Ga naar inhoud

Hoge brandstof prijzen


crusader

Aanbevolen berichten

Gek eigenlijk, nog niet zolang geleden was een cent verhoging hot news, nu 1 liter 1,40 kost noppes, nada.

Als men mij 10 jaar geleden had gezegd dat 1 liter sprit 3 gulden zou kosten, zou ik subiet hebben gezegd, dan rijdt ik geen meter meer. Zo kan het dus verkeren.

Kijk tegenwoordig op sites als athlon voor het goedkoopste tankstation. Tja 3 ltrs lusten wat.......

De enige die er garen bij spint is Zalm, die hoor je dus wijzelijk niet. Onze volksvertegenwoordigers dan zou u zeggen? Och Hofstra VVD voorop, die hebben een kostelijke onkostenvergoeding, waarvan de helft gefackt wordt. Die hoor je dus ook niet. :rolleyes:

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Shell xpress, tinq, tango ze zitten hier allemaal in de buurt. En bij de makro in a'dam is het helemaal goedkoop. gelukkig ben ik er vaak in de buurt.

Link naar reactie

Gelukkig ben ik in de omstandigheid dat we redelijk dicht tegen de Belgische grens aanwonen.

Ik tank dus net over de grens bij een bemand tankstation. Mijn auto wordt netjes afgevuld, mevrouw/mijnheer doet de tankdop erop, rekent af en ik spaar meteen voor mijn uitzet!

Wat wil je nog meer? :unsure:

Link naar reactie
En die onbemande stations daar zijn nog goedkoper ;)

Klopt helemaal Chris, maar dan moet ik dus meer kilometers omrijden, dan is het voordeel van in Belgie tanken helemaal weg :banaan:

Maar al ik toch in de buurt bent, tank ik daar dus ook bij. Wel alleen bij stations waar ze een creditcard accepteren, want een Mister Cash heb ik helaas niet :unsure:

Link naar reactie

Hier hebben we het al vaak over gehad....

Er wordt door boze tongen/experts beweerd dat we over 10 jaar wel kunnen ophouden omdat dan de benzine HELEMAAL niet meer te betalen is. Daarom zou ik er nog maar even van genieten voordat we met z'n allen in een electrische of fuelcell auto rijden. Hopelijk gebeurd dat snel zodat de ECHTE liefhebbers gewoon weer benzine kunnen gaan rijden omdat door de verminderde vraag de prijzen voor benzine dan zijn afgenomen.

Link naar reactie

Minder zeuren en meer genieten is ook een mogelijkheid. Accepteer dat de prijzen nu eenmaal hoger worden of doe wat in je vermogen ligt om er iets aan te veranderen. Maar steeds weer hetzelfde gezeik helpt écht niet... :unsure:

Link naar reactie

en ik had het al een keer eerder vertelt, maar hier komt de olieboer weer om het in perspectief te zetten

Consumentenprijs (incl. alle belastingen)

supermarkt/ kroeg

liter water 0.30 / 4.00

liter melk 0.65 / 4.00

liter bier 2.60 / 6.00

liter benzine 1.40

ik weet niet precies wat de produktie/distributie/verkoop kosten zijn van water/melk/bier, maar aangezien je geen gat van 3 km hoeft te boren in de hoop iets te vinden, schat ik de kosten op ~0.05 per liter voor bovenstaande, waar benzine toch gauw het 4 voudige kost (0.05 per liter kosten om ruwe olie te produceren excl. raffinage/distributie/verkoop).

Dus, gemolken wordt je aan alle kanten, je moet gewoon zorgen dat jij harder melkt dan de anderen. :guitar::lol:

Link naar reactie

Tja wij tanken ook zo'n 5x in de maand, anderhalf jaar geleden was een volle tank zo'n 48 euro en nu gaat er zo 60 in.

Nog maar niet te hebben over de boot die volgende maand het water in gaat met 120 liter tank, maar goed heb al een spaarpotje gemaakt van de handeltjes die ik heb gehad, dus deze zomer kunnen we er tegenaan.

André

Link naar reactie
maar goed heb al een spaarpotje gemaakt van de handeltjes die ik heb gehad, dus deze zomer kunnen we er tegenaan.

André

En zo kwam André Splinter weer door de winter! ;)

Vrij naar Marcel van Dam.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.