Ga naar inhoud

Licht/dimmerknop vervangen


RobC

Aanbevolen berichten

Ik wil mijn licht/dimmerknop vervangen door een fraai aluminium exemplaar, dat ik kocht op ebay.de. Deze knop bevat een schroefdraad.

Op www.brms.net/z3-parts/z3-handleiding-montage.htm is te lezen dat de knop er met trekken af zou gaan. Bij mij lukt dat beslist niet en zou ik de behuizing kapot trekken bij forceren.

Afschroeven durf ik ook niet; de knop werkt immers ook als dimmer. Hier forceren/doordraaien zou de dimmer wellicht om zeep helpen.

Omdat mijn nieuwe knop schroefdraad heeft, veronderstel ik toch dat 'ie afgeschroefd zou moeten worden.

Wie heeft het correcte antwoord??

Groet,

Rob.

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De knop bestaat bij mij uit 2 delen, een kapje (die er iets te makkelijk af wipt bij mij) en dan de rest. Daarachter zit wel een schroef, maar ik zal morgen als ik instap eens opletten. Volgens mij kan je het "buisje" er gewoon afschroeven.

Link naar reactie

Toevoeging op mijn vraag: op dit moment zit er een glimmende chromen knop op. Bestaat niet uit 2 delen, zoals de knop die je die bijvoorbeeld bij BMRS koopt. Mogelijk is deze knop af-fabriek??

Jij hebt je knop er afgeschroefd Pierre. Dus vanuit de dimstand doordraaien naar links. Dat bedoel je?

Link naar reactie

Ivodl heeft gelijk. Mijn chromen lichtknop bestaat inderdaad uit twee (plastic!) delen. Kapje er af, dan zichtbare moer verwijderen en andere knop opschroeven.

Bedankt voor jullie reacties! Rob.

Link naar reactie

Krijg ik nu al last van Alzheimer, heb toen alle chroomzaken vervangen bij de mijne: handremknop, deurpinnetjes, asbak en lichtknop, heb nog eens gekeken en er zit inderdaad een afdekklepje op dat je eerst los moet klikken.

Sorry, handremknopje moet je losdraaien, lichtknop dus inderdaad eerst klepje los wippen. Heeft toen waarschijnlijk geen indruk op me gemaakt :D

groet,

Pierre

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.