Ga naar inhoud

Aanschaf bij Handelaar of BMW-dealer


Rubenz3
 Share

Aanbevolen berichten

Ik zit de diverse Duitse autosites af te struinen in mijn zoektocht naar een geschikte :m: roadster. Nu is het algemeen bekend dat het aanschaffen van een 2dehands auto bij een handelaar over het algemeen goedkoper is dan de aanschaf bij een dealer. Maar als we praten over vraagprijzen van tussen de € 20.000 - € 25.000 (Duitse prijzen wel te verstaan), dan wil je toch bepaalde zekerheden en voorkomen dat je een kat in de zak koopt.

Maar wat zou nu wijsheid zijn. Kopen bij een handelaar of een paar 1.000 EURO meer uitgeven en de auto bij een BMW-dealer aan te schaffen? We praten natuurlijk al over beste bedragen.....

Zekerheid dat je een top auto koopt, heb je natuurlijk nooit, maar m.i. beperk je het risico van een minder goede auto als je de auto bij de BMW-dealer koopt. Of ben ik nu te naief?

BTW, heb iets moois zien staan bij een BMW-dealer, bouwjaar begin 2000 voor een vraagprijs van ruim

€ 25.000. Is een dergelijke prijs redelijk? (ben nog een leek hè!!)

Gr,

Ruben

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 67
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Het gaat om een Duitse :m: roadster, met een km-stand van rond de 45.000. Ik weet dat er nog zo'n

€ 5.000 bijkomt voor de NL schatkist.

De Nederlandse automarkt heb ik eerlijk gezegt een beetje links laten liggen op mijn zoektocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of liever vraag een aantal :m: -eigenaars mee te gaan -_- Krijgt de dealer ook gelijk een stuip.

rambo.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om een Duitse :m: roadster, met een km-stand van rond de 45.000. Ik weet dat er nog zo'n

€ 5.000 bijkomt voor de NL schatkist.

De Nederlandse automarkt heb ik eerlijk gezegt een beetje links laten liggen op mijn zoektocht.

Staat in nederland te koop met ff 10000 km, zie HIER?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan nooit helemaal goed zijn, zo weinig km in al die jaren. -_-

Misschien verbeeld ik het me, maar de pedalen zien er oud en enigszins versleten uit. :m:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan nooit helemaal goed zijn, zo weinig km in al die jaren. :m:

Het is idd. wel een extreme lage km stand, als dit correct is is het niet verkeerd staat geen bouwjaar bij ;)

Voor goed geld is DEZE ook te koop -_-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat in nederland te koop met ff 10000 km, zie HIER?

Ik vind het altijd spijtig als ik een M zie met dat "saaie" zwarte interieur, een kleuren combinatie vind ik altijd mooier, toch op een Z :m:

Greetz Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor goed geld is DEZE ook te koop -_-

Dat meen je niet! Waarom dat dan?? Weer iets anders, nieuwe uitdaging?? :m:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het altijd spijtig als ik een M zie met dat "saaie" zwarte interieur, een kleuren combinatie vind ik altijd mooier, toch op een Z -_-

Greetz Jeroen

Helemaal met je eens, maar er zijn mensen die dit mooi strak zwart noemen. :m:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik zou zo een auto (sportwagen a la sportwagen => BMW M) liever bij een dealer kopen. Zeker als het om een auto gaat die nog geen 5 jaar oud is.

Het gaat toch om veel geld, dat je wss nooit meer aan een andere funbak zult uitgeven.

Greetz Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet een Z 8 te koop ;)

Autoweek 2001:

"Daarvoor moet je wel betalen. De Z8 roadster kost bijna vier ton (€ 181.500). Veel? Ja dat vinden wij ook een heleboel. Maar koop je nu voor bijna 4 ton een Z8 en heb je er over 25 jaar of zo genoeg van (kunnen wij ons niet voorstellen) dan is diezelfde auto misschien wel 1 miljoen waard. Euro's welteverstaan. Toch iets om over na te denken."

Roodkapje gaat exclusief. -_- Maar sorry: :m:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit de diverse Duitse autosites af te struinen in mijn zoektocht naar een geschikte :m: roadster. Nu is het algemeen bekend dat het aanschaffen van een 2dehands auto bij een handelaar over het algemeen goedkoper is dan de aanschaf bij een dealer. Maar als we praten over vraagprijzen van tussen de € 20.000 - € 25.000 (Duitse prijzen wel te verstaan), dan wil je toch bepaalde zekerheden en voorkomen dat je een kat in de zak koopt.

Maar wat zou nu wijsheid zijn. Kopen bij een handelaar of een paar 1.000 EURO meer uitgeven en de auto bij een BMW-dealer aan te schaffen? We praten natuurlijk al over beste bedragen.....

Zekerheid dat je een top auto koopt, heb je natuurlijk nooit, maar m.i. beperk je het risico van een minder goede auto als je de auto bij de BMW-dealer koopt. Of ben ik nu te naief?

BTW, heb iets moois zien staan bij een BMW-dealer, bouwjaar begin 2000 voor een vraagprijs van ruim

€ 25.000. Is een dergelijke prijs redelijk? (ben nog een leek hè!!)

Gr,

Ruben

Nou dan kan je beter deze kopen ben je meteen klaar -_-

///M

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die heeft een tijdje voor 29.000 te koop gestaan.

Maar de beste man heeft inmiddels zijn donkervoort gekocht en geld nodig, vandaar dat de -_- in prijs is gezakt :m:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die heeft een tijdje voor 29.000 te koop gestaan.

Maar de beste man heeft inmiddels zijn donkervoort gekocht en geld nodig, vandaar dat de -_- in prijs is gezakt :m:

Die verkoopt 'ie écht wel voor die prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je toch eenmaal de magische 25000 euro grens in het hoofd hebt zou ik nog ff doorbijten en een eind 2000 of begin 2001 S54 kopen bij een Duitse dealer, die beginnen bij rond de 27000 euro, hebben dan meestal premium selektion (soort huisselektie) en dan met minimaal 1 jaar Europlus garantie. -_-

Worden IMHO straks het meeste waard vanwege het feit dat ze het zeldzaamste zijn. :m:

Heb je hulp of tips nodig ff melden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet er natuurlijk nog bijvertellen dat bij die 27 mille de BPM van rond de 5 mille er nog bijkomt.

Of je koopt een vertrouwde auto (van iemand die je kent) met minder dan 60000km en alle (service)historie voor rond de 25000. :D ;)

Als je zo de gebruikte auto prijzen in de gaten houdt dan zijn de :m: versies het meest waardevast en neigen allemaal naar verzamelstatus en bijbehorende prijzen -_-

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zilvere :m: roadster op Marktplaats heeft de eigenaar ook niet lang gehad gezien het kenteken. Hij citeert in zijn verkooppraatje zeker de vorige eigenaar -_-

Ik kan wel gaan kijken naar een 2001, maar dan moet ik mijn budget weer omhoog bijstellen, waar ik eigenlijk niet zo zin in hebt. Die is de afgelopen tijd al naar boven bijgesteld en je moet toch een keer ergens een grens trekken. Een buffer is ook wel zo lekker als eenmaal een Zzz is aangeschaft er onvoorziene uitgaven naar boven komen.

Als grens heb ik nu maximaal € 30.000 gesteld en daarvoor wil ik de auto in mijn garage hebben staan, dus inclusief alle bijkomende kosten als BPM, kenteken, etc.

Wil wel een auto waarvan de historie bekend is. Als de verkopende partij de boekjes niet kan overleggen, houdt het voor mij op. Als het nou om een auto zou gaan van 4 x de helft, is het een ander verhaal.

Ruben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels