Ga naar inhoud

Slijtage banden M


dylotic
 Share

Aanbevolen berichten

Ik heb nu die Eagle F1 GS/D3 banden onder mijn M roadster liggen en mijn

vraag is wie heeft deze ook en hoesnel slijten deze of andere banden bij jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 12
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Bij mij liggen Dunlop 9000 eronder, echter nog niet zo veel gereden ben benieuwd en zal het in de gaten houden.

Het probleem bij mij is dat de banden waarschijnlijk eerder hard worden door de ouderdom dan echt slijten, ik rijd met de roadster immers maar ca. 5000 km per jaar. Tijd voor een paar burnouts :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2000 Km gereden nu op die nieuwe banden en zijn al meer dan de

helft op. Ik rij wel redelijk pittig maar dit is wel overdreven veel slijtage.

Dus ben naar de dealer gegaan en op de uitlijn bank bleek dat de Toespoor

van de achterwielen niet correct te zijn.

Dit is niet instelbaar op de wielen en zouden volgends de monteurs de tailing

arm rubbers zijn die versleten zijn en mischien ook de subframe crossmember

(achterbrug) rubbers.

Deze gaan ze vervangen en zou morgen klaar zijn. Die rubbers kosten geen

zak maar zit wel wat werk in omdat, volledige achter brug eronderuit moet.

Laat het resultaat wel horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant, waren ze scheef afgelopen dan????

Nooit gehoord of ergens gelezen dat deze rubbers vervangen moeten worden of dat de banden zo snel slijten.

iets anders is natuurlijk als ze scheef aflopen, typisch een kwestie van verkeerd spoor :lol:

Hoeveel km-etjes heeft je emmie al gelopen ??

groet,

Pierre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook gewoon een kwestie van verkeerd spoor! Alleen is dit op nieteen M

roadster/coupe aftestellen aan de achterwielen!

Ja, de banden stonden wat naar buiten dus dat wil wel aardig slijten.

Net TIS geraadpleegd 2e/3e wat er staat bij verkeerd spoor is rubbers

vervangen deze kunnen verweerd of versleten zijn.

toespoor.jpg

Maar we zullen het wel zien. Ik moet straks naar de garage hopenlijk de

auto ophalen.

M'n auto heeft ondertussen 68.000 Km gelopen dus daar zou het niet aan

mogen liggen lijkt me. Maar een hele tijd terug heb ik een flinke KLOENK

gehoord toen ik enorm hard wegreed. Volgends een monteur duidt dit

duidenlijk op versleten rubbers deze verschuiven dan als er veel kracht op

komt.

Pff, damn ik als je alle problemen gehad hebt weet je tenminste wel hoe

de auto in elkaar zit hahaha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze rubbers zijn een bekend probleem. De hele achterbrug is van een E30, dus eigenlijk sterk verouderd.

Er zijn mensen die de brug alleen maar lossen en niet helemaal verwijderen om de rubbers te vervangen. Maar ikzelf heb ik geen ervaring mee.

Mijn rubbers zijn nog niet helemaal versleten, dus ik wacht nog ff :lol:

Hopelijk valt het onder de EuroPlus garantie :huh:

Ben wel benieuwd naar de kosten :lol:

Tenslotte zijn er ipv rubberen rubbers, PolyUrethaan versies te krijgen. Deze zijn niet van BMW, maar ze zouden minder moeten slijten. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

De rubbers zijn vervangen. Ze kregen het niet 100% in de specificaties. Het

scheelt nu nog een paar seconden (tienden van een graad) en aan ene kant

wat meer als andere kant. Maar volgends monteur is dit minimaal.

Wat ik wel merkte naar een flink stuk gereden te hebben is dat de rubber

kruimels op de banden zaten na verbetering. Denk dat de banden die fout

waren afgesleten nu weer corigeren en vandaar even wat rubber afgooien.

Ik ga met een schijfmaat morgen mijn profiel meten op gemarkeerde plek

en kijken wat dat in een weekie rijden doet.

Rekening weet ik nog niet die zouden ze opsturen. maar ze hadden nog iets

afgedraaid en daardoor heeft het iets langer geduurd. In totaal 10 uur werk!!

Hierbij komt nog materiaal maar die rubbers kosten opzich niets. Zal wel een

aardige rekening worden denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dylotic, die rekening zal wel tegenvallen met die uurtarieven van onze vrienden van BMW.

Op die site waar Ivo naar verwijst hebben ze het over 50000 miles en meer, dan heb ik met 40000km nog ff rust.

Heb trouwens vroeger ook flink wat km´tjes (van 70.000-140.000) met een e30 touring gereden met flinke wielen en verlaagd ook, geen last gehad hiervan.

OK de banden lopen wat scheef af maar dat hebben alle e30´s en nu ook de M, bij de e30 wisselde ik regelmatig van voor naar achter omdat ik toch dezelfde bandenmaat reed, nu bij de M is dat wat lastiger!

groet,

Pierre

PS Ivo wel zorgen dat je de vervanging voor mekaar krijgt vooordat de euro plus voorbij is, je weet de jaren vliegen........... :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ARG Klote mongoolen bij die garage. Ze hadden wat gebroken en hebben ze

zonder mij te bellen maar gelast. (Damper naar tailing arm ergends) Nu zit

ik op Camber rechts 0^13' buiten spec. Dit kan dus leiden tot schuin afslijten

van de banden ahoewel het wel minimaal is! Vindt dat ze dit maar moeten

oplossen..

De sporing achter hebben ze met die nieuwe rubbers wel tot minimum gekregen

maar ook nog niet 100% binnen de spec. maar denk niet dat dit invloed gaat

hebben op mijn banden.

Bij Profile Tyre center hebben ze gewoon ook ff de vorige keer bij het opleggen

van de nieuwe banden de onjuiste auto ingevoerd bij het uitlijnen. Dus de specs

op de uitdraai klopt geen zak van.

Tjonge, wat een prutsers allemaal zeg. Ik heb het even helemaal gehad met

ditsoort gelijke dingen.

Flink neertellen en maar half opgelost... AAAAAAAAAARRRRRRRRGGGGGG!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gecondoleerd Dylotic :lol: , en niet accepteren die halfslachtige oplossing. als zij iets stuk maken moeten ze dit ook weer in originele staat herstellen! Daar zijn de uurtarieven ook naar.

Dat met uitlijnen heb ik precies hetzelfde gehad maar gelukkig stond ik er met de neus op en hebben ze het toen ter plekke gecorrigeerd.

Daarom ben ik er indien mogelijk altijd bij.

Vandaag gelukkig ook een positieve ervaring met de dealer KERAM Maastricht.

APK bij mijn Z1 en opzoeken lekkage (zijn ze 2 uur mee bezig geweest, om bij de motor te komen moeten allerlei afdekkappen los) bij elkaar voor euro 12,90!!!!

Ze hebben een aanbieding APK voor 27,50 en omdat ze bij de z1 geen viergasmeting hoeven te doen kostte het maar 12,90! Het opzoeken van de lekkage hebben ze niet berekend. TOP :lol:

groeten en Suc6 (laat je niet afschepen, heb je een rechtsbijstand??)

Pierre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dylotic: tippie voor banden/uitlijnen/balanceren: Riedam in Heinkenszand. Vanaf de tunnel maar een paar minuten en echte vaklui + goedkoop!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gebeld naar die garage dat ik niet tevreden ben. En deden helemaal niet

moeilijk. Ze hadden niets gelast gelukkig dat had ik verkeerd begrepen.

Ze hebben die Camber nog binnen de spec gekregen vanmiddag.

Ik heb ook die tyre center nog gebeld over dat ze verkeerde auto ingevoerd

hadden. Ik krijg volgende uitlijning of vergoeding terug.. Pff gelukkig alles

weer inorde.

Ik heb wel rechtsbijstand. Tegenwoordig kun je dat bijna niet meer missen.

Die monteur had ook een M3 en na veel keren banden verwisseld te hebben

bevool hij bridgestones aan! Zijn iets harder dus slijten minder en die goodyears

hebben te veel grip vogends hem zodat je makkenlijer je achterbrug verkracht

bij agressief rij geweld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Share

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels