Ga naar inhoud

Pics gevraagd van Z4 met mooie velgen


Mr. Jones

Aanbevolen berichten

Ik ben eventueel van zin om setje velgen te kopen voor men Z4. Maar ik ben er niet uit welk type velgen er het best onder zouden staan. Kdacht eerst aan BBS CH maar kweet het niet, spreekt me precies niet echt aan na het zien van een foto. En wat zou de ideale grote zijn ? 18" of 19" ?

Hopelijk kunnen jullie me helpen bij men keuze.

Greetz

Link naar reactie
  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik ben eventueel van zin om setje velgen te kopen voor men Z4. Maar ik ben er niet uit welk type velgen er het best onder zouden staan. Kdacht eerst aan BBS CH maar kweet het niet, spreekt me precies niet echt aan na het zien van een foto. En wat zou de ideale grote zijn ? 18" of 19" ?

Hopelijk kunnen jullie me helpen bij men keuze.

Greetz

Ik ga hier waarschijnlijk weer wat te horen krijgen, maar je wil écht geen 19" onder je zzzz monteren. Behalve het feit dat de performantie er onder lijdt, is het immers bij wet verboden in België om 19" op je zzzz te hebben.

Dit gezegd zijnde: ik zou je aanraden vooraan niet breder te gaan dan 8.5" met een offset tussen de 45 en 38. Achteraan tot 9.5 met een offset tussen 45 en 35. Op een zzzz en zzz moet je sowieso ook achteraan breder gaan dan vooraan. Alleen als je een vlakke velg neemt kan ik er nog inkomen dat je dezelfde breedtes van velg zou nemen... maar dan toch bredere banden achteraan met lagere et-waarde. (spoorverbreder is trouwens ook bij wet verboden in België)

Misschien vind je op mijn website wat fotootjes die je aanstaan.

Sowieso steeds voor degelijk materiaal gaan... een kennis van me kan het niet meer navertellen omdat een "goedkope" velg onder zijn M3 op de duitse autobahn gewoon "explodeerde"... :D

Voor de rest... is een velgenkeuze een keuze die alleen jijzelf kan maken.

Dit is de mijne:

IMG_0105BIG2.JPG

Persoonlijk vind ik dat je een zzzz moet verlagen als je er min. 18 duim velgen op zet. Maar dit is een persoonlijk idee natuurlijk. Op elke rondrit moet ik immers afhaken over de vluchtheuvels, terwijl de andere zzzz's er vlotjes overheen gaan.

Zelfs de BMW sportophanging is niet laag genoeg IMHO bij een 18" velg.

Links ikke, rechts "een ander forum lid" :D

uden2.jpg

Link naar reactie

Wat dacht je van deze krachtpatser?

11637651661hv6.jpg

11637651723bn4.jpg

Persoonlijk vind ik een 19" het mooist op een Z4. Het vreet wat aan je vermogen ok, maar nu ook niet zoveel dat je niet meer vooruitgaat, dat ligt voornamelijk aan de breedte van de banden...

Op een roadster S van Alpina ligt er trouwens ook 19"...

sizedimg3205hs2.jpg

Ik heb anders nog een setje 19" Hamann PG2 te koop... klik hier

GRTZZZ

BBB

Link naar reactie
Vorige spreker heeft gelijk, 19 inch vreet vermogen.

Toch blijf ik dit mooi vinden:

z4-schwarz-102_1132326422.jpg

Zo en anders ik wel alleen jammer dat mijn ET niet lager is achter met de velgen van Sledge, maar goed tegen de tijd met spoorverbreder maar een kijken en anders gewoon weer in de aanbieding.

André

Link naar reactie
  • 5 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.