Ga naar inhoud

Z3M oliedrukmeterverwarming ??

Eggybee

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik had het er laatst met Roodkapje over, en volgens hem was dit niet waar, maar na uitvoerige controle blijkt toch echt.....

Ik heb oliedrukmeterverwarming !!!!

Dit komt niet door de verlichting, aangezien de andere metertjes en het klokje een aanzienlijk lagere temperatuur hebben.

Gewoon na een tijdje rijden eens aan je oliedrukmeter voelen, eens kijken of deze optie bij meer ' -_- -en' uitgevoerd is. :blink:

• Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Als een kind zo blij. Heerlijk toch -_-

Geplaatst:
Ik had het er laatst met Roodkapje over, en volgens hem was dit niet waar, maar na uitvoerige controle blijkt toch echt.....

Dit komt niet door de verlichting, aangezien de andere metertjes en het klokje een aanzienlijk lagere temperatuur hebben.

Gewoon na een tijdje rijden eens aan je oliedrukmeter voelen, eens kijken of deze optie bij meer ' :blink: -en' uitgevoerd is. :)

Sinds wanneer heeft een :angry: een oliedrukmeter -_-

Geplaatst:

Gewoon na een tijdje rijden eens aan je oliedrukmeter voelen, eens kijken of deze optie bij meer ' -_- -en' uitgevoerd is. :blink:

Heb je misschien een oliedruk meter die dmv een olieleiding werkt, net zoals de Triumph TR' en in de Stoneage?? :schater:

Gr Spycke

Geplaatst:

Olietemperatuurmeter :angry:

Zit de stoelverwarmingsbedrading wel goed aangesloten :schater:

Geplaatst:
Sinds wanneer heeft een :) een oliedrukmeter :angry:

#@$%&**#@! :blink:

Ik bedoelde ook de olietemperatuurmeter !!!

Eggybee

-_-

Geplaatst:
Een lampje maar geen meter helaas -_-

Maar daar wordt wel aan gewerkt :blink:

apillarvdoz3.jpg

Mooi klokkie, verkeerde plaats. zou hem ook willen maar dan in de plaats van het uurwerk of buitentemperatuurmeter ( die geeft toch niet naukeurig aan) :angry:

Geplaatst:

Mijn moeder heeft mij ooit eens verteld dat het niet altijd netjes is om zomaar te zeggen wat je denkt. -_-

Geplaatst:
Mijn moeder heeft mij ooit eens verteld dat het niet altijd netjes is om zomaar te zeggen wat je denkt. ;)

Daar heeft ze gelijk in, volgens mij zij mijn moeder vroeger ook, ach niet goed geluisterd ^_^

Geplaatst:

Dan heb je gelukkig nooi last van het feit dat je iets anders zegt dan wat je denkt !!

Ik wel zoals dit hele topic meer weer eens bewijst ^_^

Geplaatst:

Bij mij wordt het zo warm dat het soms zelfs beslaat ^_^

Heb nu weer een origineel klokje erin zitten ;) ben bijna originalo...

Geplaatst:

Ben jaloers op de oliedrukmeter. (Naast de toerenteller, de meest leuke meter in een cabrio) zou em als accessoire wel willen ruilen tegen verwarmde bijrijderzitting.

Geplaatst:

Handige optie voor mensen met koude handen. Naast stoelverwarming nu ook handenwarmers in de ZZZ.

Geplaatst:

Het hele topic was ook gewoon een stukje onzin.

Ik denk dat de olieteperatuursensor de warmte via het draadje doorgeeft aan het metertje.

Ik kwam er toevallig achter, en vond het wel grappig.

Geplaatst:
Het hele topic was ook gewoon een stukje onzin.

Ik denk dat de olieteperatuursensor de warmte via het draadje doorgeeft aan het metertje.

Ik kwam er toevallig achter, en vond het wel grappig.

Wordt idd. warmer dan de andere en is ook het enige klokje wat wel eens beslaat <_<

Geplaatst:

In de voertuigtechniek is het niet ongewoon dat er in de meter een bimetaal zit.

Om het bimetaal zit een draad gewikkeld (verwarmingsdraad) afhankelijk van de te meten grootheid, wordt er meer of minder stroom door de draad gestuurd en zal de wijzer meer of minder uitslaan.

Dit heeft voordelen, de meter gaat dan niet al te erg schommelen (tank niveau) omdat de temperatuur van het bimetaal niet zo heel snel kan veranderen.

JCK

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen