Ga naar inhoud

Z3 2.8 1998??


Aanbevolen berichten

Ik overweeg een Z3 2.8 uit `98 te kopen, dit is "helaas" nog niet het nieuwe model, zijn er veel wijzigingen in het nieuwe model vanaf '99 doorgevoerd?

de auto heeft 91000km gelopen en moet weg voor zo'n 16500,= is dit een juiste prijs?

Of zeggen jullie ga liever voor een model na '99?

alvast bedankt voor de antwoorden

Ron

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Maar om op de begin vraag terug te komen ;

de prijs is voor een goede 2.8 wel goed denk ik , en het facelift model heeft denk ik alleen het grote cosmetische verschil aan de achterkant en dit is persoonlijke smaak ! :P

Technische verschillen kan ik niet veel over vertellen . :D

Link naar reactie

Wat de 2.8 betreft kun je eigenlijk spreken van 3 modellen (om de verwarring groter te maken)

M52 pre face-lift model enkel Vanos (Rob's auto)

M52TU pre face-lift model dubbel Vanos ('99) (Tobiastoeter's auto)

M52TU face-lift model (t/m 2000) waarna de M54 3.0 er voor in de plaats kwam. (Nicole's auto)

Begrijpen we het nog???

Link naar reactie

Nee......... maar is wel iets wat je in je achterhoofd moet houden, zeker prize-wise :blink:

De verschillen zitten onder de kap en in je uitlaatsysteem bij de M52TU. Wat bij vervanging ook weer de nodige (hogere) kosten met zich meebrengt tov de M52.

Allemaal belangrijk als je advies wilt geven toch? Niet of je bobbels hebt of niet

Link naar reactie

Ah, op zo'n manier. Daar zal je zeker gelijk in hebben, (prijs)technisch gezien.

Bobbels of niet: nogmaals, kwestie van smaak. En het oog wil nu eenmaal ook wat...

Link naar reactie

M52 en M52TU scheelt trouwens 1PK :blink: En de M54 3.0 is er vanaf de 6e maand 2000.

Over wanneer ze exact de M52TU zijn gaan maken lees ik verschillende dingen wel ergens in 1999.

En ja natuurlijk is de La Lopez mooier IMHO, IMHO.

Weet dat er veel mensen zijn die speciaal het voor facelift model zoeken en kopen.

Link naar reactie
M52 en M52TU scheelt trouwens 1PK :blink: En de M54 3.0 is er vanaf de 6e maand 2000.

Over wanneer ze exact de M52TU zijn gaan maken lees ik verschillende dingen wel ergens in 1999.

En ja natuurlijk is de La Lopez mooier IMHO, IMHO.

PK's verschil is zeker niet spannend, daar ging het ook toen helemaal niet om. Wel het plaatsen van een dubbel Vanos wat het koppel ten goede kwam en de "souplesse" van de motor.

Link naar reactie

Het is maar net wat je mooier vindt, de pre-facelift met de dikke lalopez kont (vind ik mooier imho) of de facelift met de hogere achterschermen. dan over de motor, ik merk geen verschil met enkel of dubbel vanos, ik zou persoonlijk voor de enkel vanos gaan waarom beter inlaatspruitstuk, enkele kat en enkele lamda sonde, minder storingsgevoelig, heb vaker de m52tu op storing gezien dan de m52, terwijl er meer rondrijden met de m52 ;)

Plaatje van marvin, .......niet slecht :blink::schater:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.