Ga naar inhoud

Startproblemen Z3 2.8 automaat


Gast Gast_Felix

Aanbevolen berichten

Gast Gast_Felix

LS,

Ik heb een vijf jaar oude Z3 2.8 automaat met 32000 echte km's op de teller, welke altijd binnen heeft gestaan. Vorige week heb ik n.a.v. startprobleempjes hem een inspektie II laten geven met remvloeistofvervanging en koelvloeistofvervanging. Ook zijn de bougies vervangen, ik dacht nl. dat het hier aan lag.

Echter indien ik 2 of meer dagen niet heb gereden start hij enigszins moeilijk en et lijkt wel of de ontsteking niet goed is danwel dat hij op 4 / 5 cilinders loopt. Indien ik elke dag een stukje rij is er geen vuiltje aan de lucht en loopt hij als nieuw.

Maar 2 dagen niet rijden betekent starten en vervolgens 3-5 minuten een schokkende motor ( en niet harder dan 30 km/h), zodra hij wat warm wordt verdwijnt het probleem als sneeuw voor de zon.

Ik was hem regelmatig met hogedruk spuit, echter nooit de motor zelf en de kap blijft gesloten. Kan het een vochtprobleem (spuitbus kopen ??) zijn en zoja waar zou ik dan moeten kijken ? Zekeringkast, verdeelkast (of is deze er niet) en waar zitten deze ?

Gaarne wat hulp zodat ik zelf het e.e.a. kan proberen voordat ik weer hem tegen torenhogekosten moet laten repareren.....

THANKS !

Link naar reactie
  • Reacties 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Een vochtprobleem in de electr(onic)a klinkt niet onaannemelijk. Een andere, wat vervelender, gedachte is een lekke koppakking (waterzijdig). Verlies je koelvloeistof en/of borrelt je koelsysteem bij draaiende motor? Overigens gaat het starten dan meestal ook lastig als je de motor warm kort uitzet.

Michiel.

Link naar reactie
Gast Gast_Felix

Dag Michiel,

ik denk niet dat het de koelvloeistof is. Er borrelt niets en zodra ik 1x een stuk heb gereden blijft hij daarna als een zonentje rijden.

Wat kan ik het beste doen als het een vochtprobleem is ? De motor goed warm draaien en daarna met zo'n vochtspuitbus spuiten, maar waar ? ? bij de bougies kom ik niet daar al dat plastic gemonteerd is en heeft zo'n Z3 2.8 een verdeler en waar zit deze ?

groet

Link naar reactie

Startprobleem is meestal geen kopakking hoor! Denk toch maar eerder aan

electronica. Ontsteking,Afstelling,Bogies,etc laat je computer uitlezen!!

Kan ook je vanos systeem zijn. Die stelt zich ook op startplaats bij starten.

Bij kop pakking lek verlies je meestal merkbaar vermogen of olie niveau

verhoogd, koelvloeistof wordt donker of borreld. Witte aanslag op olie dop.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.