Ga naar inhoud

Onderstel FAQ


sledgehammer

Aanbevolen berichten

Op 26-10-2006 om 02:58, sledgehammer zei:

Velgen

Aan de voorzijde zijn alle Z3's inclusief de ///M versies gelijk aan elkaar. De laagste ET waardes zijn hier:

ET 32 op 9J velgen

ET 26 op 8,5J velgen bij 18 inch

ET 30 op 8,5J velgen bij 19 inch

 

Aan de achterzijde maken we onderscheid tussen drie versies van de Z3:

Smallbody

ET 27 op 8.5J velgen

Widebody en facelift

ET 20 op 9,5J velgen bij 18 inch

ET 25 op 9,5J velgen bij 19 inch

Hoi, dacht zal eens kijken wat er staat, ik denk dat het niet goed gaat komen zo?

Althans, bv uitgaande van mijn Z3 2.8 facelift (WB) die standaard met rondom 225/50/16 banden (echte breedte) komt in 7J en et46 (dus all round) style 42

Het viel mij nog mee hoe het van voren al gevuld was, bijna gelijk met de spatrand, mocht dus nog iets naar buiten.

Voor de gein ook voor even style 32 op gezet in 7.5J en 17 inch met et41 en banden waar op staat 245, maar 230 eigenlijk zijn van Michellin...

Afijn, die stak dan al 3 mm buiten de spatrand.

Dus facelift info ET20 en 9.5J velgen? zou betekenen dat die nog eens 26 mm verder naar buiten zou komen, met gelijke breedte banden.

Zou op mijn facelift dus nooit passen.

 

Achter hetzelfde soort, heb ik dus ook die 225/50/16 banden (echte breedte) komt in 7J en et46 (dus all round) style rondom, daar kon ik nog zeker 20mm safe naar buiten toe.

Maar als ik die berekening zou aanhouden in et20 en 9.5j met bv 255 banden, dan komt het al 41 mm naar buiten, gaat dus ook niet passen.

 

Ik dacht al, heb ik nou de verkeerde velgen/banden besteld straks of hoe zit dat...ik maak namelijk wel eens foutjes haha, achja. 

heb ook wat overzichten uitgedrukt.

 

Dus in dit voorbeeld mijn Z3 2.8 facelift met rondom Style 42 met  225/50/16 banden (echte breedte) in 7J en et46

Voor heb ik nog zo'n 10mm naar de veerpoot en bijna gelijk aan spatscherm (kan dus niet veel meer naar buiten of iets rollen to be safe)

Achter zelfde setup maar daar kan ie zeker nog 20 mm safe hebben.

Kijk nu naar de voorbeelden, heb ook de hier vermelde waarden in de berekening gezet, dat zou met voor 225 en achter 255 of 265 (die laatste neem ik) veels te ver naar buiten komen, mede daardoor koos ik et40

 

Bij de Z3 coupe 3.0 die ik hier voor had, had ik et35 rondom, maar achter 285 en voor 245 banden, die bleken de echte breedte te hebben...

terwijl ik er vanuit ging dat die Michellin sport banden ookd e echte breedte waren...niet dus, en wilde zonder spacers velgen halen die mooi in de kasten kwamen, dat was goed, maar de banden dus breder dan gedacht (de Michelin van 245 was gemeten maar 230 max) dus kwam 7.5 mm breder uit en moest toen de randen al rollen, afijn, wel mooi gelukt. 

Maar dat is dus met et35 ;-) 

 

De eerste 2 foto's is mijn auto met de, in dit topic aangegeven et en J waardes in 18 inch combo

Die laatste 2 foto overzichten word mijn set-up op de Z3 roadster 2.8 facelift met mijn waarden velgen/banden

 

 

afijn, wil je het zelf ook eens berekenen? dat kan bv hier>> http://www.rimsntires.com/specspro.jsp

 

berekening volgens Z3 forum voorkant wb.jpg

berekening volgens Z3 forum achter wb.jpg

velg en band combo rear z3 2.8 facelift.jpg

velg en band combo front z3 2.8 facelift.jpg

aangepast door GTRene
Link naar reactie
  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.