Ga naar inhoud

Schoonmaken binnenzijde koplampen ?


Gast Thijs

Aanbevolen berichten

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

hallo Thijs,

Misschien een beetje omslachtig maar kijk even bij foto(koninginnedag)of bij witte knipperlichten maak je zo(pagina 3 van algemene z3 techniek) .

Daar staat een manier om je koplampunits te openen.

Succes.

Groet Huub

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Oud topic betreffende binnenzijden koplampunits schoonmaken :

Misschien een beetje omslachtig maar kijk even bij foto(koninginnedag)of bij witte knipperlichten maak je zo(pagina 3 van algemene z3 techniek) .

Daar staat een manier om je koplampunits te openen.

Succes.

Groet Huub

Ik heb vocht in de koplampunits. Gewoon in de zon zetten?

Eventueel een gaatje boren in pvc zijkant? Of units openen?. Maar dat topic kan ik niet vinden

Link naar reactie
Als er vocht in kan, kan 't er ook uit, lijkt me. Zal vanzelf wel verdwijnen.

Maar hoe komt vocht in je lampen, dat lijkt me dan wel van belang om te weten.

Inderdaad, Rob, deductie :schater:

Maar wel vreemd inderdaad dat er vocht inzit, eerst maar eens uitvinden hoe dat kon gebeuren?

Misschien niet goed afgesloten met de rubberen ringen of de lampen niet goed vast.

Succes!

Link naar reactie
Inderdaad, Rob, deductie :schater:

Maar wel vreemd inderdaad dat er vocht inzit, eerst maar eens uitvinden hoe dat kon gebeuren?

Misschien niet goed afgesloten met de rubberen ringen of de lampen niet goed vast.

Succes!

Ik weet het niet zeker... maar volgens mij komt 'ie ook niet door de keuring als er vocht in je lampen zit. Dus in ieder geval moet je op de dag van de keuring zorgen dat het er niet (zichtbaar) zit.

Link naar reactie
Inderdaad, Rob, deductie :schater:

Maar wel vreemd inderdaad dat er vocht inzit, eerst maar eens uitvinden hoe dat kon gebeuren?

Misschien niet goed afgesloten met de rubberen ringen of de lampen niet goed vast.

Succes!

Ik heb 1x vocht in een lamp-unit gehad door gebruik van de hogedrukspuit.

Vocht vanzelf en in een paar dagen verdwenen, verder nooit meer voorgekomen.

aangepast door Rob
Link naar reactie
Ik heb 1x vocht in een lamp-unit gehad door gebruik van de hogedrukspuit.

Vocht vanzelf en in een paar dagen verdwenen, verder nooit meer voorgekomen.

heb ook condens achter de koplampkap zitten :wave: gaat vanzelf weer weg zegt z3 dr phil. ;) :unsure::(

(gister zzz gewassen met hogedruk.....)

Link naar reactie

Shit, willen jullie het nou echt weten? :banaan:

Heb zaterdag mn motorruimte ;) en onderzijde motorkap :newblush: gereingd met heetwater/ dreft /kwast en daarna afgespoten met tuinslang :newblush::newblush:

:thumbup: Maaaar...., het ziet er uit als nieuw :thumbup:

Water in unit is voor paar dagen niet erg, maar moet er snel uit om corrosie (wikipedia!) te voorkomen.

Link naar reactie
Shit, willen jullie het nou echt weten? :foto:

Heb zaterdag mn motorruimte :foto: en onderzijde motorkap :foto: gereingd met heetwater/ dreft /kwast en daarna afgespoten met tuinslang :newblush::newblush:

:thumbup: Maaaar...., het ziet er uit als nieuw :thumbup:

Water in unit is voor paar dagen niet erg, maar moet er snel uit om corrosie (wikipedia!) te voorkomen.

:P

Zeker goed bezig voor de tourrit van zondag heh Henk !!?? :thumbup:

aangepast door Marvin
Link naar reactie
Ja, ja, vanavond staat het interieur op het programma :P

kan ik m'n zzz niet even brengen henk,als je dan toch bezig bent.......... :foto:

Link naar reactie

Condens is verdwenen

Heb gaatjes geboort (6mm) in zwarte schuine zijkant en zwarte bovenkant

(pas op dat er boven niet in de lamp geboort wordt en boorkrulletjes verwijderen tijdens boren anders vallen ze naar beneden).

Vervolgens een stofzuigerslang op 1 gaatje gezet (zoog zichzelf goed vast) en halfuurtje doorgespoeld met lucht.

Zwarte dopjes op gaatjes gelijmd en is weer OK. :thumbup:

Link naar reactie
wat misschien ook werkt is de halogeenlampen eruit halen en in dat gat de stofzuiger of fohn zetten:schater:

Dit lijkt niet juist.

De halogeenlampen zitten achter een ander (vertikaal)glas, dan het (gestroomlijnde-plexy)glas dat beslagen was.

Link naar reactie
Doe toch niet zo diplomatiek, man.

Zeg toch eens gewoon dat je dat antwoord gewoon een kut antwoord vindt.

Ik behandel ivo met respect. Nu ik kennis genomen heb van zijn antwword in www, problencar aangaande een kapot electrisch dak kan hij niet meer stuk bij mij, :rolleyes:

Link naar reactie
Doe toch niet zo diplomatiek, man.

Zeg toch eens gewoon dat je dat antwoord gewoon een kut antwoord vindt.

:schater: :schater: zo ken ik je weer... :thumbup::schater: :schater:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.