Ga naar inhoud

nieuwe antenne geeft slecht ontvangst


Aanbevolen berichten

hoi zzz

ik heb me zo een klein hip antenne aangeschaft ( fraai zicht op de wagen)

nu de vraag ik heb deze eropgezet losdraaien en andere erin zetten.

nu heb ik geen goed ontvangst meer iemand idee wat het kan zijn of hoe ik het oploshet is een antenne in alluminium 7 cm groot.

hoop op hulp

thx rudi

Link naar reactie
  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb ook zo'n klein antennetje: ontvangst is er niets minder door, oftewel prima. :lmao:

van aluminium of zo'n kunstof ingegoten spiraatlje :blink:

Ik heb voor mijn 147 ooit ook eens zo'n staafje gehad maar na 2 dagen weggepleurt :blink:

Link naar reactie
Ik heb deze van ebay, kan 't ook niet helpen dat 'ie prima werkt... Goede radio misschien? :D

34_1_b.JPG

De meeste staafjes ontvangen alleen de allersterkste zenders, volgens de mannen van CC moet er een antenneversterker tussen :D

Link naar reactie
Bridders, even off-topic: was bij Ruud vandaag en zag daar vier zéér fraaie velgen liggen! Voor wie zouden die toch zijn? :D

:D :D :D :D :D :D :D Voor mij! Ik ben zeeeeeeer benieuwd! Uiteraard volgen de :thumbup::m: nog!

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Wanneer je zo'n klein hip antennetje achter op je auto schroeft, kun je deze dan via (doorverbinden met) de orginele antenne versterker van BMW laten lopen. Mijn antenne is afgebroken en zoals jullie weten is een orginele nieuwe weer 80 EUR. Ik neem dan aan het binnegedeelte doorverbinden met de antenne en de mantel met de min.

Dan heb je het voordeel van de looks van een kleine antenne maar het ontvangts van de grote?

Link naar reactie

kleine antenne - bmw radio goede ontvangst, alleen zwakkere zenders zoals arrow jazz fm vallen iets eerder weg, maar worden met een normale antenne op die locaties meestal door franse zenders weggedrukt, zelfs tms van mijn domdom die er op aangesloten is werkt ok

Link naar reactie

ligt er volgens mij ook aan of je een alluminium of koperen antennen hebt.

van koper zijn ze iets duurder, maar schijnt wel beter te ontvangen.

Op de orriginele radio is de ontvangst met korte allu antene best goed, op de pioneer een stuk minder, zelfs met antenneversterker ertussen.

Link naar reactie
In Duitsland bij Leer, 1 nadeel ik moest de Z4 erbij nemen :schater: ik zal even kijken in de papierwinkel of ik een merk kan ontdekken :holiday:

In Duitsland moet je vast een "TUV Gutachten" (of hoe zoiets heet) hebben voor een andere antenne dan OEM... :ok:

Link naar reactie
hmm

mijn radio is wel een avic 1r denk wel dat deze goed scoort

maar dus niemand weet wat ik er aan kan doen

zal eens andere proberen dan

thx rudi

Is inderdaad één van de betere, kijk ff of je een instelling DX LX hebt (voor ontvangst) en probeer deze te switchen.

DX - Distance ontvangst

LX - Local ontvangst

Daarna zenders opnieuw scannen.

Suc6

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Tip voor een kleinere antenne: Peugeot garage.... Van een 607 antenne, 6cm en een hele goede ontvangst. Bestelnummer: 6561N3 en kost 5,34 Eur. Het mooie vind ik aan deze antenne is dat de buitenkant ook hetzelfde rubber is als de voet en zo geen kleur verschil oplevert.

z4_antenne_6.JPG

Link naar reactie

Tip voor een kleinere antenne: Peugeot garage.... Van een 607 antenne, 6cm en een hele goede ontvangst. Bestelnummer: 6561N3 en kost 5,34 Eur. Het mooie vind ik aan deze antenne is dat de buitenkant ook hetzelfde rubber is als de voet en zo geen kleur verschil oplevert.

Rectificatie, hij kost € 5,35 bij de Peugeot dealer en is bij de Citroen dealer zelfs goedkoper. <_<

Het is trouwens een telefoonantenne voor de Peugot 607 en heeft een goede radio ontvangst (minder in de bergen) en past pefekt en is 6,5cm lang.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.