Ga naar inhoud

schoonmaken!


iloon

Aanbevolen berichten

Hoi,

Een vraagje, Ik vandaag weer actief poetsen met die groene stuifmail. :D

Maar nu zag ik achter mijn windschempje ook wat blaadjes en kleine andere takjes etc. Ik de stofzuiger gepakt maar kan der niet goed bij. Ik de kap naar beneden gehaald maar zelfs dan helpt de stofzuiger niet.

Hoe maken jullie deze schoon. :lol:

En hebben jullie tips om de kap schoon te houden. Weet dat er speciale spullen voor zijn, maar wat is het beste.

Wil er natuurlijk wel spik en span uitzien voor de klusdag he. :D

groetjes iloon

Link naar reactie
  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wil het ook niet als de stofzuiger blaast??inplaats van zuigt.

Anders op de klusdag even de luchtspuit er langs halen,blaas je de herfst er zo tussenuit :D

Link naar reactie
Hoi,

Een vraagje, Ik vandaag weer actief poetsen met die groene stuifmail. -_-

Maar nu zag ik achter mijn windschempje ook wat blaadjes en kleine andere takjes etc. Ik de stofzuiger gepakt maar kan der niet goed bij. Ik de kap naar beneden gehaald maar zelfs dan helpt de stofzuiger niet.

Hoe maken jullie deze schoon. :D

En hebben jullie tips om de kap schoon te houden. Weet dat er speciale spullen voor zijn, maar wat is het beste.

Wil er natuurlijk wel spik en span uitzien voor de klusdag he. :D

groetjes iloon

Kap open en de snelweg op :D

Goed voor het stof maar niet met stuifmeel van de laatste tijd, wat een pokkezooi, beste is toch met een vochtige doek of cockpitsray :D

Link naar reactie
-Car care, Wat zijn de beste produkten?

Er is geen handige manier om achter de kap te poetsen. -_-

Ik zal het topic weer eens updaten:

Heb laatst de Rejex gebruikt. Resultaat is veelbelovend. Jouw ervaring Sledge?

Ook de Golf weer eens gepoetst. Dit keer weer met Autoglym. Nu heb ik echter de polish met de poetsschijf aangebracht (gewoon zo'n schijf voor op de boormachiene) en ik moet zeggen: FANTASTISCH! :D Weer helemaal glad!

Ik had laatst n.l. ook de Z3 op een paar plekjes met Commandant M5 (geloof ik) gepolished maar dat was toch iets te grof spul, het werd een beetje wazig maar de krasjes waren wel weg. Daarna misschien nog met Autoglym overheen moeten gaan :D

Link naar reactie
Poetsmachine :D -_-

Precies, ze kosten geen drol en het draait niet zoals een boormachine.

Een boormachine moet je altijd opletten dat je de schijf goed vlak houdt i.v.m. de druk.

Houd je hem wee te vlak, dan stuitert hij alle kanten op.

Poetsmachines vind je overal: Gamma, Karwei, Halfords etc.

Link naar reactie
Precies, ze kosten geen drol en het draait niet zoals een boormachine.

Een boormachine moet je altijd opletten dat je de schijf goed vlak houdt i.v.m. de druk.

Houd je hem wee te vlak, dan stuitert hij alle kanten op.

Poetsmachines vind je overal: Gamma, Karwei, Halfords etc.

Hier moet ik toch echt ff protesteren. Die poetsmachienes van die prulmerken heb je niks aan. Je kan er geen druk mee zetten en ze gaan meteen stuk. Ook niet zo gek voor die 2 tientjes.

Bovendien gaat het hier om polijsten. Je hebt er speciaal bontje voor die je op een flexibele schijf doet. De schijf zelf kan ook kantelen. Als je een boormachiene met variabele snelheid hebt kan je op lage snelheid prima polijsten en zelfs poetsen (alhoewel ik het poetsen liever met je hand doe)

Lees anders ff het carcare topic :D

Link naar reactie

Goed, dat van die kantelbare schijven wist ik niet.

Sorry.

Wat betreft polijsten zal dat dan ook wel beter gaan.

Wat betreft poetsen... als zo'n machine na een tijdje stuk gaat... Ach, die paar tientjes :D

Link naar reactie

- Wassen, grove vuil.

- kleien, teer en remstof.

- polijsten, krasjes.

- was laag, protectie.

Dan pas heb je de lak zoals hij moet zijn. :D

Ben zeer te spreken over de Rejex DJ, wielen blijven langer schoon, en het kost mij ongeveer 5 minuten om een wiel te reinigen inclusief binnenzijde. En dan niet met speciale borsteltjes of reinigingsmiddeltjes, gewoon met auto shampoo en een spons.

Link naar reactie

Ja dat kleien moet ik ook nog steeds proberen. Zie d'r een beetje tegenop omdat het zo'n hondewerk is en bovendien wel iets te veel van het goeie voor een louzie Golfje :D

Weet iemand of d'r ook chipsticks op synthetische basis zijn? Die zou je dan na het polijsten kunnen aanbrengen om steenslag te camoufleren, om er vervolgens een synthetische coating als Rejex of Zaino over aan te brengen :thumbup:

Link naar reactie

Hoezo zou dat een honden werk moeten zijn? Ik ga het in het weekend zelf proberen, volgens een professioneel schoonmaker ben je er ongeveer een ander half uur mee bezig. Eerst een deel bevochtigen en vervolgens een paar keer met de klei erover heen wrijven. Ik laat jullie weten hoe het resultaat is. En over twee weekjes mogen jullie zelf voelen. :thumbup:

Link naar reactie

Ik gebruik Zymol Pre Wax Cleaner, is een soort vloeibare klei;

hdclean.jpg

Werkt als een speer, wordt de auto (voor het in de was zetten) echt superschoon en glad van :thumbup:

Link naar reactie
Many people assume that detailing clay replaces pre-wax cleaners. While it’s true that clay does the heavy lifting, it does not replace the need to use a pre-wax cleaner.

Pre-wax cleaners are designed to remove old wax, embedded dirt and light stains from your paint. They also help to restore gloss and remove light surface imperfections.

Pre-wax cleaners are a combination of light polishing material and cleaning solvents. Most of their cleaning ability is provided by the cleaning solvents, not the polish. The polish is so light that you would have to rub for hours to remove swirl marks. In fact, you could use pre-wax cleaners every month and not measurably reduce paint thickness.

Wordt dus gebruikt naast het kleien. :thumbup:

http://www.autopia-carcare.com/inf-clay.html

Link naar reactie

volgens die quote ja, maar je gebruikt het zelf toch NIET om te polijsten, maar om te reinigen (wat een pre-wax cleaner dus ook doet) :thumbup:

Link naar reactie

Doe maar rijden................

Heb het resultaat bij Ivo gezien tijdens Highlander........... verbluffend!!! De auto leek maar niet smerig te worden :D .

Ga toch ook de Zymöl behandeling eens proberen. :thumbup:

Link naar reactie
Doe maar rijden................

Heb het resultaat bij Ivo gezien tijdens Highlander........... verbluffend!!! De auto leek maar niet smerig te worden B) .

Ga toch ook de Zymöl behandeling eens proberen. :(

Zien is kopen / geloven :D

't is superspul en het verwerkt ook nog eens lekker :D

Link naar reactie
Hoi,

Een vraagje, Ik vandaag weer actief poetsen met die groene stuifmail. B)

Maar nu zag ik achter mijn windschempje ook wat blaadjes en kleine andere takjes etc. Ik de stofzuiger gepakt maar kan der niet goed bij. Ik de kap naar beneden gehaald maar zelfs dan helpt de stofzuiger niet.

Hoe maken jullie deze schoon. :(

En hebben jullie tips om de kap schoon te houden. Weet dat er speciale spullen voor zijn, maar wat is het beste.

Wil er natuurlijk wel spik en span uitzien voor de klusdag he. :D

groetjes iloon

Ik doe het alsvolgt:

Ik pak een stuk electra-buis van ongeveer 35 cm. wat ik met plakband aan de stofZuigerslang plak.

Ik gebruik dus geen steel.

Kapje dicht laten en een dik kussen op de stoel leggen waar je jouwn kniëen op kan Zetten Zonder de stoel onnodig te belasten. Je kunt nu lastig, maar toch het beste overal bij.

Met dat buisje kun je nu ook makkelijker naast de stoelen Zuigen.

Met poetsmachienes moet je héél voorZichtig Zijn, die maken vlug teveel toeren.

Regelmatig in de was Zetten is toch een van de truukjes.

En natuurlijk nóóit in de volle Zon poetsen en het water niet te heet.

Het spreekt voor Zich dat Zand in de spons tijdens het poetsen de meeste krasjes veroorZaken, dus veel uitspoelen en veel water gebruiken.

Link naar reactie
Heb het resultaat bij Ivo gezien tijdens Highlander........... verbluffend!!! De auto leek maar niet smerig te worden B) .

Ga toch ook de Zymöl behandeling eens proberen. :(

Die was van mij werkte anders ook prima

dsc02611medium4zq.jpg

:schater::schater:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.