Ga naar inhoud

motor temperatuur


Bram

Aanbevolen berichten

De temperatuurmeter van het koelwater van zijn ZZZ 2.8 is na ongeveer 3 km al in zijn regelbereik. Ik kan mij niet voorstellen dat de hele motor dan al warm genoeg is om het gas wat verder in te trappen. In een Mroadster wordt ook de olie temperatuur gemeten. Hoelang (Km) duurt het voordat de olie goed op temperatuur is?

Brrrram :D

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ikzelf laat mijn olie altijd boven de 80 graden komen voordat ik doortrap. Bij normale buitentemperaturen duurt dat toch zeker 10 kilometers (combi dorp/snelweg)

:D

Link naar reactie

Hangt natuurlijk ook van de buitentemperatuur af maar mijn M is in de zomer na ca 10 km op een 80 graden olietemperatuur!

Is sterk aan te bevelen de motor van te voren onder de 3000-3500 toeren te houden. Heb in vorige auto's wel eens een oliedrukmeter gehad, zie je het enorme verschil tussen een koude en een warme motor. :D

groetjes,

Pierre

Link naar reactie

Mijn Mmie staat die watertemp meter ook altijd al snel in het midden. Ik moet wel

zeggen dat hij altijd precies in het midden blijft das netjes geregeld door BMW.

Mijn vorige auto's verliep dat meestal nogal.

Olie temperatuur idd 10km 80graden en daarvoor rij ik altijd zeker onder de 3000

toeren. Ook heb ik een flesje SLICK50 voor synthetische olie erin gemikt. Zou

bij starten van motor stukken beter zijn is op teflon basis.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Laatst las ik ergens de volgende vuistregel: de olie doet er +/- 3 keer zo lang over als de koelvloeistof om op temperatuur te komen ...

Dat lijkt me echter een beetje aan de krappe kant ...

Link naar reactie

p.s.

Wist je trouwens dat bmw een heel mooi/speciaal/goed temp. regel systeem heeft (vergeleken met andere merken als eerste). Bij veel andere merken zie je de naald van de temp. meter tussen bep. temp. heen en weer gaan, doordat de fan dan aanspringt en dan weer uit enz. Bij bmw zorgt een bep. systeem dat de temp. mooi gelijk blijft. (had dit ergens gelezen). ;) bmw freude am..

Link naar reactie

Om eerlijk te zijn gebeurde dat bij mijn Seat en mijn Alfa ook al B)

Volgens mij is het gewoon een loos metertje dat altijd dezelfde waarde aangeeft :blink:

Zou de thermostaat geleidelijk opengaan ofzo, want het is inderdaad wel knap ;)

Link naar reactie

Nehoor, die vantilator die op een poelie van je motor loop heeft een vario

koppeling! Hoe warmer hoe harder hij gaat en hoe kouder hoe langzamer.

Dit werkt mechanisch!

Simpel maar superieur!

Link naar reactie
Om eerlijk te zijn gebeurde dat bij mijn Seat en mijn Alfa ook al  ;)

Volgens mij is het gewoon een loos metertje dat altijd dezelfde waarde aangeeft  ;)

Zou de thermostaat geleidelijk opengaan ofzo, want het is inderdaad wel knap  :party:

Bij Seat of Alfa misschien maar IVO.......... toch niet bij BMW :D

Herinner me nog bij mijn scirocco GTI die werd altijd heet in de zomer voor het stoplicht, had ik een schakelaartje waarmee ik zelf de ventilator kon aanzetten!

Dat waren nog tijden...... sprak de oude :blush:

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.