Ga naar inhoud

OPROEP: AUB FF OPMETEN


pierrez101

Aanbevolen berichten

Bandenmaat voor en achter 215 45 17.

Voorzijde hart velg - onderkant spatbord = 34 cm.

Achter                                                      31 cm.

Speling voor = 14 cm.

Achter          = 12 cm.

;)

Is dus een vergelijkbaar met die van mij: achter ligt dieper dan voor, al is het bij mij iets minder (ong 15 mm): Die van jou ligt achter wel heel diep: 31 cm!! :D

Link naar reactie
Nee hoor Pierrez101.

Ik vind hem (haar) wel mooi liggen zo.

Voor en achter is maar een verschil van 2 cm.

Hoort niet zo Albert, origineel is ie achter zelfs ietsje hoger dan voor en dat moet je bij het verlagen zo houden, zijn de verlagingssets op gemaakt. :D

IMHO ziet het er ook niet zo dynamisch uit als ie achter op de rug ligt. Verder zakt tijdens het optrekken nog verder op zijn gat, net of sommige van onze landgenoten te zwaar beladen op vakantie gaan ;) :D

Link naar reactie
Nee hoor Pierrez101.

Ik vind hem (haar) wel mooi liggen zo.

Voor en achter is maar een verschil van 2 cm.

Hoort niet zo Albert, origineel is ie achter zelfs ietsje hoger dan voor en dat moet je bij het verlagen zo houden, zijn de verlagingssets op gemaakt. :m:

IMHO ziet het er ook niet zo dynamisch uit als ie achter op de rug ligt. Verder zakt tijdens het optrekken nog verder op zijn gat, net of sommige van onze landgenoten te zwaar beladen op vakantie gaan ^_^ :m:

Maar jij hebt toch ook wel aardappels, kaas, hagelslag en pindakaas in je kofferbak??

Al moet ik zeggen dat met de nieuwe veren hij een heel stuk minder inveert bij vol weg acceleren en hard remmen. Wel iets natuurlijk, maar dat is wel leuk.

Link naar reactie
Nee hoor Pierrez101.

Ik vind hem (haar) wel mooi liggen zo.

Voor en achter is maar een verschil van 2 cm.

Hoort niet zo Albert, origineel is ie achter zelfs ietsje hoger dan voor en dat moet je bij het verlagen zo houden, zijn de verlagingssets op gemaakt. :m:

IMHO ziet het er ook niet zo dynamisch uit als ie achter op de rug ligt. Verder zakt tijdens het optrekken nog verder op zijn gat, net of sommige van onze landgenoten te zwaar beladen op vakantie gaan ^_^ :m:

Maar jij hebt toch ook wel aardappels, kaas, hagelslag en pindakaas in je kofferbak??

Al moet ik zeggen dat met de nieuwe veren hij een heel stuk minder inveert bij vol weg acceleren en hard remmen. Wel iets natuurlijk, maar dat is wel leuk.

Vandaag toevallig appelsap, luiers, koeken en doekjes ;) Met de cabrio's en de kids naar de speeltuin in Belgie :D

Link naar reactie
Waar staat die "101" eigenlijk voor pierre? :D  :D

Er was ooit een keer een PierreZ1 en toen kwam er een Z101. Niet over nagedacht :foto:

Het moet nu eigenlijk PiérreZ133 of PiérreZ313 Zijn, alhoewel:

Wie had er nog meer 313 in het kenteken? Het is een bekend figuur.... :lmao:

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Wil wel eens weten hoeveel lager mijn auto is dan origineel. Heb derhalve eens op twee punten gemeten.

Allereerst hart velg tot onder het spatbord recht naar boven gemeten kom ik voor op 33,0 cm en achter op 33,0 cm.

Daarna heb ik bij de dorpel tussen de wielen aan het voorwiel en het achterwiel naar beneden gemeten vanaf het laagste punt onder de dorpel, kom ik voor op 13 en achter op 13,5 cm.

Gaarne jullie waardes!!

groet en bedankt alvast,

Pierre

Ook maar eens een meetlatje gepakt :D Tis toch geen weer om te rijden :rolleyes:

Achter:

Hart wiel-spatbord = 36,5 cm

Dorpel: 16 CM

velg/band 245/40/17

Voor:

Hart wiel-spatbord = 36 cm

Dorpel: 15,5 CM

velg/band 225/40/17

Ik neem aan dat dit origineel is. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan dit (veel) lager :m: B) Toch?

18"-ers en 3 cm lager... sja dat ziet er natuurlijk goed uit. Aan de andere kant vind ik m'n Z3 verschrikkelijk mooi zoals ie nu is.

Link naar reactie
Als je uit de laag en breed club bent kan het veeeeel mooier, ben je een originalo dan mooi zo laten :rolleyes:

Mag ik uw pasje even Zien :m:

Link naar reactie
Als je uit de laag en breed club bent kan het veeeeel mooier, ben je een originalo dan mooi zo laten :D

Mag ik uw pasje even Zien ;)

:rolleyes: Ehhhhhhhh thuis laten liggen :m:

Wat zijn de minimale eisen om bij die club -De-breed-en-laag-club- te horen? B)

Link naar reactie
Wat zijn de minimale eisen om bij die club -De-breed-en-laag-club- te horen?  :rolleyes:

Eibach,H&R en minimaal 18"/19" ET waardes voor 35 en achter minimaal 40 :m: :D dan kom je aan de criteria van L&B.

*maar er in mijn opinie bestaat geen tweedeling(nog niet B) )

Link naar reactie
  • 1 maand later...
O ja, natuurlijk zet ook ff jullie velg/bandenmaat erbij: bij mij: 225/40/18 voor en 255/35/18 achter

dag Pierre, ik geraak er maar niet uit, ik moet volgende week naar de keuring maar heb nieuwe banden nodig, (18") maar kweet nie welke maat ik best opleg, ik zie da jij vroeger deze maat had? en dit hebben ze me ook vanuit een bandengarage voorgesteld ((225/40/18 voor en 255/35/18 achter ))maar op de keuring moet de bandenmaat voor en achter identiek hetzelfde zijn als ik 18"'ers heb, wat nu?????

Link naar reactie
O ja, natuurlijk zet ook ff jullie  velg/bandenmaat erbij: bij mij: 225/40/18 voor en 255/35/18 achter

dag Pierre, ik geraak er maar niet uit, ik moet volgende week naar de keuring maar heb nieuwe banden nodig, (18") maar kweet nie welke maat ik best opleg, ik zie da jij vroeger deze maat had? en dit hebben ze me ook vanuit een bandengarage voorgesteld ((225/40/18 voor en 255/35/18 achter ))maar op de keuring moet de bandenmaat voor en achter identiek hetzelfde zijn als ik 18"'ers heb, wat nu?????

Is dat zo?? Geldt dit alleen voor Belgie of ook voor Nederland? Dit is echt de eerste keer dat ik dit hoor/lees...

Zal vanmiddag ook eens met een rolmaatje onder mijn auto duiken!! <_<

Link naar reactie
O ja, natuurlijk zet ook ff jullie  velg/bandenmaat erbij: bij mij: 225/40/18 voor en 255/35/18 achter

dag Pierre, ik geraak er maar niet uit, ik moet volgende week naar de keuring maar heb nieuwe banden nodig, (18") maar kweet nie welke maat ik best opleg, ik zie da jij vroeger deze maat had? en dit hebben ze me ook vanuit een bandengarage voorgesteld ((225/40/18 voor en 255/35/18 achter ))maar op de keuring moet de bandenmaat voor en achter identiek hetzelfde zijn als ik 18"'ers heb, wat nu?????

Is in ieder geval in nederland niet zo. Ze worden standaard met verschillende breedtes afgeleverd. Misschien dat je geen 17" en 18" mag mixen?

Link naar reactie

Ik ben met de keuringsbaas persoonlijk gaan praten en hij zei tegen me, als je met twee verschillende maten afkomt, nl 225 40 18 vooraan en 255 35 18 achter aan, wordt je afgekeurd, het moet dus zowel voor als achter 225 40 18 zijn

Ik haat die zever dat ze op zoveel verschillende plaatsen andere zaken zeggen, dat ze verdorie één "wet"tekst maken waar alles klaar en duidelijk staat, wat moet ik nu doen, ik moet ten laatste dinsdag nieuwe banden kopen......

want wat jullie me vertelden zeiden ze" (decondé banden) ook, dus twee verschillende maten voor en achter is goed, zolang ze maar dezelfde afrolomvang hebben maja......

Link naar reactie
ik heb zelf nog 4 perfecte winterbanden liggen 16" maar probleem, dan ligt m'n auto te laag en wordt hij zeker afgekeurd en moet ik hem trug omhoog zetten

dus zoeken naar 18" van sloop

Kan je de wielen van greenbeemer niet lenen,maar wat is de maat van je winterbanden??

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.