Ga naar inhoud

Luchtfilter Modificatie


ivodl

Aanbevolen berichten

Heb nog geen tijd gehad voor de modificatie, ik wacht even tot m'n K&N binnen is en dan ga ik aan de gang.

Ik hoef in ieder geval niet te te gaan boren omdat er een buis inzit die, als ik 'em er uit haal, een groot gat over laat waar dan even een mooi gaasje overheen moet en een goede inlaat.

To be continued...

Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb het iets van 3 weken getankt maar het is naar mijn mening iets wat tussen je oren zit en het effect is alleen echt goed te merken in je portomonnee. Ok, het 'voelt' ietsje-pietsje beter, maar de prijs weegt gewoon te zwaar mee en ben weer terug gegaan naar Super.

Mijn conclusie: Koop voor het geld wat je nu niet aan v-power uitgeeft iets anders leuks...uitlaatje ofzo, geeft meer voldoening :D

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Omdat m'n z3 van '96 is, heeft deze een "airbox" met de lucht inlaat aan de voorkant (ik geloof dat alle latere types deze aan de zijkant hebben).

Nou is deze inlaat ongeveer 4cm in diameter, en bestaat uit een soort toeter die je er binnen 2 tellen vanaf haalt. De inlaat is nu zo'n 9cm en het rijgedrag is compleet anders: pittiger B) (en het geluid is niet echt ordinair te noemen).

Het is echter wel zo, omdat de inlaat aan de voorkant zit, ik er geen buis aan heb hangen. Bij het huidige systeem was dit een buis van ca, 15 cm die naast de lamp uitkwam, volgens mij heeft het weinig nut om hier alsnog een oplossing voor te vinden.

Is er iemand die me iets meer kan vertellen hier over?

Ik heb afgelopen week met iemand gesproken die dit ook zo had gedaan en die was er eigenlijk net zo over te spreken als ik nu, en die heeft er jaren zo mee gereden...

Link naar reactie

Die toeter kun je er zonder problemen uithalen, geloof dat ook bij sommige van de zescilinders (niet de M) zo'n vernauwer er in zit, heb hier al in diverse fora over gelezen.

Je moet er echter wel voor zorgen dat de luchtfilter lucht van buiten binnen haalt, warme lucht vanaf de motor verminderd de prestaties!! B)

groet en suc6.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.