Ga naar inhoud

Veerpootbrug


Eggybee

Aanbevolen berichten

Het is wel off-topic... :blink:, maar ik heb gisteren ook mijn achterophangings rubbers laten vervangen.

De factuur moet nog binnenkomen maar dat zal wel heel wat zijn aangezien de dealer al zat te koeren over de hoeveelheid werk (dubbele uitlaten etc.)

Grtn, Eggybee

Misschien de volgende keer eens contact met Roodkapje (dr. Phill / Ruud) opnemen van het Z3 support-centrum west in Reeuwijk !!! :blink:

Link naar reactie
Misschien de volgende keer eens contact met Roodkapje (dr. Phill / Ruud) opnemen van het Z3 support-centrum west in Reeuwijk !!! :blink:

Weer wat geleerd :blink:

Ik zal eraan denken, volgende keer als ik onderhoud nodig heb.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Dit is'm uiteindelijk geworden.

Ben een weekje geleden naar Braspenning gereden en ze hebben 'm er gelijk even opgezet.

Goed resultaat mag ik wel zeggen !!!

im0000450fa.jpg

im0000460xg.jpg

Sorry, de foto's zijn niet helemaal scherp. Het idee is hopelijk wel duidelijk.

Nogmaals bedankt voor alle info tijdens mijn zoekactie !!!

Link naar reactie
Klopt, maar ik wilde het de rest van de forumleden niet onthouden...

Maakt functioneel nix uit maar dit is toch het "oude"type??

Link naar reactie
Maakt functioneel nix uit maar dit is toch het "oude"type??

Voor mij is tie nieuw :thumbup:

Braspenning had ze net binnen gekregen, dus ik ga ervan uit dat het een nieuw type is.

Of ze zijn in Duitsland de oude voorraad aan het wegwerken...

Link naar reactie
Voor mij is tie nieuw :D

Braspenning had ze net binnen gekregen, dus ik ga ervan uit dat het een nieuw type is.

Of ze zijn in Duitsland de oude voorraad aan het wegwerken...

Heb je geen speling, deze hadden ze voor mij ook eerst besteld echter omgeruild voor het nieuwe type.

Over dit type lees ik op de Duitse fora dat je speciale busjes (Hansemann Hulsen genaamd) nodig hebt om ze spelingvrij en dus werkbaar te krijgen. :lol:

Link naar reactie

Ik heb nog even heen-en-weer gesjord (aan de veerpootbrug wel te verstaan) maar alles zit zo vast als een huis.

Waar zouden ze die busjes dan monteren.

De kroonplaten zitten shocking klem.

De enige plaats waar speling zou kunnen optreden is waar de kroonplaten aan de beugel vastzit.

Die bout heeft natuurlijk wat speling in de bus en in de boutgaten van de kroonplaat maar met zo'n stevige bout trek je volgens mij alles wel spelingvast aan elkaar.

Link naar reactie

Ik hou het gewoon een beetje in de gaten.

Als er ergens speling ontstaat moet je vrijvingsvlakken gaan zien.

Geen wrijvingsvlakken, geen speling, geen probleem :thumbup:

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Gezien de positieve ervaringen van forumleden wil ik ook zo'n veerpootbrug aanschaffen en plaatsen.

Tijdens de klusdag in Friesland samen met Roodkapje (helaas) erachter gekomen dat er verschil is tussen de 6 cilinders enkel en dubbel vanos, waardoor niet elke veerpootbrug past.

Bij mijn single vanos zat de luchtkleppen/regelaarfabriek (weet niet hoe dat spul heet) achter het luchtfilter/inlaat in de weg.

Kan het dus zijn dat niet alle veerpootbruggen voor de Z3 6cyl. geschikt zijn voor de single/enkel vanos motor? Dit ter voorkoming van miskoop.

Link naar reactie
Gezien de positieve ervaringen van forumleden wil ik ook zo'n veerpootbrug aanschaffen en plaatsen.

Tijdens de klusdag in Friesland samen met Roodkapje (helaas) erachter gekomen dat er verschil is tussen de 6 cilinders enkel en dubbel vanos, waardoor niet elke veerpootbrug past.

Bij mijn single vanos zat de luchtkleppen/regelaarfabriek (weet niet hoe dat spul heet) achter het luchtfilter/inlaat in de weg.

Kan het dus zijn dat niet alle veerpootbruggen voor de Z3 6cyl. geschikt zijn voor de single/enkel vanos motor? Dit ter voorkoming van miskoop.

Het beste voor de 6 cil. is een rechte domstrebe en dan voor de ZZZ, die ik bij me had waren gemaakt voor een E36 325i, die ik pas gemaakt heb, helaas kon die niet op de enkel vanos modellen waarbij het gasklephuis hoger zit dan bij de dubbelvanos motoren :thumbup::wave:

Link naar reactie
Het beste voor de 6 cil. is een rechte domstrebe en dan voor de ZZZ, die ik bij me had waren gemaakt voor een E36 325i, die ik pas gemaakt heb, helaas kon die niet op de enkel vanos modellen waarbij het gasklephuis hoger zit dan bij de dubbelvanos motoren :thumbup::wave:

Jammer want die van jou waren mooi... Dus als er door de fabrikant aangegeven wordt dat het voor Z3 6-cilinder geschikt is dan mag ik ervan uitgaan dat het past.

Link naar reactie
Jammer want die van jou waren mooi... Dus als er door de fabrikant aangegeven wordt dat het voor Z3 6-cilinder geschikt is dan mag ik ervan uitgaan dat het past.

Daar kan je idd, wel van uitgaan, worden vaak aangeboden op E-bay :) :D

Link naar reactie
  • 6 jaren later...

Hallo allemaal, na bijna 7 jaar

Ik ben aan het rondkijken naar een veerpootbrug voor mijn Z3 1.9 in alu.

Nu heb ik wel hier al van alles gezien maar niet echt duidelijk en ook al enkele jaartjes geleden, daarom een paar vraagjes.

- Ik zie op de de site ( wiechers) die vpb. niet duidelijk, zijn er onder jullie die mogelijk een duidelijke foto kunnen

plaatsen of een link zodat ik deze eens goed kan zien.

- Op welke andere plaatsen zijn deze nog te bestellen/kopen (ook e-bay?)

- Mogelijk nog andere fabrikanten?

alle info en foto's welkom

gr Eddy

aangepast door rscl
Link naar reactie

veerpootbrug2.jpgBij de 3.0 liter...

veerpootbrug1.jpg

aangepast door Snaatje
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.