Ga naar inhoud

chiptuning


Gast Guest_Bob_*

Aanbevolen berichten

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Met een paar superlichte velgjes zal je wel een stukje sneller zijn. Dus HELEMAAL onzin is het nou ook weer niet.... :angry:

En niet van die brede sloffen, gewoon maatje 185/65/15 en goed hard oppompen tot een barretje of 3, heeft zeker effect en kost minder dan een chip, oogt wel weer niet maar we hadden het nu over sneller maken ;)

Link naar reactie
Weet iemand dan misschien hoe dat zit met een 316ti E46. Daar zit toch eigenlijk de motor van een 318ti in? Als je daar dan iets mee doet met chiptuning dan zou je toch wel redelijk wat winst kunnen maken? Of heb ik het helemaal mis.

Heb al een paar keer gezocht op internet of ik hier iets over kon vinden, zonder resultaat. Onze 316ti is namelijk een beetje traag en vroeg me af of dat te verhelpen was met chiptuning.

Groet Jörgen

Je winst is 11 PK en 15 NM en een auto die fijner trekt bij lage toeren.

Je verlies is 550 Euro.

Link naar reactie
Resultaat op de testbank voor tuning 180NM en 119 PK na tuning 197NM en 132 PK, gemeten snelheid op eigen teller (onnauwkeurig dus) voor tuning net over de 200 KM/U na tuning 210 KM/U.

Dus gemeten..................... :lol:

Link naar reactie
Vriend van me had het ook gedaan op de 3-serie 328.

Het enige dat je merkt is de reactie snelhied. De motor krijgt een directere reactie snelheid op het pedaal.

Kan je ook het gaasje voor de luchtmassameter weghalen, geeft ook een directere reactie snelheid :D -_-

Link naar reactie
idd, en een ander inlaatspruitstuk ook -_- :D

Ik had begrepen dat die juist meer vermogen gaf en wel met een rechtere koppelkromme. Dus minder koppel in het midden maar meer in in begin en eind van de curve.

Juist de combinatie van het pakket zou de juiste "boost" moeten geven.

spruitstuk: meer vermogen/koppel

BBThrottlebody: snellere respons

chiptuning: om de veranderde omstandiheden van nieuwe waardes te voorzien(??)

shoot me if I'm wrong :D

Link naar reactie
Ik had begrepen dat die juist meer vermogen gaf en wel met een rechtere koppelkromme. Dus minder koppel in het midden maar meer in in begin en eind van de curve.

Juist de combinatie van het pakket zou de juiste "boost" moeten geven.

spruitstuk: meer vermogen/koppel

BBThrottlebody: snellere respons

chiptuning: om de veranderde omstandiheden van nieuwe waardes te voorzien(??)

shoot me if I'm wrong :D

Compromie van deze 3 dingen bij elkaar heeft het meeste effect -_-

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Hoi,

Niet lullig bedoel ofzo, maar ik vind vooral het eerste argument erg sterk: ze leveren voornamelijk kwaliteit. Het komt blijkbaar dus ook regelmatig voor dat ze geen kwaliteit leveren.

Chiptuning van 199 euro. Dat zal best, maar auto-specifiek zijn geen prijzen te vinden.

Bovendien vind ik een vermogenstoename op een 2.8 van 23pk wel erg enthousiast.

Allerlei bekende chiptuners rekenen al snel 500 euro en geven ergens tussen 10 - 15 pk extra.

Link naar reactie
Een stel Hartge nokkenassen schijnt ook al +30pk te leveren.

Maar die zorgen weer voor een onrustige stationaire loop en nare motorkarakteristiek bij lage toerentallen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.