Ga naar inhoud

OPROEP: AUB FF OPMETEN


pierrez101

Aanbevolen berichten

Heeft niet met de winterbanden te maken maar hadden toen der tijd deze topic gestart(lees Pierre) en ben wel benieuwd naar nieuwe meetingen van andere Zeties.

Groet Huub

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

OKe ==> :D

banden voor 225/ 45 /18

banden achter 255/ 40/ 18

en die banden ligge op nep M5jes :sadder: :D zwart gelakt (en die ligge in de winter ook op)

set van 4 cm verlaging .

Hamann koffer vleugel B)

links en rechts zwarte nieren

en om de 2 a 3 maande een ander stick pack B)

en als ik "marc Z3" weet wone zijn rolbeugels ook nog...

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Wel een behoorlijke oude koe, maar ik was benieuwd ver hoe de auto na de verlaging nog van de grond verwijderd is. Met name omdat ik ook bijna mijn oprit niet meer opkom zonder even te krassen :blush: en omdat ik de krik van de buurman met geen mogelijkheid onder mijn auto kon schuiven.

Wat mijn ogen al dachten te zien, is nu ook door de getallen bevestigd: de voorkant is hoger dan de achterkant. Dit is zeker na de verlanging gekomen, want ik merk het ook een beetje als ik erin zit. Ik zie iets minder van de neus. Maar het is niet veel en het staat ook niet bijzonder slecht, maar wel even wennen. Of is hier nog iets aan te doen..

Goed, de getallen:

Wielen:

Voor: 225/45/17

Achter: 245/40/17

Afstand hart-onderkant scherm:

Voor: 34 cm

Achter: 32,5 cm

Dorpelspeling:

Voor: 15 cm

Achter: 13 cm

Link naar reactie

Super, is zeker niet de bedoeling en ziet IMHO ook niet uit B) Lijkt wel of je zwaar geladen bent -_-

Ik zou mijn beklag doen bij de fabrikant (eibach??), eventueel via sportwheels.

Eerst ff de serienummers opschrijven.

Misschien zitten er wel de verkeerde veren onder. Zo te zien is hij voren niet omlaag gekomen :blush:

Heb dit bijvoorbeeld een keer met H&R gehad, hebben ze keurig opgelost voor me, nieuwe veren gekregen :D

Link naar reactie

Toch zie ik het "voor hoog achterlaag-verschijnsel" vaak bij verlaagde Z3's een oorzaak lijkt mij de querlenk-achteras-constructie...

maar hoe denken jullie over verlagings-veerschotels, staan vaak op Ebay onder tieferlegungs federteller. Heb er geen ervaring mee, maar men claimt dat je auto er voor 15mm mee omlaag gaat, lijkt me op zich wel een goede oplossing....puur voor de looks dan hè :blush:

Grtz, marc

Link naar reactie

Als iemand interesse heeft daar heb ik nog een setje van liggen voor de voorkant.

Trouwens Marc, hoort echt niet zo, origineel staat ie achter ook hoger dan voor, ook bij de H&R veren voor de ///M had ik er last van echter hooguit een paar mm en geen cm's zoals bij Super -_-

Door de aanbieders wordt ook een waarde aangegeven voor de verlaging voor en achter (staat ook in de diverse gutachten) en daar moeten ze zich aan houden anders reclameren :blush:

Link naar reactie

Ik ben nog een beetje aan het twijfelen wat te doen. Als het niet zo hoort gaat er zeker wel een mail richting Oliver van Sportwheels hoe dat kan. Het is jammer dat je dat nooit meteen merkt; je hebt net een heel nieuw gevoel in de auto, en dit soort details merk je dan pas thuis. Een ritje terug naar Sportwheels om het te corigeren heb ik nog niet hoog op het lijstje staan.

Mischien zijn dan die verlagingsveerschotels wel een optie: 15 mm is precies genoeg om hem weer recht te leggen. Zijn die een beetje simpel te monteren?

@ Pierre: wat vraag je voor zo'n setje? En je had het over de serienummers doorgeven van de veren. Waar vind ik die? Ik heb van sportwheels geen documentatie meegehad.

Link naar reactie
Super, het setje kun je hebben voor 40 euro, zit nieuw in de doos!

Serienummer staat op de veren! Zou dit toch ff nakijken ergens op de brug en daarna op het www zoeken of eibach zelf bellen of dit wel het goede nummer is :blush:

Als dit past op mijn zzz dan zou ik graag even een optie op willen nemen, Pierre! Ik heb een mail gestuurd naar Oliver van sportwheels en zal even zoeken naar de serienummers van de veren. Maar ik denk dat eventuele oplossingen al gauw neerkomen op het naar Sportwheels rijden, en dan kies ik liever voor jouw setje wat ik lokaal laat monteren.

Je hoort het snel (hopelijk..)

Bedankt zover!

Link naar reactie

Hier de nummertjes van eibach!

Z3 Roadster

1.8, 1.9 04.96 - 03.03 2060140 EW 2021101 VA EW 2003102 HA

2.0, 2.2, 2.8, 3.0 04.97 - 03.03 2062140 EW 2062001 VA EW 2003102 HA

Mijn velgenhandelaar heeft ook de eibachs op de Z3 3.0 van zijn vrouw, deze staat perfekt op de poten voor ietsje lager dan achter.

Zoals je ziet zijn de veren gelijk voor alle zescilinders dan zou jou 3.0 dus eigenlijk extra laag moeten komen omdat de 3.0 de zwaarste motor is B)

groet,

Pierre

Link naar reactie
Hier de nummertjes van eibach!

Z3 Roadster

1.8, 1.9 04.96 - 03.03 2060140 EW 2021101 VA EW 2003102 HA

2.0, 2.2, 2.8, 3.0 04.97 - 03.03 2062140 EW 2062001 VA EW 2003102 HA

Mijn velgenhandelaar heeft ook de eibachs op de Z3 3.0 van zijn vrouw, deze staat perfekt op de poten voor ietsje lager dan achter.

Zoals je ziet zijn de veren gelijk voor alle zescilinders dan zou jou 3.0 dus eigenlijk extra laag moeten komen omdat de 3.0 de zwaarste motor is B)

groet,

Pierre

Bedankt voor de info! Heel duidelijk. Zodra ik een brug gevonden heb dan kijk ik even wat ze eronder hebben gepropt.

Link naar reactie

Super weet je nog dat we het over de kleur van je veren hadden en dat ik het vreemd vond dat ze grijs waren en er geen Eibach opstond maar wel Bmw Z3 en we niet gevraagd hebben of hetwel een Eibach veer was???

De Eibach veren van mij zijn rood.

Link naar reactie

Howachtdaneenseven! De veren waren inderdaad grijs, en ik heb zeker om Eibach gevraagd en dit nog een keer bij de betaling nagevraagd omdat dit ook niet op de factuur stond...

Factuurquote: Sportfedernsatz BMW Z3. Dat is alles (oja en € 258,-) :blink:

Potverdikkie, hebben ze me nu een oor aangenaaid? B)

Link naar reactie
Howachtdaneenseven! De veren waren inderdaad grijs, en ik heb zeker om Eibach gevraagd en dit nog een keer bij de betaling nagevraagd omdat dit ook niet op de factuur stond...

Factuurquote: Sportfedernsatz BMW Z3. Dat is alles (oja en € 258,-) :lol:

Potverdikkie, hebben ze me nu een oor aangenaaid? B)

Denk het wel, zullen wel een verhaal ophangen van: zijn veren die we speciaal door eibach voor ons laten maken en krijg je dan wat goedkope rotzooi geleverd wat niet het gewenste resultaat oplevert. :blink:

Zou hier in ieder geval mee verder gaan en toch ff terugrijden naar Keulen om de goede veren (eibach) gemonteerd te krijgen :drank:

Link naar reactie

OK, thanks. Ik heb Oliver een tweede mail hierover gestuurd. Kijken wat hij voor opties aanbied.

Had ik aan de prijs (€ 310,-) kunnen zien dat het een andere set was of zou dit redelijk zijn voor een EIbach setje? Volgens mij dachten Huub en Ivo dat het wel redelijk was voor EIbach veren.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.