Ga naar inhoud

Hardtop


Gast Patrick

Aanbevolen berichten

  • 6 jaren later...
  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Oud nieuws maar ik haal hem toch nog even naar boven. :newblush:

Ik heb ook een irritant trillend geluid rechtsboven bij de rand van het dak.

Als ik het raam een stukje naar beneden doe hoor ik het niet meer.

Onder het rijden kan ik het niet zo goed ontdekken waar het nou precies zit.

Heeft iemand daar ook wel eens mee te maken gehad?

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Kan zijn dat het metalen plaatje waar je de schroef in vastdraaid, in je hardtop bij de a-stijl, een beetje los is gaan zitten.

Zowel links als rechtsvoor in je hardtop zit een plastic-kapje, deze moet je even weghalen.. daaronder zie je dan dat metalen plaatje wat als ik het goed

heb met twee bouten in je hardtop vast zit gedraaid.. even vast draaien en klaar is kees.

Link naar reactie

Ik heb hetzelfde probeem als Z3Zoefer (ook bij mijn softtop :P ) Als ik mijn hand tegen het dak houd ter hoogte van de passagiersstoel is het geluid weg. Is het de moeite om de binnenbekleding van het dak los te halen en op zoek te gaan naar de rammel of moet ik hier mee leren leven? Iemand bekend met dit (irritante) probleem (pje)?

Link naar reactie
Ik heb hetzelfde probeem als Z3Zoefer (ook bij mijn softtop :P ) Als ik mijn hand tegen het dak houd ter hoogte van de passagiersstoel is het geluid weg. Is het de moeite om de binnenbekleding van het dak los te halen en op zoek te gaan naar de rammel of moet ik hier mee leren leven? Iemand bekend met dit (irritante) probleem (pje)?

Ja, da's een bekend probleem. De beste oplossing is om rond te rijden met je hand tegen het dak, ongeveer ter hoogte van de passagiersstoel.... :schater:

Of je gaat een bakkie koffie halen in Reeuwijk natuurlijk.

Link naar reactie

Ik denk dat ik het ontdekt heb tijdens het rijden :kisstogether:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=54&fg=10

Bij nummertje 37 (schanier) zit iets wat op plastic achtig (hard linnen) iets er uit ziet bevestigd aan de top en als ik daar aan zit trilt het niet meer.

Misschien is dat materiaal inmiddels verhard en trilt het mee.

In smeren met vaseline, olie of wat dan ook??

Link naar reactie

Als je het maar goed in smeerd :hypocritesmiley: ;)

Maar ik heb het opgelost en ik zal er morgen wat foto's van maken wat ik heb gedaan.

Ik heb zeg maar het wat los zittende lintje wat met een popnagel vast zit met een tyrep vast gezet.

Link naar reactie

Zoals beloofd hier wat foto's wat ik heb gedaan.

En waar ik verder benieuwd naar ben is hoe het bij jullie er uit ziet.

Voelt het uiteinde van dat "linnen" ook hard aan en is dit het zelfde afgewerkt als bij mij?

Dichte kap en zie rode pijl, het uiteinde van dat stukje "linnen" trilt tegen het ijzer aan.

1.jpg

Kap is nu voor de helft open.

2.jpg

Tyrep er om heen

3.jpg

Tyrep vast om de buis

4.jpg

Uiteinde af geknipt

5.jpg

Het zelfde gedaan aan de andere kant.

6.jpg

Opgelost en er trilt niets meer onderweg.

Link naar reactie

Net even gekeken: inderdaad hebben we dezelfde. Bij mij zit dat dingetje vast. Het lijkt erop alsof het aan de beugel vastgeklonken hoort te zitten en bij jou kennelijk los is gekomen.

Heb het nog niet uitgebreid bestudeerd verder (en het kapje niet open gehad).

Lijkt me het gemakkelijkste te beoordelen als je hem even langs een andere zet en direct vergelijkt...

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Niet echt duidelijk, maar bij mij ook het "zelfde".. het linnen zit bij mij alleen "omgevouwen" aan het einde.

Dat linnen, daar zit op het uiteinde een soort lijmlaagje, zodat de vezels van dat linnen niet uitelkaar rafelen.

DSC_0084.jpg

Overigens heb ik pas besloten die "rammeltjes" etc maar te accepteren.. en er 'n betere audio installatie in te plaatsen..

dan hoor ik het ook niet meer. :kisstogether:

Link naar reactie

Perfecte beschrijving en foto's! Mijn rammeltje zit toch iets meer naar het midden van het dak, maar zou zo maar een vergelijkbaar probleempje kunnen zijn. Ik probeer er aan te wennen, maar is nog niet echt gelukt. Hoewel hoog toerental wel iets helpt....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.