Ga naar inhoud

Aanschaf bij Handelaar of BMW-dealer


Aanbevolen berichten

  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als je toch eenmaal de magische 25000 euro grens in het hoofd hebt zou ik nog ff doorbijten en een eind 2000 of begin 2001 S54 kopen bij een Duitse dealer, die beginnen bij rond de 27000 euro, hebben dan meestal premium selektion (soort huisselektie) en dan met minimaal 1 jaar Europlus garantie. :D

Worden IMHO straks het meeste waard vanwege het feit dat ze het zeldzaamste zijn. ;)

Heb je hulp of tips nodig ff melden ;)

Dan ben ik teminste niet meer de enige, ik voel me een beetje het zwarte schaap hier ( zeker als Belg :m: )

Een M-roadster S54 en M-coupé S54 zou geweldig zijn op het forum -_-

Greetz Jeroen

Link naar reactie
Als grens heb ik nu maximaal € 30.000 gesteld en daarvoor wil ik de auto in mijn garage hebben staan, dus inclusief alle bijkomende kosten als BPM, kenteken, etc.

Wil wel een auto waarvan de historie bekend is. Als de verkopende partij de boekjes niet kan overleggen, houdt het voor mij op. Als het nou om een auto zou gaan van 4 x de helft, is het een ander verhaal.

Ruben

Als het klopt wat Piérre Zegt dan kun je met wat onderhandelen, en een portie geluk natuurlijk, toch wel hopen op een geslaagde kans om voor die €30.000.- een mooie S54 te bemachtigen.

Je wilt de auto houden en vertroetelen, dan is het inderdaad toch wel mooi als je er een hebt waarvan er Zo weinig mogenlijk geproduceerd Zijn.

Link naar reactie

Het zal misschien wel kunnen lukken om een S54 op de kop te tikken, maar rekeninghoudend met een € 5.000 aan BPM en de overige bijkomende kosten, ga je toch snel over de € 30.000 heen. Het houdt een keer op. € 30.000 is de max en dan wil ik de :fiew: op kenteken in mijn garage hebben staan.

Tijdens het zoeken ben je al snel geneigd om je grens steeds hoger te leggen. Zat ik in het begin te kijken naar vraagprijzen van max € 21.000, nu al naar max € 25.000. Dat gebeurt natuurlijk al snel als het aanbod beperkt is. Als ik een zwarte wilde hebben, wordt het al wat makkelijker, maar ja die kleur wil ik nou net niet hebben.

Maar goed, we hebben de tijd.......NOT :huh:

Link naar reactie
Als ik een zwarte wilde hebben, wordt het al wat makkelijker, maar ja die kleur wil ik nou net niet hebben.

Maar goed, we hebben de tijd.......NOT :huh:

:fiew:

Link naar reactie
Maar goed, we hebben de tijd.......NOT :huh:

Dat is het kunstje...

Je moet jeZelf er de tijd voor kunnen gunnen.

Maar Zoals iedereen hier wel weet:

Als je je Zinnen ergens op hebt geZet dan wil je het ook Zo snel mogelijk voor elkaar hebben.

En dan ga je wel eens vreemde bewegingen maken :notok:

Komt er ook nog een ZZZomer aan...Toch ?? Komt die nog ?? :fiew:

Link naar reactie

Je kan dan inderdaad rare bewegingen maken Zedri! Maar dat moet ik zien te voorkomen :huh:

Ik moet er ook mijn tijd voor nemen, maar dat vaak het probleem. Als ik ergens mijn Zzzinnen op heb gezet, dan zal en moet het zo snel mogelijk gebeuren. Maar er is nu wel een aanrdig bedrag in het spel, dus moet me maar inhouden om te voorkomen dat ik een Zzz aanschaf die ik beter niet had kunnen aanschaffen :fiew:

Link naar reactie

Als je de zomer kunt uitzingen dan zou je wel eens de laatste daling van de S54 kunnen meemaken, gezien de nieuwe ///M die op de markt komt en vanwege het najaar, zijn er altijd mensen die plaats nodig hebben en hem goedkoper wegdoen :fiew:

Maar dan moet je wel hele sterke zenuwen hebben en niet hier regelmatig langskomen :huh:

Suc6,

Pierre

PS: Je hebt wel de goede insteek, niks zonder ingevuld (service)boekje kopen en beetje normaal km-verloop.

Link naar reactie

Was ook al aan het denken om ná de zomer te gaan kijken aangezien er dan meer aanbod zal zijn, met name omdat ook de Z4 :party: meer en meer leverbaar zal gaan worden en in de hoop dat Z3 :( rijders hun auto op de 4 gaan inruilen. Maar ja, dan moeten we wel wachten tot ná de zomer :D

Via de zoekfunctie heb ik gekeken naar topics inz de S54 aangezien ik geen idee had wat het verschil is met de S50. Kwam alleen niet echt veel naar voren. Maar klopt het dat indien je een Z3 ;) S54 hebt van vóór 28-2-2002 er problemen kunnen ontstaan met de motor? Als de modellen waar de S50 in ligt betrouwbaarder zijn, weet ik welke ik links laat liggen.

Ruben

Link naar reactie
Was ook al aan het denken om ná de zomer te gaan kijken aangezien er dan meer aanbod zal zijn, met name omdat ook de Z4 :party: meer en meer leverbaar zal gaan worden en in de hoop dat Z3 :( rijders hun auto op de 4 gaan inruilen. Maar ja, dan moeten we wel wachten tot ná de zomer :D

Via de zoekfunctie heb ik gekeken naar topics inz de S54 aangezien ik geen idee had wat het verschil is met de S50. Kwam alleen niet echt veel naar voren. Maar klopt het dat indien je een Z3 ;) S54 hebt van vóór 28-2-2002 er problemen kunnen ontstaan met de motor? Als de modellen waar de S50 in ligt betrouwbaarder zijn, weet ik welke ik links laat liggen.

Ruben

Vanaf modeljaar 2000 heb je de verschillen:

-Chroomringen koplampen,

-Binnenbekleding kap,

-en nog wat kleine dingetjes

Vanaf modeljaar 2001

-S54 motor van de nieuwe M3

-chromshadow velgen

-andere kleur instrumentenachtergrond

-DSCIII

-bandenspanningscontrolessyteem

-en nog wat kleine dingen

Bij de m3 e46 maakt deze motor meer toeren en is een terugroepaktie geweest voor de oliepomp en lagerschalen. Deze actie gold niet voor de Z3S54 omdat die toch minder toeren draait.

Bij de S50 wordt ook geadviseerd al naar gelang rijstijl deze lagerschalen te vervangen bij ca. 80000 km en als je dan toch bezig bent is de oliepomp ook handig om te vervangen.

De S54 heeft meer vermogen en is gretiger dan de S50, verder is het een modernere motor met langere onderhoudsintervals en lager verbruik. Verder leveren de meeste S50's niet de beloofde 321pk maar rond de 310pk. De S54 daarentegen heeft meestal minimaal de beloofde 325pk, immers de teruggeschroefde motor van de M3 e46 met daar 343pk.

Ik ga nu voor de S54 maar wel bij de BMW dealer van 1e eigenaar.

groet en suc6,

Pierre

Link naar reactie

Bedankt Pierre :party: Hier hebben we iets aan. Dus hoef niet bang te zijn.....

De verschillen is ook handig om te weten. Zo zie je maar weer wat je op het Forum te weten kan komen en bewijst zijn nut maar weer.

Maar heb jij al een specifieke S54 op het oog dan?

Ruben

Link naar reactie
Vanaf modeljaar 2000 heb je de verschillen:

-Chroomringen koplampen,

-Binnenbekleding kap,

-en nog wat kleine dingetjes

Vanaf modeljaar 2001

-S54 motor van de nieuwe M3

-chromshadow velgen

-andere kleur instrumentenachtergrond

-DSCIII

-bandenspanningscontrolessyteem

-en nog wat kleine dingen

Bij de m3 e46 maakt deze motor meer toeren en is een terugroepaktie geweest voor de oliepomp en lagerschalen. Deze actie gold niet voor de Z3S54 omdat die toch minder toeren draait.

Bij de S50 wordt ook geadviseerd al naar gelang rijstijl deze lagerschalen te vervangen bij ca. 80000 km en als je dan toch bezig bent is de oliepomp ook handig om te vervangen.

De S54 heeft meer vermogen en is gretiger dan de S50, verder is het een modernere motor met langere onderhoudsintervals en lager verbruik. Verder leveren de meeste S50's niet de beloofde 321pk maar rond de 310pk. De S54 daarentegen heeft meestal minimaal de beloofde 325pk, immers de teruggeschroefde motor van de M3 e46 met daar 343pk.

Ik ga nu voor de S54 maar wel bij de BMW dealer van 1e eigenaar.

groet en suc6,

Pierre

:party::( ;)

Dus het ritje in het weekend is je toch bijgebleven :D :D :D :m:

Even ontopic. De S54 zal waarschijnlijk niet sneller zijn als de S50. Maar persoonlijk vind ik de DSC op de wagen een groot voordeel ivm veiligheid, ik ben een jonge gast van 21 en ik denk niet dat de auto lang heel blijft zonder deze hulpmiddelen.

Het verbruik ligt bij mij rond de 12 liter per 100 kilometer, en het onderhoud moet om de 20000km uitgevoerd worden. Voor meer vragen stuur maar een PB

En voor de kenmerken kan je in mijn members gallery kijken, het is wel een QP wat ik heb ;)

Greetz Jeroen

Link naar reactie

Piérre gaat nu dus tóch voor de S54...het moest er een keer van komen hé ?

Hélemaal gek gemaakt door een snelle Belg van 21... :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.