Ga naar inhoud

Zelf een carbon interieur maken


(S)toploss

Aanbevolen berichten

  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik wil zelf een carbon airbox maken. Bij mijn zoektocht kwam ik dit tegen

Carbon materialen

Geen spullen die ik op dit moment kan gebruiken maar anderen misschien wel. Veel plezier

Wil je echt meer weten over koolstof en epoxy,

kijk dan eens op http://www.r-g.de

onder de button service kijk bij de downloads.

Ook leveren ze alle denkbare materialen tegen redelijke prijzen (dit betekend overigens niet dat

dit lage prijzen zijn).

Gr Spycke

Link naar reactie

In de modelbouw bestaan sterke folies die je met een strijkbout op een oppervlakte strijkt. De lijmlaag wordt dan zacht en de folie trekt strak omdat hij kan krimpen. Levert een mooi resultaat voor b.v. een vlak deurpaneel of bol oppervlak. Werkt niet op holle oppervlakken omdat de folie strak gaat staan als een trommel.

Deze folies zijn er ook in carbonlook en heet oracover. Ik gebruik de folie al jaren voor vliegtuigen maar geen carbonlook omdat ik die carbonlook spuuglelijk vindt. Sorry :)

Link naar reactie
In de modelbouw bestaan sterke folies die je met een strijkbout op een oppervlakte strijkt. De lijmlaag wordt dan zacht en de folie trekt strak omdat hij kan krimpen. Levert een mooi resultaat voor b.v. een vlak deurpaneel of bol oppervlak. Werkt niet op holle oppervlakken omdat de folie strak gaat staan als een trommel.

Deze folies zijn er ook in carbonlook en heet oracover. Ik gebruik de folie al jaren voor vliegtuigen maar geen carbonlook omdat ik die carbonlook spuuglelijk vindt. Sorry :)

Schnitzer carbon, bepaald geen folie! Z3 van Zedri: schitterend! :D

5537aq.jpg

Link naar reactie
Deze folies zijn er ook in carbonlook en heet oracover. Ik gebruik de folie al jaren voor vliegtuigen maar geen carbonlook omdat ik die carbonlook spuuglelijk vindt. Sorry :)

Klopt carbon look is ook spuuglelijk :D

maar dan ook niet te vergelijken met the real thing,

en dat is toch waar we het hier over hebben??

Spycke

Link naar reactie
Ik wil zelf een carbon airbox maken. Bij mijn zoektocht kwam ik dit tegen

Carbon materialen

Geen spullen die ik op dit moment kan gebruiken maar anderen misschien wel. Veel plezier

Ik heb zo'n vermoeden dat het niet zo bijzonder veel zal schelen tov enkele "ready-made" producten. M.i. tientjes werk, tenzij je natuurlijk om een hobby voor de wintermaanden verlegen zit en denkt een gat in de markt gevonden te hebben :D , niet de moeite waard om zelf zoveel tijd en energie in te steken...... IMHO :)

Link naar reactie
Ik heb zo'n vermoeden dat het niet zo bijzonder veel zal schelen tov enkele "ready-made" producten. M.i. tientjes werk, tenzij je natuurlijk om een hobby voor de wintermaanden verlegen zit en denkt een gat in de markt gevonden te hebben :muur: , niet de moeite waard om zelf zoveel tijd en energie in te steken...... IMHO :o

Ik heb een nieuwe K&N 57i liggen. Inmiddels begrepen dat dit vrijwel zeker weinig oplevert. Daarom op het idee gekomen om zelf een airbox te maken omdat het mij een mooie klus lijkt. Kan natuurlijk de K&N verkopen en een kant en klare BMC kopen o.i.d. maar dit lijkt mij veel leuker. Gezien de prijzen van carbon zal het wel duurder uitkomen maar het gaat om de fun. Zo heb ik ooit eens zelf een bureau gemaakt. Kostte een vermogen maar wel leuk.

En .... wie weet misschien heb ik straks door het bijzondere ontwerp wel 185 pk ipv 170 :D

Link naar reactie
Wil je echt meer weten over koolstof en epoxy,

kijk dan eens op http://www.r-g.de

onder de button service kijk bij de downloads.

Ook leveren ze alle denkbare materialen tegen redelijke prijzen (dit betekend overigens niet dat

dit lage prijzen zijn).

Gr Spycke

Txs Spycke. Hier staat alles wat ik altijd al (sinds een week of zo) wilde weten over carbon. Dat scheelt mij een hoop zoekwerk en vragen stellen.

Link naar reactie
Txs Spycke. Hier staat alles wat ik altijd al (sinds een week of zo) wilde weten over carbon. Dat scheelt mij een hoop zoekwerk en vragen stellen.

My pleasure, :P

als je nog vragen hebt na al het leesvoer,

stuur je maar,een PM of als het voor "het nut van het algemeen is" via dit topic :D

Gr Spycke

PS Wat schnitzer gebruikt is glas weefsel met een ultradun laagje alu erop

Link naar reactie
5537aq.jpg

Zeker heel mooi :D

Carbon is koolstof. Koolstof is zwart. Wit is dus geen carbonlook maar glasvezellook. vind het wel mooi maar noem het geen carbon. witte carbon bestaat niet.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.