Ga naar inhoud

spiegels vervangen


napoje

Aanbevolen berichten

Vandaag was het eindelijk redelijk weer dus denk ik, ik ga mijn spiegels maar eens vervangen want de oude waren zwaar geoxydeerd.

Nu moet je hiervoor de spiegels draaien maar dat ging bij mij niet. Dan maar wat kracht gebruiken dacht ik... Krak... sta ik met een gebroken spiegel in mijn handen. het alu aan de binnenkant was dus ook al geoxydeerd. Dus aan iedereen wie zijn spiegels niet meer willen draaien.... laat maar lekker zo. Er is wel een andere truuk om ze los te halen of in de kruipolie te zetten....

Met een halve wasknijper van hout voorzichtig de spiegels eruit wipppen. Deze zitten met klemmetjes vast. Contacten (2) voor de verwarming loshalen. dan 4 schroeven loshalen en je kan de kappen eraf halen. Nu kan je ook bij 2 schroeven waarmee de spiegel vast zit al zal je voor de voorste een kleintje moeten gebruiken. (ik heb het met een los bitje en een waterpomptang gedaan)

(tevens een handige truuk om heel goedkoop aan M spiegels te komen :nono: )

Als ze vervangen moeten worden zal je trouwens wel de deurpanelen los moeten halen om de kabels los te halen van de kabelboom.

Link naar reactie
  • Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

ja hoor.. die nieuwe spiegels (ex rob) dat ging makkelijk... Alleen nu een reservespiegel minder.

Link naar reactie
Als ze vervangen moeten worden zal je trouwens wel de deurpanelen los moeten halen om de kabels los te halen van de kabelboom.

Ben ik benieuwd, volgens de Schnitzer einbauanleitung hoef je de deurbekleding niet los te halen, kan allemaal van buiten, er staat: kabel ausfadeln (lospeuteren :nono: )

Link naar reactie
Ben ik benieuwd, volgens de Schnitzer einbauanleitung hoef je de deurbekleding niet los te halen, kan allemaal van buiten, er staat: kabel ausfadeln (lospeuteren :nono: )

AFAIK: Voor uitbouw/montage van de originele ZZZ spiegels zal de deurbekleding inderdaad los moeten.

Link naar reactie
Zien ze er over 5 jaar nu weer hetzelfde uit? Of kan een spuiter ze op een of andere manier beschermen?

Een heel vervelend kwaaltje van de ZZZ, die oxydatie van de spiegelvoet. Meer dan goed gronden en (laten) lakken kun je niet doen, lijkt me. Inderdaad afwachten of 't euvel zich herhaalt, na aanpak... :nono:

Link naar reactie
Ben ik benieuwd, volgens de Schnitzer einbauanleitung hoef je de deurbekleding niet los te halen, kan allemaal van buiten, er staat: kabel ausfadeln (lospeuteren :huh: )

lijkt me sterk.... de stekkers zitten in dezelfde kluw als die van de speakers, die met klemmen aan de deur vastzitten. Of je moet de kabels van het origineel afknippen. Trouwens: deurbekleding loshalen is echt een eitje.

Link naar reactie
Een heel vervelend kwaaltje van de ZZZ, die oxydatie van de spiegelvoet. Meer dan goed gronden en (laten) lakken kun je niet doen, lijkt me. Inderdaad afwachten of 't euvel zich herhaalt, na aanpak... :huh:

Het allervervelendst is dat ook het binnenwerk van de spiegel van hetzelfde shitmateriaal is. Mijn advies: als ze nog wel goed draaien, dit af en toe ook doen zodat ze niet vastoxyderen.

Link naar reactie
Eigenlijk zou je het voetje moeten laten poedercoaten, dan rot het nooit meer :P

Meestal is het de rechter spiegel, vreemd :P

bij mij links en rechts helaas. links was erger.

Link naar reactie
ja hoor.. die nieuwe spiegels (ex rob) dat ging makkelijk... Alleen nu een reservespiegel minder.

De spiegel is nog te repareren, moet ik wel alle onderdelen hebben.

De springveer vervalt er komt een bout voor in de plaats

Link naar reactie
Eigenlijk zou je het voetje moeten laten poedercoaten, dan rot het nooit meer :P

Meestal is het de rechter spiegel, vreemd :P

het voetje loshalen van de rest.... dan moet je eerst de ring doorslijpen die het spiegelbinnenwerk vasthoud... en daarna moet ie er weer op. Lukt niet zo makkelijk met die veer erin, tenzij je special tools hebt denk ik... trouwens, het materiaal van mijn nieuwe spiegels... (van een facelift zzz) lijkt mij wel enigzins anders...

Link naar reactie
ff :P : Hoe is het hier dan afgelopen met de Schnitzer spiegels ? Ben nl. sinds de update van het forum ff afwezig geweest en ben wel eens benieuwd :P

De Schnitzer spiegels van ebay zijn niet door iemand van ons "gewonnen"; er was een maximum ingesteld en dat is overboden. Pierre heeft mede naar aanleiding van de ebay veiling besloten deze spiegels rechtstreeks bij Schnitzer te bestellen, hij kwam met wat korting op een gunstige prijs uit. Ik neem zijn M-spiegels over, die voor mijn ZZZ al in de juiste kleur zijn. -_-

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.