Ga naar inhoud

Snelheids controle


rdeknegt

Aanbevolen berichten

Vandaag (en gisteren) met de zzz getoerd. Vandaag op de provinciale weg van Gouda naar Haastrecht (max snelheid 80 km/u) een nieuwe manier van collecteren gezien.

Eerst een zwaar gecamoufleerde camera/radar in de schaduw rechts van de weg achter de vangrail. Zag hem op tijd , paste snelheid aan.

Wilde na 100 meter weer iets sneller, zag in de verte iets roods achter een boom, dus weer gas los. Na zo'n 700 meter stond daar dus een ambtenaar met lasergun en veiligheidsvest.

Na die gepasseerd te zijn, wilde ik wederom gasgeven, maar zag in de verte weer iets eigenaardigs. Dus weer een radar/camera, zwaar gecamoufleerd achter de vangrails.

Even verderop stonden links motorijders en auto's aan de kant, die gepakt waren. dus dit systeem lijkt wel erg succes vol. :thumbup:

rob

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je merkt het al ... Iedereen is er stil van :D

Het gaat uiteindelijk toch maar om 1 ding : zo veel mogelijk fondsen binnenrijven.

Hier in Belgie staat het ook vol met flitspalen. Men kon ze niet snel genoeg geplaatstkrijgen, eens de regering de goedkeuring gaf.

Gevolg nu is dat er van de 150 zo'n 120 terug "fatsoenlijk" geplaatst moeten worden, wegens te hoog, te laag, te dicht bij een obstakel, enz.

Eens die spullen goed staan, gaan we pas echt barre tijden tegenmoet, want dan moeten die dingen zo snel mogelijk rendabel zijn :thumbup:

Link naar reactie
Je merkt het al ... Iedereen is er stil van :D

Het gaat uiteindelijk toch maar om 1 ding : zo veel mogelijk fondsen binnenrijven.

Hier in Belgie staat het ook vol met flitspalen. Men kon ze niet snel genoeg geplaatstkrijgen, eens de regering de goedkeuring gaf.

Gevolg nu is dat er van de 150 zo'n 120 terug "fatsoenlijk" geplaatst moeten worden, wegens te hoog, te laag, te dicht bij een obstakel, enz.

Eens die spullen goed staan, gaan we pas echt barre tijden tegenmoet, want dan moeten die dingen zo snel mogelijk rendabel zijn :thumbup:

Wat bij jullie begint is bij ons al jaren bittere realiteit. Als je bedenkt dat er zo'n € 400 mln mee gecollecteerd word begrijp je dat wij hier niet snel vanaf zijn.

Wat jullie nog te wachten staat? Trajectcontroles en "prestatiecontracten" van de regering met de politie...

Link naar reactie

Ik moet je zeggen dat ik bijna altijd slechts net iets harder rijdt dan toegestaan (5 a 10 te hard) en dat het me eigenlijk niet meer zo boeit dat ik niet harder mag. (En ja, dat deed ik ook toen ik de Z nog had)

Ik haal m'n lol eerder uit dichtrijden van gaatjes of sportief de bocht om ofzo. Maar hardrijden is in dit land veel te duur. Je kan ook proberen om het te zien als "relaxmiddel" Nou is dat wat lastig in de ochtendspits :thumbup: Hard rijden heeft bijna nooit zin. Ik moet ook altijd lachen als ik voor een rood stoplicht nog ff ingehaald wordt door zo'n Volvostation met vertegenwoordiger. Zeker als ik vervolgens nog in z'n 2 rijdt als het groen wordt en dus meteen door kan, lach ik altijd die meneer uit die weer vanuit stilstand moet optrekken en dus achter me terecht komt.

Als je oplet zie je dat de meeste mensen die in het verkeer agressief of asociaal doen, daar mee ophouden zodra ze uit de auto stappen. Blijkbaar worden mensen anders zodra in de auto stappen (ik betrap mezelf d'r ook op) Da's toch gek he. Er zijn daar ook al onderzoekjes naar geweest en er was ook een engelse serie op t.v. die dat ook liet zien. Ik denk daar vaak aan als ik mezelf in moet houden en als ik mezelf realiseer dat dat soort gedrag eigenlijk heel raar is. Dan ga ik vanzelf "normaler" doen :D

Link naar reactie
Ik moet je zeggen dat ik bijna altijd slechts net iets harder rijdt dan toegestaan (5 a 10 te hard) en dat het me eigenlijk niet meer zo boeit dat ik niet harder mag. (En ja, dat deed ik ook toen ik de Z nog had)

Ik haal m'n lol eerder uit dichtrijden van gaatjes of sportief de bocht om ofzo. Maar hardrijden is in dit land veel te duur. Je kan ook proberen om het te zien als "relaxmiddel" Nou is dat wat lastig in de ochtendspits :blink: Hard rijden heeft bijna nooit zin. Ik moet ook altijd lachen als ik voor een rood stoplicht nog ff ingehaald wordt door zo'n Volvostation met vertegenwoordiger. Zeker als ik vervolgens nog in z'n 2 rijdt als het groen wordt en dus meteen door kan, lach ik altijd die meneer uit die weer vanuit stilstand moet optrekken en dus achter me terecht komt.

Als je oplet zie je dat de meeste mensen die in het verkeer agressief of asociaal doen, daar mee ophouden zodra ze uit de auto stappen. Blijkbaar worden mensen anders zodra in de auto stappen (ik betrap mezelf d'r ook op) Da's toch gek he. Er zijn daar ook al onderzoekjes naar geweest en er was ook een engelse serie op t.v. die dat ook liet zien. Ik denk daar vaak aan als ik mezelf in moet houden en als ik mezelf realiseer dat dat soort gedrag eigenlijk heel raar is. Dan ga ik vanzelf "normaler" doen :blink:

DJ, dat is nou juist het probleem. ik tracht mij ook altijd aan de limieten te houden, heb uitgevonden dat harder gaan in de spits meestal toch niets uithaalt. Maar aangezien je in dit achterlijke land op 1 km te hard afgerekend wordt, ging het mij gisteren toch even te ver.

Ik denk dat ik zelf tussen de 80-90 reed, kan moeilijk alleen maar naar de teller kijken. :blink:

Met mijn 1 serie is het eenvoudger cruisecontrol aan en geen probleem.

Maar aangezien dit niet op de zzz zit, wil je wel eens even iets harder rijden dan de limiet.

Maar om 3 x achter elkaar te meten, dan het het puur om de inkomsten. Op deze weg wordt meestal redlijk gereden, inderdaad tussen 80-90, alleen sommige motorrijders (ben ik zelf ook geweest) willen die koekblikken wel eens inhalen, en daar staan ze nu juist op te controleren

rob

Link naar reactie
  • 4 weken later...

11h8odu.jpg

Nieuwste...

- mobiele radarcontrole?

- zelfbouw parkeerhulp?

- asfaltscanner?

- navigatiesysteem?

- automatische autobesturing?

Tell me.....

Kwam dit eergisteren op de A12 nabij Arnhem tegen (geen grap of fotogesjopper). Een oude Volvo volgepakt met computerapparatuur, drie (wat verlopen) wetenschappers erin en met een lompe buitenboordbewakingscamera en 2 halogeenschijnwerpers op het dak.

Link naar reactie
Zo stonden ze vandaag op de Afsluitdijk

flitshoer6nr.jpg

En die andere 5?

Link naar reactie
11h8odu.jpg

Nieuwste...

- mobiele radarcontrole?

- zelfbouw parkeerhulp?

- asfaltscanner?

- navigatiesysteem?

- automatische autobesturing?

Tell me.....

Kwam dit eergisteren op de A12 nabij Arnhem tegen (geen grap of fotogesjopper). Een oude Volvo volgepakt met computerapparatuur, drie (wat verlopen) wetenschappers erin en met een lompe buitenboordbewakingscamera en 2 halogeenschijnwerpers op het dak.

hadden ze dat ding niet gewoon geschept en niet in de gaten gehad? :lol:

Link naar reactie
Alien hunters. :foto:

:schater:

Dan hebben ze me nu toch gespot..... :lol:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.