Ga naar inhoud

Hoe poets ik de auto...


bridders

Aanbevolen berichten

Bridders en Sledge jullie begrijpen natuurlijk wel dat ik heel erg veel waarde hecht aan kleien daar ik de komende maanden toch niet mag rijden en dus de Z maar eens lekker ga kleien.

Ga zo door en la ma lullen :thumbup:

André

ps hier is het forum voor opgelicht uh opgericht.

Link naar reactie
  • Reacties 195
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nou ik heb vandaag bij de autoshop in Gouda Meguiarrs Quik Clay gehaald enne Tech Wax en een kolere dure doek om dat zooitje te poetsen, dus als die Z4 van mij binnenkort niet ongelofelijk blinkt dan weet ik het ook niet meer.

Ik weet wel dat je er weer aardig wat Accessoires voor kunt halen hahaha :D

Link naar reactie
Nou ik heb vandaag bij de autoshop in Gouda Meguiarrs Quik Clay gehaald enne Tech Wax en een kolere dure doek om dat zooitje te poetsen, dus als die Z4 van mij binnenkort niet ongelofelijk blinkt dan weet ik het ook niet meer.

Ik weet wel dat je er weer aardig wat Accessoires voor kunt halen hahaha :D

Goed bezig!!

Link naar reactie

Andre, nog even wat laatste tips:

- Gouden regel nummer 1: De auto moet echt helemaal zand vrij zijn wil je gaan kleien.

- Gouden regel nummer 2: Glijmiddel kun je nooit genoeg hebben. Zorg ervoor dat het oppervlak ten alle tijd goed bevochtigd is.

- Valt de klei op de grond, gooi hem weg....

- De kleibar in 3 stukken opdelen, in diepvrieszakjes bewaren en na gebruik bevochtigen met wat QD (Quick detailer).

- Gebruik 1 stuk voor wielen en ramen. Je wilt niet weten hoeveel vuil ik van die M wielen heb gekregen, ook al leken ze optisch helemaal schoon. :D

- Meng de QD 1 op 1 met water. Spul kost al geld genoeg.

- Je kunt ook eventueel water+autoshampoo gebruiken om het oppervlak te bevochtigen. Nadeel is dat je de auto moet afspuiten na het kleien.

- NXT wax (geldt eigenlijk voor iedere wax) zo dun mogelijk opbrengen.

Ok, laat de woordversprekingen maar weer komen. :m:

Link naar reactie
Ik ga mij zelf trouwens dit gadget cadeau doen. :D

simon16wt.jpg

En wat is dat dan? Ziet eruit als een flesje shampoo op een tuinslang. Kan niet zo duur zijn dus ik heb wel interesse. Zit er ook speciale shampoo in en waar kun je dit kopen. Kortom: vertel, vertel....

Link naar reactie

Bedoeling is dat het zoveel mogelijk gaat schuimen, zodat het vuil samen met het schuim van de auto afloopt terwijl je het in laat trekken. Minder vuil = minder kans op krasjes en poetskringen. Eigenlijk bedoelt als een soort voorwas, maar je kunt het ook gebruiken tijdens het wassen.

Je kunt het reservoir vullen met normale autoshampoo, maar er zijn ook speciale schuimproducten op de markt.

Probleem, niemand weet een verkooppunt in Nederland. :D Ding kost in Engeland twee keer zoveel als in Amerika, maar bestel je het in Engeland betaal je natuurlijk geen invoerrechten/BTW.

http://www.autogeek.net/foam-gun.html

Link naar reactie

Andre, als je ZZZZ nu helemaal gepoetst is hè en je andere banden op je 19" velgen hebt gemonteerd en je hebt 'm alweer opgesmukt met nog meer accesoires.........................?!

(Dit komt van Hanneke)

Ga je dan Martine in deze prachtige trouwkoets naar het altaar en/of gemeentehuis vervoeren ?!

Don´t shoot the postman :wave:

Link naar reactie
Andre, als je ZZZZ nu helemaal gepoetst is hè en je andere banden op je 19" velgen hebt gemonteerd en je hebt 'm alweer opgesmukt met nog meer accesoires.........................?!

(Dit komt van Hanneke)

Ga je dan Martine in deze prachtige trouwkoets naar het altaar en/of gemeentehuis vervoeren ?!

Don´t shoot the postman :wave:

:schater::schater: Volgens mij hebben er in Reeuwijk een paar een gesprek gehad :schater::schater:

Geen geld meer voor Marcel alles moet nu naar de Z :wave:

Groet,

André

ps Martine komt toch niet zoveel op het forum

Link naar reactie
:schater::schater: Volgens mij hebben er in Reeuwijk een paar een gesprek gehad :schater::schater:

Geen geld meer voor Marcel alles moet nu naar de Z :wave:

Groet,

André

ps Martine komt toch niet zoveel op het forum

Ja Ik snap die muts van mij ook niet hoor. :wave:

Rare "jongens", die vrouwen weten gewoon niet wat echt belangrijk is :wave:

En ik vind ze ook raar plassen <_<

Link naar reactie
Ja Ik snap die muts van mij ook niet hoor. :newblush:

Rare "jongens", die vrouwen weten gewoon niet wat echt belangrijk is :rolleyes:

En ik vind ze ook raar plassen <_<

HaHa, kijk uit wat je zegt hoor,wacht maar tot ze bij je weggaan, dan denk je er iets anders over -_-

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.