Ga naar inhoud

S54 motor naar 343 PK???


Rosso Imola

Aanbevolen berichten

  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Verschillende zaken Roy.

Back pressure is anders bij de E46 S54. Langere uitlaat systeem dan bij de Z3 (kan je niet veranderen)

Lucht inlaat is anders bij de E46. Airbox is aan te passen.

Software van de E46 is aangepast op de andere lucht inlaat en uitlaat waardes (is aan te passen)

Motorisch exact dezelfde motoren, alleen wat aan de motor hangt is anders.

Helaas beperkt de bouw van de Z3 heel veel, maar upgraden naar deze waardes is heel goed mogelijk. Het kost alleen aardig wat.

Bij mijn weten is dat het tenzij een "specialist" hier meer aanvulling op heeft.

Link naar reactie
Hallo,

Wie van jullie weet wat het verschil is tussen de S54 motor in de MQP en de S54 in de E46 M3?

En weet iemand of het mogelijk is om met een kleine wijziging het blok te 'upgraden' naar 343 PK?

Ik hoor het graag. Groetjes, Roy.

Ja, dat vraag ik me ook al heel lang af waar 'm dat verschil nou precies in zit

edit: weer te langzaam :huh:

Hoe dat werkt met die "backpressure" is me ook onduidelijk. Hoe kan het dan dat er bij veel van die amerikaanse Musclecars juist hele korte uitlaatjes zitten (of geen uitlaat) iets wat je in de racewereld toch ook vaak ziet. Jullie racers hebben ook vaak sidepipes toch? En aan het geluid te horen wordt er niet veel aan demping gedaan, dus ook weinig tegendruk. Ik weet wel dat b.v. turbo moteren juist gebaad zijn met zo weinig mogelijk tegendruk. Blijft interessante materie dit :thumbup:

Link naar reactie

De cijfertjes op papier zijn een misterie.

Een E46 heeft nooit 343pk en een Z3 heeft altijd 325pk heb ik me laten wijsmaken, dus het verschil in vermogen zou miniem zijn. Dat is de enige reden waarvoor ik de wagen eens op een testbank zou willen zetten.

Ik zou de verschillen eens willen uittesten op straat en op een bank. Zowel tussen een Z3 en een M3 en tussen een Z3 s54 en een Z3 s50.

Groet Jeroen

Link naar reactie
De cijfertjes op papier zijn een misterie.

Een E46 heeft nooit 343pk en een Z3 heeft altijd 325pk heb ik me laten wijsmaken, dus het verschil in vermogen zou miniem zijn. Dat is de enige reden waarvoor ik de wagen eens op een testbank zou willen zetten.

Ik zou de verschillen eens willen uittesten op straat en op een bank. Zowel tussen een Z3 en een M3 en tussen een Z3 s54 en een Z3 s50.

Groet Jeroen

Voor dit soort cijfertjes zou je de motors eruit moeten lichten en het vermogen van het blok moeten meten.

19" velgen zorgen dat jou M al niet het maximale op de weg zet bv.

De Z3M S54 komt aardig stabiel in de buurt van de opgegeven waardes dat is waar, wellicht omdat hetzelfde blok als de E46 "gedowngrade" is heb je minder schommelingen in de uiteindelijk gemeten waardes.

Link naar reactie
Voor dit soort cijfertjes zou je de motors eruit moeten lichten en het vermogen van het blok moeten meten.

19" velgen zorgen dat jou M al niet het maximale op de weg zet bv.

De Z3M S54 komt aardig stabiel in de buurt van de opgegeven waardes dat is waar, wellicht omdat hetzelfde blok als de E46 "gedowngrade" is heb je minder schommelingen in de uiteindelijk gemeten waardes.

Volkomen juist, daarom dat ik dan ook de 17ers monteer :D

Link naar reactie

Sluit me aan bij wat Chris hier schrijft, kom er alleen nooit definitief achter of het nu de inlaat, de uitlaat of beide is die de beperkende factor zijn. Een ander verhaal dat gaat is dat men het expres heeft gedaan om de markt voor de M3e46 niet te verstieren. Zit dus een andere computer in de Z3 bereikt de 325pk bij 7400 toeren en de M3E46 de 343pk bij 7800 toeren :)

Volgens de tests op de rollenbank bij Ron komen de S54 meestal wel aan het opgegeven vermogen van 343 (respect. 325) dit in tegenstelling tot de S50 aan zijn 321 komt.

Een mooie oplossing om bij de Z3 S54 van de 325 op CSL nivo te komen dus 360pk is de airbox incl. alpha n. a la CSL

Hierover kan ik wellicht binnenkort meer vertellen :D :D

Meer hierover is hier te lezen!!

Link naar reactie
Sluit me aan bij wat Chris hier schrijft, kom er alleen nooit definitief achter of het nu de inlaat, de uitlaat of beide is die de beperkende factor zijn. Een ander verhaal dat gaat is dat men het expres heeft gedaan om de markt voor de M3e46 niet te verstieren. Zit dus een andere computer in de Z3 bereikt de 325pk bij 7400 toeren en de M3E46 de 343pk bij 7800 toeren ;)

Volgens de tests op de rollenbank bij Ron komen de S54 meestal wel aan het opgegeven vermogen van 343 (respect. 325) dit in tegenstelling tot de S50 aan zijn 321 komt.

Een mooie oplossing om bij de Z3 S54 van de 325 op CSL nivo te komen dus 360pk is de airbox incl. alpha n. a la CSL

Hierover kan ik wellicht binnenkort meer vertellen :D :D

Meer hierover is hier te lezen!!

:) best wel een duur geintje :D

Link naar reactie
:P best wel een duur geintje :D

Ja is een rib uit je lijf maar er zijn idd weinig alternatieven, Carbon op maat maken is duur en de afstemming gebeurd op de rollenbank al met al toch een goede 20 uur werk voor 2 personen en als je dan bedenkt dat de CSL airbox bij BMW alleen al dik 3000 euronen kost.

Verder is het echt mooi en precies gemaakt alle onderdelen van de CSL passen, zoals luchtfilter, carterontluchting enz :o

Link naar reactie
Een mooie oplossing om bij de Z3 S54 van de 325 op CSL nivo te komen dus 360pk is de airbox incl. alpha n. a la CSL

Hierover kan ik wellicht binnenkort meer vertellen :D :D

Meer hierover is hier te lezen!!

Duidelijk in bestelling dus... :D Binnenkort BIG Party bij de brouwerij Zeker...

Al die Imola Rode QP's ook tegenwoordig :D

Wordt tijd dat eer een Imola Roadster komt B)

Dat is een hint...Had ik dit niet al eens eerder geZien ???

Een paar dingen :D

Chris ís en blijft geheimZinnig als het om Black Bimbo gaat... ;)

Link naar reactie

Zedri........ :D

Is een "long term" project........ veel aan geknutseld, nog veel meer te doen :D

Is wel serieus werk en niet genoegen nemend met tweede rangs spul voor mijn BB.

Ze is nu al aardig op weg, maar de puntjes op de i, daar gaat het om. B)

De ;) 's zijn nu eenmaal niet eenvoudig te tunen en zoals keer op keer gezegd is en wordt, veel zg upgrades kosten je juist vermogen. Als het puur looks zijn dan mag dat ook wel (een klein beetje)

Link naar reactie
Zedri........ :D

Is een "long term" project........ veel aan geknutseld, nog veel meer te doen :newblush:

Is wel serieus werk en niet genoegen nemend met tweede rangs spul voor mijn BB.

Ze is nu al aardig op weg, maar de puntjes op de i, daar gaat het om. :rolleyes:

De :m: 's zijn nu eenmaal niet eenvoudig te tunen en zoals keer op keer gezegd is en wordt, veel zg upgrades kosten je juist vermogen. Als het puur looks zijn dan mag dat ook wel (een klein beetje)

Dat "long term" begrijp ik volkomen en als het even kan Zeker voor datgene gaan wat je wilt hebben.

De puntjes op de i is héél belangrijk.

Kost ook allemaal even een bak met pleuronen als je Zoiets aan het doen bent... :wacko:

Jouw kennende Zal je wel een smakelijk nieuw draadje openen als "Black Bimbo" hélemaal klaar is...en Imola rood... :rolleyes:

[Oeps...wat floept mij nou uit mijn tengels... :lol: ]

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.