Ga naar inhoud

probleempje met dashboard-verlichting


Aanbevolen berichten

hoi allemaal,

ik heb het volgende probleempje: sinds vandaag werkt mijn dashboardverlichting niet meer, het alarm als de lichten nog aan zijn en ik het contact afsluit, en de draaiknop voor de lichtsterkte werken ook niet meer. Tevens brandt het linker achterlicht niet meer, maar dat zou toeval kunnen zijn.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb de zekeringen gecontroleerd, maar daar zie ik niks verkeerd aan. Mijn duits is wel niet zo goed en dus weet ik ook niet welke zekering hiervoor instaat.

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Honderd procent zeker heb je de dimmer van je lichtschakelaar kortgesloten. Dan doet ook je binnenverlichting het niet meer. De enige oplossing is een nieuwe schakelaar/dimmer halen. Koppel wel de accu af want er staat permanent stroom op. Heb je iets vervangen met lampjes? PS: dat achterlicht is inderdaad toeval!

lees dit ook maar eens!!!

of je doet tijdelijk dit:

hdltsw.JPG

maar dan heb je geen dimmer meer voor je binnenverlichting (but who cares?)

Link naar reactie

Dank je voor jullie snelle reacties <_<

Ga dat deze middag eens test-proberen Napoje.

Ja, Roodkapje, beide stadslichten doen het nog.

Tevens doet de verlichting van het vfd-schermpje het nog, het is alleen niet regelbaar meer. De verlichting in het dashboard doet het enkel niet meer.

edit: vorige eigenaar had wel van die plasma-tellerplaten geïnstalleerd. Maar die werkten tot op heden gewoon. Wat me wel verwonderd is dat de kabel van die plasma's gewoon gesoldeerd is aan de kabel van de gewone dashboardverlichting. Persoonlijk zou ik die uitgeschakeld hebben. Kan hier het probleem liggen misschien?

Link naar reactie

Ik weet zeker dat het de dimmer van de schakelaar is! Ik heb hem namelijk zelf ooit ook eens kortgesloten met hetzelfde resultaat. En alle zekeringen bleven heel. Gewoon ff een nieuwe schakelaar halen bij de dealer.

bron 1

bron 2

Link naar reactie

Heel hartelijk bedankt allemaal!!!

Ik zal zo vlug mogelijk om een andere dimmer gaan. B)

ps: heeft iemand een idee wat dit kan veroorzaakt hebben? Misschien toch de kabel van de originele verlichting doorknippen of zo? Het is toch niet nodig dat die brandt, had gezien dat dat nog altijd gewoon functioneerde.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.