Ga naar inhoud

Voor de guitar bros.


ChrisXL

Aanbevolen berichten

  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Niet te geloven, wat een vingersnelheid !!!

(en dit bedoel ik niet erotisch... :D )

Het lijkt ook wel alsof het een jong ventje is, daar hooren we in de toekomst nog wel wat van !! :thumbup:

Link naar reactie
Mooi Chris! :wub: En als we dan toch over muziek bezig zijn: hier een drum-filmpje van een tijd terug. Dat ventje was toen 12 jaar. Ik dacht ooit dat ik wel enigszins kon meekomen. Tot ik dit filmpje zag. Luister, kijk en huiver. Over talent gesproken...

Waanzinnig, als 12 jarige, menige drummer zie ik dit niet na doen

Link naar reactie
Waanzinnig, als 12 jarige, menige drummer zie ik dit niet na doen

Ik heb inmiddels bij clinics veel drummers gezien en bepaald niet de minste: Martijn Bosman, Cesar Zuiderwijk, Fred van Vloten, Ton Dijkman, om het in Nederland te houden, Deze (inderdaad toen 12-jarige!) jongen doet op z'n minst gezegd niet voor ze onder. Voor de geïnteresseerden onder ons: hier meer van dezelfde knaap, op latere leeftijd.

Link naar reactie
Heb totaal geen verstand van drummen maar ik neem dus aan dat dit gewoon het standaard werk is. :D

Ja, maar dan niet lekker. Maar op die leeftijd mag dat dan ook. Voorlopig heeft 'ie een leuke basis om door te gaan., dus wie weet wat voor grootheid 'ie later wordt. Hè, lekker zo'n draadje, moet een keer kunnen.

Link naar reactie

Om even op de muziek door te gaan.....(leuke topic!!)

Whouw, bij het zien van Tony Royster en die kleine dreumes krijg ik weer de kriebels. Vroeger altijd een stille wens gehad om te willen/mogen drummen. Thuis nooit durven vragen, je weet wel, kosten, geluidsoverlast etc. etc. Maar nu..... who cares. Hmmm, inmiddels 33 lentes jong en woon vrij. Nee, toch maar niet. Dat heeft op deze leeftijd geen zin meer.

Maar voor de jazz-liefhebbers hier een combinatie van een topgitarist en drummer: John Mclaughlin en Trilok Gurtu

Link naar reactie

Man, die Tony Royster is op 12 jarige leeftijd al virtuozer dan Dave Weckl, Simon Philips en die "negertoerdrummer in die sportoutfit op wiens naam ik niet kan komen" bij elkaar.

Ik zeg "virtuozer" en niet "beter", want ik moet zeggen dat met al die techniek soms het gevoel een beetje vergeten wordt. Dat begeleidings bandje van Tony mag je van mij overigens door de plee spoelen. Het gitaristje van Chris vind ik niet zo heel bijzonder. Dat heb ik van dichtbij veel beter gezien bij gitaar spelende vrienden.

Een leuke site over drummers: drummerworld

met veel filmpjes van bekende drummers. Zo ook van een van mijn favoriete drummers die WEL bekend staat om zijn "gevoel"

Bernard Purdie, een niet zo wild om zich heen meppende groovemaster met ongelooflijk luie timing en zijn wereldberoemde spookslagen (ghostnotes). Is ontzettend beroemd geworden met zijn drumpartij in Babylon Sisters van Steely Dan

Link naar reactie

Het valt me op dat zelfs een low key topicje als dit moet uitaarden in: ik heb betere gezien en ach het valt wel mee wat die jongen doet :D

Er zullen altijd wel betere zijn, alleen ik ben daar niet één van en ik vond het heel knap wat zo jong ventje al kan doen met een muziek instrument. Drums, gitaren wat mij betreft triangels allemaal goed, met muziek is het al net zoals met onze auto's allemaal emotie en weinig objectiviteit ;)

Link naar reactie
Het valt me op dat zelfs een low key topicje als dit moet uitaarden in: ik heb betere gezien en ach het valt wel mee wat die jongen doet :D

Er zullen altijd wel betere zijn, alleen ik ben daar niet één van en ik vond het heel knap wat zo jong ventje al kan doen met een muziek instrument. Drums, gitaren wat mij betreft triangels allemaal goed, met muziek is het al net zoals met onze auto's allemaal emotie en weinig objectiviteit :D

Ach, de praatgroep doet waarvoor het bestaat.... Praten over als en niks en je mening uiten (het lijkt wel politiek.... ;) ) . Mooi toch?

Over drummers gesproken...Video

Link naar reactie
Het valt me op dat zelfs een low key topicje als dit moet uitaarden in: ik heb betere gezien en ach het valt wel mee wat die jongen doet :rolleyes:

Moet een leuk topic met leuke inbreng weer naar de klote geholpen worden met dit soort teksten? Moet de lol er weer af? Je zult weer eens niet wat te mekkeren hebben. Blijkbaar is dit voor menigeen een leuk topic (dat je nota bene zelf bent gestart). Laat ons hier zeggen wat we willen zonder dit soort commentaar. Hier zit ik zeker niet op te wachten. Ik neem jouw posts ook niet onder de loep. ;)

Link naar reactie
Zo ook van een van mijn favoriete drummers die WEL bekend staat om zijn "gevoel"

Bernard Purdie, een niet zo wild om zich heen meppende groovemaster met ongelooflijk luie timing en zijn wereldberoemde spookslagen (ghostnotes). Is ontzettend beroemd geworden met zijn drumpartij in Babylon Sisters van Steely Dan

Heerlijk relaxed type, inderdaad. Drumt inderdaad helemaal vanuit z'n muzikale hart. Zalig! ;)

Link naar reactie

Jeetje Rob, wat een sterke reactie naar Chris. :rolleyes: Ik schrik ervan.

Sorry ,moest ik even kwijt. Misschien durft er nu niemand meer te posten op dit topic en dat is jammer want ik begrijp dat er veel muziekliefhebbers zijn zoals je zelf bent.

Ik zelf kan er helaas niet zo over mee praten. Ben amuzikaal, kan geen muziekinstrument spelen, niet zingen of dansen. Maar je moet toch wat met je leven? Daarom heb ik een zetje gekocht. :)

Link naar reactie
Beetje kritiek moet kunnen, daar hebben we het laatst nog uitgebreid over gehad. :)

Natuurlijk, maar ik vond dit "geen beetje". Nou ja, we hebben 't er niet meer over.

Ik ga trouwens zaterdag naar Emanuel voor een poetsbeurt. Die zul je vast wel kennen. Je woont er vlakbij.

Zin in een bakkie? Ik wil de "jonge Danny" ook wel een keer ontmoeten. :rolleyes:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.