Ga naar inhoud

Mijn eerste weekend met de Z3


mohikaan

Aanbevolen berichten

Zaterdag naar de klusjesdag in reeuwijk. Ondanks dat ik de Z3 pas 1 week heb,wilden we deskundig overkomen, dus vrijdagavond alle Z3 vaktermen uit het hoofd geleerd en fotos van de achterzijde van jenifer lopez bekeken.We besloten dat het de 1.8 prefacelift moest zijn. Zaterdagochtend gauw nog een BMW petje en sokken met Z3 logo bij de dealer gehaald.

’s Middags bedeesd de pascalstraat binnengereden. Auto aan het begin v/d straat geparkeerd zodat ze niet konden zien dat we maar 1 uitlaatpijp hebben. De Z3 jongens vielen reuze mee. Helemaal niet zo macho en oversext als ze op het forum overkomen. (Die deskundige sledgehammer bleek een jong broekie te zijn). Wij strooiende met termen als verlagingsetjes, wiesman en verbreders. Mijn bijrijder mompelde regelmatig goedkeurend “mooi kontje”, soms ook als er geen bmw te zien was. Het was een goed gevoel om gewoon naast kerels met een Mserie te staan en als gelijke behandeld te worden. Na het bedanken voor de gastvrijheid zijn we achteruit de straat uitgereden. Binnenkort gaat Ruud een (fake) uitlaatstuk onder de achterbumper monteren. (Hoef je je niet voor te schamen, er zijn leden die er wel 3 hebben zei die). Marijke, Ruud en alle anderen, het was een leuke middag.

Zondagochtend 07.00 uur. Storm en slagregens op het raam. Toch maar opgestaan want ik had me opgegeven voor de Sint Maartentocht van de Vlaamse BMW club. Die werd gehouden ca.30 km ten westen van Brussel. Ca.30 deelnemers met o.a. 3xZ3 en 3xZ4. Er werd in een klein gebied gereden(zoiets als Zuid-Limburg of Sallandse heuvelrug). Middels een gedetailleerde Routebeschrijving werden alle kleine weggetjes aangedaan. Bij gebrek aan een bijrijder (vrouwlief is in buitenland) werd me aangeraden om achter andere auto’ te rijden. Onder een stralend zonnetje (!) voerde de rit langs akkers, weilanden, bosranden en door bossen in een heuvelachtig landschap met vaak met mooie vergezichten.

Verder de typische herfsttaferelen (herfstbossen, jagers met honden, etc. Tijdens de lunch kennis gemaakt met ander Z3 rijders. Na de middagpauze werd het kasteel bezocht van graaf Egmond (Egmond en Hoorne onthoofd, bij begin 80 jarige oorlog). Daarna nog een rit die ik afgekort heb om redelijk op tijd terug te zijn.

Kortom een goed georganiseerde tocht voor mensen die houden van landschappelijk autorijden.

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Tof om je in real life eens te zien... :thumbup:

Persoonlijk vond ik de rit een beetje "te lokaal", veel draaien en keren op korte afstanden.

Je moet volgend jaar eens komen rijden in het Zuiden van Belgie, Ardennen, Henegouwen, ed.

Dan kan je ongeremd genieten van weidse landschappen, heuvels, knappe, vlotte wegen ZONDER DIE VERD. VLUCHTHEUVELS ^_^

Maar moet je bewonderen : je hebt er echt een "Driving Weekend" van gemaakt...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.