Ga naar inhoud

schoonmaken!


iloon

Aanbevolen berichten

  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het spreekt voor Zich dat Zand in de spons tijdens het poetsen de meeste krasjes veroorZaken, dus veel uitspoelen en veel water gebruiken.

Daarom doe ik het zo:

Spoel 'm af met de hogedrukspuit om het groffe zand te verwijderen. Daarna MET SOP afspoelen om het vuil los te weken. 10 minuten wachten en daarna weer met gewoon water afspoelen. Het meeste zand/gruis is nu weg.

Dan met de BORSTEL (met zachte haartjes) van de hogedrukspuit wassen. Hiermee altijd van de voorkant naar de achterkant en terug zodat e.v. krasjes altijd in de lengte richting onstaan (en geen lelijke cirkels die dus altijd te zien zijn, ongeacht onder welke hoek je kijkt) Wassen van van boven naar beneden want onder is natuulijk het viest. Dus skirts en bumpers als laatst.

Daarna weer afspoelen etc....

Even nog over de Rejex: wereldspul. Ik veeg gisteravond met 1 zachte streek over de velg alle remstof d'r af! B)

Link naar reactie
same here, 3 harige sponzen (1 voor lak, 1 voor ramen en bumpers en 1 voor de wielen) en GEEN borstels B)

hoeveel katten hadden jullie ook alweer? :schater:

Link naar reactie
same here, 3 harige sponzen (1 voor lak, 1 voor ramen en bumpers en 1 voor de wielen) en GEEN borstels :D

Ik gebruik juist wel een zachte borstel net als DJ omdat er in een spons naar mijn mening altijd weer zand en/of andere krassen makende rommel blijft zitten ! B)

Een borstel spoelt beter uit dan een spons ! :thumbup:

Genoeg spoel water gebruiken blijft uiteraard ook een pre ! :D

Link naar reactie

This goed dat jullie het zeggen

Ik was de auto namelijk met een gewone spons. En de ramen lap ik met de zeem.

En de velgen doe ik ook met de spons of haal der een droog doekje langs. Spons afspoelen en weer terug in de emmer.

Zal eens kijken naar wat andere poetspullen.

groetjes iloon

En thanx voor de tips

Link naar reactie
Ik gebruik een pluizen spons, en borstels (in welke vorm dan ook) zijn voor mij uit ten boze. ;)

autopia189514369480vq.jpg

Heb je het ook al op de auto zelf geprobeerd DJ? (Rejex)

Ik gebruik de (zeer zachte) microfibre borstel voor de hogedrukspuit. Voordeel is dat daar water met sop uitkomt wat het vuil meteen wegspoelt. Ik heb gemekrt dat dat veel beter gaat. Spons blijft gevaarlijk, zelfs als je, zoals ik, heel consequent van schoonste deel naar vuilste deel wast. En natuurlijk nooit de velgen met de zelfde spons idd, want de volgende keer ga je daar dan weer mee over de lak :D

Uitspoelen is geen garantie voor een zand-vrije spons. :mellow:

Anyway. iedereen doet 't op z'n eigen manier. Ik gebruik ook iedere keer een schone 100% katoenen handdoek om de auto droog te deppen (dus niet wrijven) zodat de kalk van het water niet op de auto indampt. Als je daarna gaat poetsen wrijf je n.l. de kalk erin. ;)

Rejex nog niet op de auto zelf geprobeerd. Maar ik ben een mooi scootertje aan het kopen en die ga ik er helemaal mee behandelen. Daar is het spul ook oorspronkelijk voor bedoelt... :wave:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.