de Pitts Special dubbeldekker met 45 cc motor.

Enige tips:

1) Meld je aan bij een club voordat je iets koopt.

2) Koop de auto en de besturing die de club adviseert. Al is het niet gelijk het model wat je wilt. Je moet ergens beginnen.

3) 2e hands is niet altijd een goede keuze. Bij modelbouw koop je gauw de ellende van een ander.

4) Laat je vooral niet gek maken in de modelbouw winkel. Ga daar pas naar toe als je door de club geadviseerd bent.

Veel plezier, in ieder geval.

Geplaatst:
Sinds enige tijd (alsof ik al niet genoeg dure hobbies heb) valt mijn oog op R/C auto's. Niet dat electrische speelgoed van de Bart Smit of Intertoys maar het 'betere' en leukere werk, zoals dit LINK. Soms wel erg spectaculair om te zien wat er allemaal mee kan, zoals deze
doet tonen.

Iemand toevallig dit als hobby en kan me op weg helpen met wat tips of (beter nog) me dit afraden omdat het alleen maar duur is en snel gaat vervelen en alles snel stuk is enzovoorts...

Bas,

ga vooral je orienteren bij clubs en bedenk dat het niet een hobby is die je er even bijdoet :angry: ,

als je echt serieus wilt gaan rijden kom je uit bij http://www.serpent.com (nerderlands fabricaat overigens)

ik spreek uit ervaring, en Martin-Z3 heeft het eigenlijk allemaal al gezegd. :rolleyes:

Gr Spycke

@Martin-Z3: Toch nog meer gemeenschappelijke hobbies, 45cc Zenoah??

Geplaatst:
Bas,

ga vooral je orienteren bij clubs en bedenk dat het niet een hobby is die je er even bijdoet :wave: ,

als je echt serieus wilt gaan rijden kom je uit bij http://www.serpent.com (nerderlands fabricaat overigens)

ik spreek uit ervaring, en Martin-Z3 heeft het eigenlijk allemaal al gezegd. :angry:

Gr Spycke

@Martin-Z3: Toch nog meer gemeenschappelijke hobbies, 45cc Zenoah??

Jij ook ? Wat leuk ! Nee, geen Zenoa maar een chinees. Zie http://www.modellhobby-shop.de/ en dan GF 45 I

Wordt geimporteerd door Jamara en heeft al de Pitts pijpjes. Heeft nog niet gelopen dus of tie goed oppikt weet ik nog niet.

Sorry :rolleyes:

Geplaatst:
CHRSXL nmw

Klopt..................... en ik raad het af als je nog geld voor je ZzZ :wave: wilt overhouden :rolleyes:

Wat wil je precies weten? Merken zat..... Als je dit echt wilt begin eerst eens met de "grotere" electro's, lagere aanschaf of de "benzine" wagentjes via Marktplaats e.d. zoeken.

Wederom aansluiten bij een club, dan kun je westrijden rijden op echte circuits en de goede adviezen krijgen... leuk... maar duur

Reken op tweede hands verbrandings motoren RC, met goeie zender en ontvang unit rond de 400- 500 om mee te beginnen :angry:

Geplaatst:

Thanks mannen.

Zoals ik al vermoedde moet ik toch even heel goed nadenken of ik inderdaad hiermee verder ga. Ik vrees dat de lol er snel vanaf is en om lid te worden van nog een club begint me een beetje teveel te worden....

Misschien een keer een tweede handsje op de kop tikken en daar een beetje mee hobbyen... vind m'n pa vast ook leuk :)

Geplaatst:
Sinds enige tijd (alsof ik al niet genoeg dure hobbies heb) valt mijn oog op R/C auto's. Niet dat electrische speelgoed van de Bart Smit of Intertoys maar het 'betere' en leukere werk, zoals dit LINK. Soms wel erg spectaculair om te zien wat er allemaal mee kan, zoals deze
doet tonen.

Iemand toevallig dit als hobby en kan me op weg helpen met wat tips of (beter nog) me dit afraden omdat het alleen maar duur is en snel gaat vervelen en alles snel stuk is enzovoorts...

Ja is ook een van mijn hobby's.

Heb 2 FG Marders , een Monstertruck en een Fg BMW MClaren, allemaal Bgig Scale, met echte benzine verbrandingsmotoren en echte bougies.

Ben ook begonnen met Serpentachtige auto's, gaat veel te snel kapot en je blijft sleutelen. :angry:

Met het spul van FG (big scale dus) is alles veel groter en robuster en de motoren; trekken lopen op gewone benzine.

Onwijs leuk om te bouwen en zeker te scheuren, want je krijgt er echt vocht van tussen je liezen. :)

Geplaatst:
want je krijgt er echt vocht van tussen je liezen. :)

Pareltje in je bougie ?? :angry:

Geplaatst:
Ja is ook een van mijn hobby's.

Jij heb ook veel hobby's naar ik dacht ! :)

- ZZZ

- motor.

- muziek maken.

- zingen.

- model auto's.

- vrouwtjes ?! :angry:

- ect.

:blink:

Geplaatst:
Jij heb ook veel hobby's naar ik dacht ! :)

- ZZZ

- motor.

- muziek maken.

- zingen.

- model auto's.

- vrouwtjes ?! :blink:

- ect.

:D

Hoe wist je dat van de vrouwtjes? :angry:

Geplaatst:
Hoe wist je dat van de vrouwtjes? :)

Als ik jou naar de ogen van Ans zie kijken................ :angry:

Geplaatst:
Als ik jou naar de ogen van Ans zie kijken................ :blink:

Ja Tobi, maar dan heb je het wel over een paar kijkers!! :)

Ennehh, Niks stiekem he, gewoon open en eerlijk. :D

Ik verdwijn liever in haar ogen, dan dat ik jou in je blote kont zie. :angry:

Geplaatst:
Ja Tobi, maar dan heb je het wel over een paar kijkers!! :)

Ennehh, Niks stiekem he, gewoon open en eerlijk. :P

Ik verdwijn liever in haar ogen, dan dat ik jou in je blote kont zie. :blink:

:schater::angry::schater: :D

Geplaatst:
Ja Tobi, maar dan heb je het wel over een paar kijkers!! :angry:

Ennehh, Niks stiekem he, gewoon open en eerlijk. :P

Ik verdwijn liever in haar ogen, dan dat ik jou in je blote kont zie. :blink:

Tja, dat zou ik ook zeggen :D :)

  • 4 maanden later...
Geplaatst:

Zal mn bericht over model auto's maar onder dit topic hangen.

Ga er vanuit dat iedereen wel een modelauto van zn z3 of z4 zou willen hebben, dus zijn er wel raakvlakken met het forum.

Heel toevallig zag ik in rotterdam een winkel met modelautos.

Liep naar binnen en was overdonderd door het aanbod.

Ze claimen 12.000 modellen op voorraad te hebben. Met de grootste collectie 1:18 miniaruren.

Zag o.m. een articsilber Z3 coupe 1:18. / Z4 cabrio's in div kleuren in 1:12!!! (heel mooi). Voor de rest een fantastische voorraad collecter items als vooroorlogse BMW raceauto's etc.

Adres? Oudedijk 160(R.dam Kralingen. Website www.schuitenminiaturen.nl

  • 13 jaren later...
Geplaatst:

In Zwitserland wordt de komende dagen een van de grootste collecties miniatuur autos opgedoekt.  

Meestal van Metaal en zeer gedetailleerd. Bieden via Catawiki. Selecteer in de zoekopdracht ""1:18"" (grote modellen)           ""BMW"" etc . Er zitten schitterende modellen tussen. Prijzen tot nu toe  tussen 10 en 500 Euro (de Collector items)

Geplaatst: (aangepast)

Dit is niet echt mijn hobby, maar ik vind RC autootjes wel leuk. Was een poos geleden toevallig bij het Europees kampioenschap dat in Emmen werd gehouden in een grote hal met mooie circuits en heeeeeel veel RC auto's. Wel gaaf om te zien. Heel veel mensen ook die aan het modden en optimaliseren waren, en indrukwekkend hoe extreem behendig en snel sommigen zo'n circuit bespeelden.

 

Ik heb zelf wel een electrische RC auto gekocht in Zwolle voor een paar honderd euro, en was verbaasd hoe goed en snel dat reed. Met die brushless motoren, krachtige LiPo accu's en goede ophanging kan de auto veel sneller dan wat je zelf onder controle hebt. Nadat mijn zoontje en ik er een poos flink lol van hebben gehad ligt de auto nu 2 jaar stof te happen, maar ik kan je toch aanraden om zo'n ding te kopen. Op b.v. Monstercars.nl kun je voor een paar honderd euro al een hele mooie kant en klare auto kopen.

aangepast door timewa
Geplaatst:

 

 

Ik ben even gaan kijken wat er nu allemaal te koop is en dit klinkt wel indrukwekkend:

 

De Traxxas XO-1 is de snelste RC Auto die tot nu toe is gemaakt. Door gebruik van de nieuwe Mamba Monster Extreme snelheidsregelaar en enorme Big Block Brushless motor rijdt deze wagen 100 km/uur binnen de 2,3 seconden en heeft dit model een topsnelheid van bijna 160 km/uur!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.