Ga naar inhoud

Model verschil vraagjes....1998/1999


Gast Paul P

Aanbevolen berichten

Beste Z3 rijders,

Ik ben me eigen aan het orienteren om een Z3 te gaan kopen...

Nu lees ik soms wel in advertentie's :

Te koop BMW z3 bouwjaar eind 1998 model 1999...

Nu is mijn vraag wat is het verschil tussen een Z3 van 1998(oud) en die van 1999(nieuw)...

Waar moet ik dan opletten behalve 3 remlicht in kofferdeksel bij die van 1999...

Graag een omschrijving van het interieur en buitenzijde..

By the way schitterend forum.....

Bijna Z3 rijder....

Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Beste ...,

Er iets fout gegaan met registreren dus mijn topic hierboven staat er wel maar ik krijg geen mail waarschuwing.....

Maar ieder geval ben ik nu wel geregistreerd ,,,, dus ik hoop op reactie's ..

Een andere vraag is zijn er nog extra's waar ik op moet letten bij koop van een Z3..?

En past een hardtop op elke Z3??

Ja zo dat zijn weer genoeg vragen...

Maar ieder geval iedereen bedankt voor reactie.....

Groetjes,

Paul :lol:

Link naar reactie

Paul,

Bedankt voor je compliment! Je registratie is zover ik kan zien in orde. Ik heb je een testmail gestuurd, dus wacht die even af.

Blijf je problemen hebben, laat het mij dan weten.

Verder verwacht ik natuurlijk reactie op je vraag :lol:

Link naar reactie

Paul,

Bouwjaar 98, model 99 is een goed voorbeeld van 'handelaren praat' :blink: Ik berg dit soort termologie altijd op bij B vam "BMW's met V6 motor..." ofwel de B van Bullshi... :(

De Z3 is in 1995 op de markt gekomen en heeft in 99/2000 een modificatie gekregen aan de achterzijde en het interieur. Dit nieuwe model is te herkennen aan de standaard widebody en de andere achterlichten. Deze zijn te herkennen aan de inspringing aan de bovenzijde. Aan de binnnenzijde is de middenconsole vzv ronde klokken.

Het eerste modellen van voor modelwijziging:

1,8i 4cylinder (115 pk)

1.9 4 cylinder (140 pk)

2.8 6 cylinder

3.2 6 cylinder M

De 6 cylinders hadden standaard al de widebody.

Na de modelzijziging:

1.8i 4 cylinder

2,2 6 cylinder

3.0i 6 cylinder

Ik haal dit even uit het blote hoofd, maar er zijn hier vast wel Z3 rijders die eea kunnen bevestignen / aanvullen.

Succes!

Johan

Link naar reactie

Kleine aanvulling op het verhaal van Johan: :blink:

Er zijn vier soorten Z3 met verschil in de achterkant:

-Smalle eerste type vanaf 1996-1999 met 1.8 of 1.9 motor

-brede eerste type uit 1997-1999 met 2.8 liter (deze heeft naderhand nog dubbel VANOS gekregen)

-M-type vanaf 1997 met S50 motor en vanaf 2001 met S54 motor

-Nieuwe type Z3 (niet M) vanaf september 1999 met 1.8, 1.9, 2,0, (per 06.2000 2,2), 2.8 (per 06.2000 3.0 liter).

Meestal beginnen fabrikanten (ook BMW) na de zomervakantie met het produceren van de nieuwe modelserie van het jaar erna dus bijv. vanaf september 1999 begon het modeljaar 2000.

Het nieuwe type Z3 heeft altijd de brede achterkant, deze is echter anders dan diie van de vroegere 2.8 of van de M-versie's, de nieuwe brede achterkant is hoekiger.

Verder zijn bij het nieuwe type de achterlichten en de koplampen (chroom randje) gewijzigd. Ze hebben allemaal een gevoerde kap en vanaf de 3.0 liter versies hebben ze chroom grille spijlen.

Net als Johan doe ik het ook uit het blote bolletje dus aanvullingen/correcties zijn welkom.

Heb zowat alle folders dus als je uitrustingsdetails wil weten laat het ff horen.

Je hoeft niet speciaal op zaken te letten anders dan bij andere auto's, alleen de achterruit laat nog wel eens los bij het stof en is erg gevoelig voor krassen.

Net als bij andere auto's letten op de goede documentatie: km-stand, ingevuld serviceboekje, schadevrij (of goed hersteld door Focwa of dealer). Liefst kopen van 1e eigenaar of dealer, kijk ook of de velgranden beschadigd zijn, er krassen en/of beschadigingen in het interieur zijn zegt iets over hoe de vorige eigenaar ermee omgegaan is.

groet,

Pierre

PS: Voor de hardtop moet je af fabriek de hardtop voorbereiding hebben, als je deze hebt moet je echter nog ten alle tijde de hardtopkit bij BMW kopen a raison van 300+ euro. Altijd de auto op chassisnr bij BMW ff laten uitdraaien op fabrieksuitrusting kun je zo zien of hij de hardtopvoorbereiding heeft, of natuurlijk meteen eentje met hardtop kopen!

TIP: koop een zescilinder (voor je eigen plezier) met lage km-stand, goede documentatie, goede uitrusting en als het ff kan het uitgebreid leerpakket, brengt altijd zijn geld weer op!

Link naar reactie

Beste Paul,

Hierbij wil ik ook nog wel even iets aan jou kwijt. Sinds kort heb ik een 7 jaar oude Z3, een 1.8. Te snel gekocht. Een 1.8 vind ik ondergemotoriseerd. Echt te weinig pk voor een toch wel zware auto. :guitar: Ziet er leuk uit maar is een schaap in wolfskleren.

Ik heb nooit in een 1.9 gereden, maar waarschijnlijk is dat al een stuk beter.

Groeten,

Corine

Link naar reactie

Ben het met Corine eens. Hoe mooi ik mijn Z3 1.8 ook vindt, achteraf gezien waren méér PK's mij liever geweest en zou ik nu kiezen voor een 2.8! Al gebiedt de eerlijkheid me te zeggen dat heen/terug naar Toscane ik op de Duitse auobanen aardig kon meekomen met de wat gezegender jongens... B)

Groet, Rob.

Link naar reactie

Iedereen alvast hartstikke bedankt voor de uitleg.....

Ik had zelf pas in een 1.8 gereden en vond het wat weg gedrag een beetje tegen vallen maar als ik jullie begrijp zal het met een 2.8 motor veel anders zijn.....???

Bedankt voor reactie.....

Paul

Link naar reactie

Paul,

Weg gedrag als in "wegligging" moet niet teveel afwijken IMO. Maar qua snelheid zal het wel verschillen.

Wat vond je tegenvallen dan? Niet lekker in de bochten ... ?

Link naar reactie

Snelheid, geluid en de wegligging zal ook wel beter zijn met de iets andere dempers/veren en de bredere wielbasis ;)

Om het verbruik hoef je het ook al niet te laten. Las vandaag nog op het forum dat menige 1.9 meer zuipt dan zijn grote 2.8 broer :lol:

Link naar reactie

Een zescilinder is sowieso al geweldig, maar de prestaties verbeteren zo'n beetje exponentieel als je vanaf 2.0 via de tussenliggende motoren naar 3.2 gaat... Benzineverbruik zou ik me niet druk over maken, dat verschil is véél kleiner. :lol:

Dit was post 100 ! ;) Word ik iets sneller.... ;)

Link naar reactie
Snelheid, geluid en de wegligging zal ook wel beter zijn met de iets andere dempers/veren en de bredere wielbasis ;)

Om het verbruik hoef je het ook al niet te laten. Las vandaag nog op het forum dat menige 1.9 meer zuipt dan zijn grote 2.8 broer ;)

Ik rijdt een 1.9 en de boardcomputer geeft aan dat ik 1:8,5 rijdt.Volgens mij heb ik op dit forum onder een ander topic wel een gelezen dat z3's met een 2.8 motor, of misschien nog wel zwaarder zelfs zuiniger rijden! :lol:

Link naar reactie

ik heb geen boardcomputer in the MC (jaja, hij is wel op te roepen, maar ik kijk er nooit naar) maar echte berekeningen van het aantal getankte liters en de gereden km's geven een verbruik van 1:8,5 tot 1:9 ;) en dat met een 3.2 :lol:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.