Ga naar inhoud

windschot vraagje


Gast Bassie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Een windschot uit een Z van 2000 is er een voor rolbeugels, als die van jou geen rolbeugels heeft past deze niet omdat hij over de rolbeugels heen moet, dus eerst originele rolbeugels plaatsen of een andere kiezen die bedoeld is voor gebruik zonder rolbeugels.

Link naar reactie

Dat is een origineel BMW-windschot en die vereist bepaalde onderdelen bij/naast het opbergvak. Moet zogezegd voorbereid zijn; het scherm kun je met die twee pinnen niet zomaar "ergens" induwen. Geen idee hoe dat zit bij jouw '96-er ZZZ, maar dat weten de heren hier waarschijnlijk wel. Succes, enne registreer je even, leuk voor jou, leuk voor ons. -_-

Link naar reactie

Hallo Bassie,

Kijk even op speurders.nl, onder auto's diversen, BMW onderdelen, Z3, windscherm.

Als 3e geplaatste aanbiedning zie je degene die je moet hebben.

Het voordeel van dit type is dat deze met een slot en sleuteltje makkelijk monteer en demonteerbaar is.

Hij is tevens neerklapbaar en ziet er erg fraai uit.

Ik heb dezelfde en ben er erg content mee. De prijs is ook schappelijk, want ik heb er meer voor betaald.

Het type '96 & '97 hebben wel de 2 buitenste montagepunten voor een eventuele rolbeugel, maar missen de 2 binnenste. Voor montage van je windscherm heb je alleen de 2 buitenste dus nodig.

Ga als volgt te werk:

1) Snij met een scherp stanleymes de 2 ronde doppen (ter grootte van de diameter van het windscherm) uit de plastic rolbeugelhouder (achter je hoofdsteunen). je ziet nu dat zich hieronder de ijzeren buis voor je windschermbevestiging bevindt.

2) Draai de beide inbusbouten (onder het plastic dopje aan de bovenzijde) van je windscherm een paar slagen los, zodat je de hoek van het scherm symetrisch kunt instellen en tevens de diameter van de 2 poten van het windscherm verkleind, zodat je deze in de ijzeren buizen van de rolbeugelbevestiging kunt duwen.

3) Druk de poten van het windscherm in de buizen, stel het winscherm af zodat hij in het midden zit en fixeer ze dan door de inbusbouten weer vast te draaien.

4) De losse flap (horrengaas) kun je met de drukkers vastklikken, zodat je een strak geheel krijgt en de wind niet onderdoor toch nog vat krijgt op je nek.

5) Je kunt nu door middel van het sleuteltje en sloten het windscherm makkelijk de/monteren.

Het is echt niet moeilijk en zelf goed te doen. :m:

Ik hoop dat je er wat aan hebt, bij mij werkt het perfekt :thumbup:

Suc6,

MarZZZel :lol:

Link naar reactie

Hier de manier om het door jouw gevraagde type windscherm te monteren. Ik heb ditzelfde bij mijn Z3 ook geplaatst en ik moet zeggen, het is een hele job om hem geplaatst te krijgen maar het is de moeite waard.

Trouwens, ik heb mijn scherm op Ebay kompleet met beugels en al voor 20 euro gekocht. Gewoon op de juiste moment gewacht.

inbouwhandleiding:

http://www.z3-roadster-forum.de/phpBB2/fil...ausfuehrung.pdf

Link naar reactie

Het type windscherm waar Bladerunner het over heeft is niet het type welke ik bedoel.

Ik heb het inderdaad over het type waar Sledgehammer de link van heeft weergegeven en dit type is (echt waar) te monteren binnen een half uur.

Je hoeft dan nl niet de hele mikmak te demonteren om vervolgens de bijgeleverde bussteunen te plaatsen, je gebruikt eenvoudig de reeds bestaande (ook '96 & 97 modellen) buitenste rolbeugelsteunen.

Overigens wel een goede montagehandleiding. :lol:

MarZZZel :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.