Ga naar inhoud

Bandenkeuze...


Not2Fast

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs nieuwe achterbanden laten monteren op mijn Z3.

De banden die erop lagen, waren Michelin Pilot Sport 245/40 ZR17. Omdat de voorbanden nog niet versleten waren heb ik die laten zitten en achter nieuwe Pilot Sport in dezelfde maat besteld. Nu blijkt Michelin een nieuw type Pilot Sport te hebben met een heel ander profiel. Jammer, ziet niet zo mooi uit, maar dat is niet het ergste. Ik vind het veel erger dat dit type profiel veel en veel meer lawaai maakt dan het oude model. Heeft iemand dezelfde ervaring en wat te doen met deze situatie? Ruilen van de band zal wel niet zo gemakkelijk zijn denk ik...

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Lastig, mijn keuze zou in ieder geval geen Michelin meer zijn: ik heb dezelfde ervaring met mijn leasebak: nieuwe Michelin Pilot Premacy's, maken ook veel meer lawaai dan vroeger :P

Zeker met de bandenmaat van de Z3, zal het moeilijk te zijn je banden terug te geven, maar inruil (bijv. bij http://www.bandenland.nl) zou mogelijk moeten zijn.

Ik zou nu voor Goodyear Eagle F1's gaan of iets dergelijks ... in 265/35/ZR17 natuurlijk ;)

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Is het niet beter om gewoon de maten die BMW aangeeft aan te houden?

voor: 235*40*17 en achter 245*40*17? Standaard lijkt me toch het beste voor een auto.

Heb je foto's van de maten die je opnoemt? Ook van de achterzijde?

Lijkt me wel leuk om me te zien. Bedankt alvast!

Link naar reactie
Is het niet beter om gewoon de maten die BMW aangeeft aan te houden?

voor: 235*40*17 en achter 245*40*17? Standaard lijkt me toch het beste voor een auto.

Heb je foto's van de maten die je opnoemt? Ook van de achterzijde?

Lijkt me wel leuk om me te zien. Bedankt alvast!

Bandenmaat die ik nu heb (255/40 ZR17) is slechts 1,3% groter (qua loopvlak). Dit valt binnen de tolerantie van zelfs profieldiepteverschillen tussen banden. Geen probleem met ABS e.d. ... als dat is wat je bedoelt.

BTW: voor wordt volgens mij 225/40/17 aan de voorkant voorgeschreven ... :blink:

Verder ben ik ook niet bang voor vermogensverlies -_-

Foto;

band5.jpg

Meer info (en foto's) hier;

Banden topic

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb onlangs nieuwe achterbanden laten monteren op mijn Z3.

De banden die erop lagen, waren Michelin Pilot Sport 245/40 ZR17. Omdat de voorbanden nog niet versleten waren heb ik die laten zitten en achter nieuwe Pilot Sport in dezelfde maat besteld. Nu blijkt Michelin een nieuw type Pilot Sport te hebben met een heel ander profiel. Jammer, ziet niet zo mooi uit, maar dat is niet het ergste. Ik vind het veel erger dat dit type profiel veel en veel meer lawaai maakt dan het oude model. Heeft iemand dezelfde ervaring en wat te doen met deze situatie? Ruilen van de band zal wel niet zo gemakkelijk zijn denk ik...

Ik was wel eens benieuwd hoe het profiel van die nieuwe michelin pilot er uit ziet, ik heb namelijk vandaag 4 nieuwe pilots besteld, 225 voor en 255 achter.

Ik heb zelf de michelin pilot sport besteld maar er is ook een michelin pilot sport 2.

De banden die ik besteld heb zien er zo uit: michelin.jpg

Dus was wel eens benieuwd welke je nu bedoelt?

Ik had onder mijn vorige bmw ook de goodyear eagle zitten maar was er niet zo tevreden mee, vond ze nogal veel lawaai maken in de auto.

(was trouwens wel de GSD2)

Link naar reactie

Michelin is inderdaad duur, maar heb toch de overweging gemaakt om er toch maar voor te kiezen. :o

Ik was voor goodyear ongeveer 550 euro kwijt geweest, en moet nu 718 euro betalen, ik vond het verschil nog meevallen alhoewel 170 euro toch wel weer 380 guldens zijn... B)

Link naar reactie

Hoi Klaaz,

Het profiel zoals jij in je voorbeeld laat zien, zijn mijn oude banden.

De nieuwe zien er als volgt uit:

Michelin Pilot Sport 2

Ze maken nog steeds lawaai, hoewel ik de indruk heb, dat het wat minder geworden is. (Ik rijd nu met hardtop, dat isoleert natuurlijk ook wat meer...)

Ik heb met de bandenleverancier afgeproken dat we in het voorjaar, als de hardop eraf gaat, eens goed gaan luisteren.

Groeten,

Arno

Link naar reactie
Hoi Klaaz,

Het profiel zoals jij in je voorbeeld laat zien, zijn mijn oude banden.

De nieuwe zien er als volgt uit:

Michelin Pilot Sport 2

Ze maken nog steeds lawaai, hoewel ik de indruk heb, dat het wat minder geworden is. (Ik rijd nu met hardtop, dat isoleert natuurlijk ook wat meer...)

Ik heb met de bandenleverancier afgeproken dat we in het voorjaar, als de hardop eraf gaat, eens goed gaan luisteren.

Groeten,

Arno

Maar je had toch ook gewoon de oude Michelins kunnen bestellen?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.