Ga naar inhoud

S54 motor naar 343 PK???


Rosso Imola

Aanbevolen berichten

Thanx Pierre!

Heb 't net ook zelf gevonden, keek verkeerd <_<,

keek bij exhaust i.p.v. engine. Prijs is hier trouwens 'maar' $600:

http://bmwfans.info/original/Z3/Cou/Z3%20M...11/ill-11_3014/

Dat betekent dat al die goedkope ebay headers ook op die van ons passen :unsure:...

:thumbup:

Zie nu dat de Europese en Amerikaanse spruitstukken wel van elkaar verschillen.

Dus nu is 't de vraag of de aansluiting op 't middenstuk van de uitlaat hetzelfde is...

W8 nu raak ik als noob helemaal in de war.

Ik heb iets gelezen over 't systeem van de M3, dat de katalysator aan 't uitlaatspruitstuk zit...

Niet aan gedacht dat 't bij de Europese versie anders zou kunnen zijn,

maar aan de plaatjes te zien, zit er geen katalysator aan 't uitlaatspruitstuk van de Europese versie.

Dus dit houdt al niet echt veel geluid tegen?

Dat wilde ik je trouwens nog vragen Pierre, in jouw members gallery staat supersprint 'rechte uitlaat',

wat betekent dit precies?

Excuses voor de onwetendheid, probeer alles zelf op te zoeken maar soms kom ik er niet uit.

Kan momenteel niet onder de auto kijken maar over een week zie ik hem/haar eindelijk weer,

na 4,5 maand :thumbup:.

Link naar reactie
  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Thanx Pierre!

Heb 't net ook zelf gevonden, keek verkeerd B),

keek bij exhaust i.p.v. engine. Prijs is hier trouwens 'maar' $600:

http://bmwfans.info/original/Z3/Cou/Z3%20M...11/ill-11_3014/

Dat betekent dat al die goedkope ebay headers ook op die van ons passen :thumbup:...

B)

Zie nu dat de Europese en Amerikaanse spruitstukken wel van elkaar verschillen.

Dus nu is 't de vraag of de aansluiting op 't middenstuk van de uitlaat hetzelfde is...

W8 nu raak ik als noob helemaal in de war.

Ik heb iets gelezen over 't systeem van de M3, dat de katalysator aan 't uitlaatspruitstuk zit...

Niet aan gedacht dat 't bij de Europese versie anders zou kunnen zijn,

maar aan de plaatjes te zien, zit er geen katalysator aan 't uitlaatspruitstuk van de Europese versie.

Dus dit houdt al niet echt veel geluid tegen?

Dat wilde ik je trouwens nog vragen Pierre, in jouw members gallery staat supersprint 'rechte uitlaat',

wat betekent dit precies?

Excuses voor de onwetendheid, probeer alles zelf op te zoeken maar soms kom ik er niet uit.

Kan momenteel niet onder de auto kijken maar over een week zie ik hem/haar eindelijk weer,

na 4,5 maand :D.

Samen komen we er wel uit ;)

Je hebt twee types Supersprint einddemper voor de Z3M, eentje met DTM eindpijpen die omhooglopen een eentje met rechte 80mm dikke pijpen, die laatste heb ik.

Als je echt meer kabaal wil is er van Supersprint een katvervanger die schijnt behoorlijk kabaal te maken. Qua prestaties voegt dat nauwelijks iets toe net als trouwens het spruitstuk :thumbup:

Link naar reactie

Merci!

Meer kabaal, dat klinkt mij als muziek in de oren ;).

Is eigenlijk prioriteit nummer een, denk dat ik daar maar eens achteraan ga

zodra ik terug ben :thumbup:.

Zou iemand me misschien een verkoopadres kunnen aanbevelen (voor Supersprint)?

Zie nu dat een kat-vervanger illegaal is, metaalkatalysator mag wel...

Kan ik niet gewoon de schotten uit de middelste demper halen?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-E46-99-...sspagenameZWDVW

Troep?

Link naar reactie
Samen komen we er wel uit :thumbup:

Je hebt twee types Supersprint einddemper voor de Z3M, eentje met DTM eindpijpen die omhooglopen een eentje met rechte 80mm dikke pijpen, die laatste heb ik.

- Ter aanvulling -

Uiteindelijk heeft Supersprint dus drie types; de derde is de exclusief voor Hartge geproduceerde variant met één grote open pijp die rechtdoor in het verlengde van de aanvoerpijp ligt en uitmondt in een ovaal eindstuk. Beide andere varianten hebben binnen in de demper twee geperforeerde pijpen, een in het verlgende van de aanvoerpijp en eentje er parallel naast die uitmonden in twee eindstukken (recht of DTM style). Let er wel op dat het volume van de demper bij de DTM variant aanzienlijk groter is en dus een betere absorberende werking zal hebben. De andere twee varianten maken gebruik van de kleiner bemeten dempers. De Hartge variant is van deze twee het luidst.

Als je de tussendemper, danwel de kat leeghaalt, krijg je een erg hol en blikkerig geluid. Daar moet je van (leren?) houden.

DTM style

786066.jpg

2x 80 van Pierre

786016.jpg

Hartge variant

100429-p1010085.jpg

Link naar reactie

@Z3emmer,

Bedankt! Goed verhelderend verhaal...

Als ik de Eisenmann voor een goeie prijs kwijt kan, is het alsnog goedkoper

om andere dempers te kopen, dan bv een kat-vervangers aan te schaffen.

De boel eruit slopen is dus niet echt een optie, want van dat blikkerige wil ik juist af.

Zag trouwens dat de Hartge uitlaten niet meer op de Hartge site staan,

terwijl ze er een tijdje geleden nog wel op stonden, worden misschien niet meer gemaakt binnenkort...

Link naar reactie

Hartge is al een tijdje terug gestopt met de productie van delen voor de Z3 en ze hebben het magazijn inmiddels opgeruimd. De firma Bremgo in Geilenkirchen heeft de zgn 'restposten' in handen gekregen. Daar zaten een aantal uitlaatsets tussen. Ik heb mijn set Hartge uitlaten daar ook vandaan. Het bedrijf ziet er niet uit, maar je kan wel over de prijs onderhandelen!

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.