Ga naar inhoud

Remschijven en blokken vervangen en geverft


Z3tje

Aanbevolen berichten

Zo, eindelijk m'n remschijven binnen uit Duitsland en vanavond even gemonteerd.

Maar na de voorwielen wilde ik de achter wielen doen, maar weer verkeerde schijven gekregen :thumbup::newblush::thumbup:

De remtrommel waar de handremblokken in gemonteerd zitten was te klein.

Wordt weer een gedoe natuurlijk met heen en weer mailen en opsturen naar Duitsland, en dan maar weer hopen dat je de goede krijgt.

Nou iig ff een paar footootjes :D

10004259jf.jpg

100043319nk.jpg

10004369ez.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Zo, eindelijk m'n remschijven binnen uit Duitsland en vanavond even gemonteerd.

Maar na de voorwielen wilde ik de achter wielen doen, maar weer verkeerde schijven gekregen :thumbup::newblush::thumbup:

De remtrommel waar de handremblokken in gemonteerd zitten was te klein.

Wordt weer een gedoe natuurlijk met heen en weer mailen en opsturen naar Duitsland, en dan maar weer hopen dat je de goede krijgt.

Dat blijft het nadeel van bestellen in het buitenland. Ik had hetzelfde met spoorverbreders uit Duitsland. Fout, paste niet. Ik begin er niet eens meer aan, kopen van specifieke zaken.

Dat geklooi met terugsturen, hopen dat je nu het goede ontvangt, etc. Ik ben er al lang van terug gekomen. Ik betaal dan liever iets meer; je kunt gemakkelijk naar de leverancier, even iets omruilen of wat dan ook.

Link naar reactie
Maar waarom die randen geverfd en dan nog slordig ook?? Sorry Walter, dat kan netter! :thumbup:

Ja, maar het slordige gedeelte zit het wiel overheen gemonteerd :D

Zie je niet -_-

Maar idd Rob, dat bestellen in buitenland is ook niet alles :thumbup:

Hou er ook maar mee op denk ik.

Maar eerst nog wel even dit probleem proberen op te lossen. :newblush:

En oh ja, die zwarte rand heb ik speciaal geverft omdat die oude schijven juist daar gingen roesten

Link naar reactie

Mooi werk en foto's Walter en gelukkig zwarte klauwen.... :newblush:

Link naar reactie

Je kan die remschoentjes van de handrem toch dichter naar elkaar toe stellen ?

Als je dat doet komen de schoentjes dichter naar elkaar toe en wordt de diameter kleiner, verder afstellen is niet nodig want ze zijn zelfstellend, gewoon een kwestie van je handrem een paar keer aantrekken.

Bij mij, ook Zimmermann paste gewoon hoor. :kisstogether:

Link naar reactie

:blink: Goeie tip tony :kisstogether:

Je kan die remschoentjes van de handrem toch dichter naar elkaar toe stellen ?

Als je dat doet komen de schoentjes dichter naar elkaar toe en wordt de diameter kleiner, verder afstellen is niet nodig want ze zijn zelfstellend, gewoon een kwestie van je handrem een paar keer aantrekken.

Bij mij, ook Zimmermann paste gewoon hoor. :huh:

Link naar reactie
Nee sorry Jongens :kisstogether:

Ik zal vanavond wel ff een fotootje plaatsen over m'n probleem :huh:

Jullie zitten er helemaal naast :blink:

Als je je schijven aan de buiten zijde opmeet de oude zowel de nieuwe, en de maat voering is gelijk,

kan ik de diameter waar de voering van de handrem in zit uitdraaien.

Je doet dan geen consessies aan de sterkte.

Link naar reactie

Dat blijft het nadeel van bestellen in het buitenland. Ik had hetzelfde met spoorverbreders uit Duitsland. Fout, paste niet. Ik begin er niet eens meer aan, kopen van specifieke zaken.

Dat geklooi met terugsturen, hopen dat je nu het goede ontvangt, etc. Ik ben er al lang van terug gekomen. Ik betaal dan liever iets meer; je kunt gemakkelijk naar de leverancier, even iets omruilen of wat dan ook.

Link naar reactie
Je kan die remschoentjes van de handrem toch dichter naar elkaar toe stellen ?

Als je dat doet komen de schoentjes dichter naar elkaar toe en wordt de diameter kleiner, verder afstellen is niet nodig want ze zijn zelfstellend, gewoon een kwestie van je handrem een paar keer aantrekken.

Bij mij, ook Zimmermann paste gewoon hoor. :blink:

Als je je schijven aan de buiten zijde opmeet de oude zowel de nieuwe, en de maat voering is gelijk,

kan ik de diameter waar de voering van de handrem in zit uitdraaien.

Je doet dan geen consessies aan de sterkte.

Netjes gedaan!!

@Rob, randen zijn na een maand weggeroest. Als je dan toch bezig bent...

Precies :huh: bna een maand denk je..... had ik die randen nou ook maar ff een likje gegeven, en dan heb je ook geen zin meer om ze te demonteren .(had ik eigenlijk bij jou gezien Danny en vond het wel slim :kisstogether: )

Maar hier volgen de foto's van het grote remschijf/trommel mistery.....

10004373hn.jpg

10004393cl.jpg

10004421rh.jpg

ZOEK DE VERSCHILLEN :P ;)

Link naar reactie
Het lijkt wel alsof de trommel niet hoog genoeg is? :thumbup:

Precies ;) -_-

Was niet zo moeilijk om te zien toch?

Nu maar hopen dat ik de juiste opgestuurd krijg na 200 email heen en weer te hebben gestuurd.

Ik spreek namelijk geen Duits, :blink:

Iemand hier die dat misschien wel goed kan??? -_-

Link naar reactie
Precies :thumbup: -_-

Was niet zo moeilijk om te zien toch?

Nu maar hopen dat ik de juiste opgestuurd krijg na 200 email heen en weer te hebben gestuurd.

Ik spreek namelijk geen Duits, :blink:

Iemand hier die dat misschien wel goed kan??? -_-

Ikke bijv. laat maar horen waarmee ik dienen kan ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.