Ga naar inhoud

Ben je zo zuinig op je ZzZ :(


simca1999

Aanbevolen berichten

Gisterenavond vanaf een verjaardagsfeestje in het donker door zo'n Vinex wijk vol bobbels en opstakels. :D

Probeer zo'n drempel met gepaste snelheid en op de naar mijn mening meest tactische manier te bedwingen, hoor ik schrrrrrrrrrr...... ;)

Vanochtend zie ik dat mijn zijdrempel gedeeltelijk van de lak is ontdaan. :unsure:

Ahoeeee en ik doe zo m'n best om m'n Z-tje mooi te houden !!! ;)

Link naar reactie
  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik voel met je mee... vooral met steenslag heb ik daar last van.... Iedere week poetsen en bijhouden en dan toch weer nieuwe stipjes in mijn lak. :unsure:

Het blijft frusterend maarja anders moet je hem binnen laten staan. En dat is ook zonde! ;)

Link naar reactie

Daar worden we allemaal he-le-maal flauw van, van die drempels. Elke gemeente doet maar wat, er zit geen enkele standaard in en je weet nooit waar je aan toe bent met de hoogte of vorm van die drempels. Inderdaad een ramp en zwaar overdreven. Ik noem het puur autootje pesten, want het beoogde effect kan ook gehaald worden met auto-vriendelijker drempels. Misschien valt er iets te verhalen bij de gemeente, dit is toch niet normaal meer??

Link naar reactie

De ZzZ is qua LxBxH maten in Nederland toch RDW gekeurd. Dus zou je zeggen dat je van de wegbeheerder verwacht dat deze zijn wegen aanpast aan alle door het RDW gekeurde auto's.

Ik heb echt voor de drempel geremd en misschien met 10 km/uur er over heen. Ik ga de situatie ter plekke deze week nog 'ns bekijken want ik moet toch iets over het hoofd hebben gezien.

Maar ik snap nu waarom er zo veel PC-hoofttractoren in die Vinex-wijken staan.

Ik bespaar maar om de discussie met de gemeente Nijmegen aan te gaan. Ik verwacht niet dat ik dat ga winnen. Tenzij een Z3-jurist daar brood in ziet. Ik heb wel een rechtbijstandverzekring.

Link naar reactie

Dit was in Nijmegen??

Maar je weet toch dat je daar helemaal niet moet/mag bewegen. FOEI. Je moet/mag groente in je tuin verbouwen (geen varken voor het afval, want die mag je toch niet eten en hij is ook nog een mileuvervuiler) en leven van de groentes en kleren maken van de blaadjes. Verder thuis zitten en niet bewegen. Het milieu, weet je wel.

Verder mag je jaloers zijn op iedereen die wel geld heeft en dat proberen af te pakken om uit te geven aan alles wat jij vandaag leuk vind. Het leven is simpel in het altijd gezellige Nijmegen.

p.s. ff toegeven dat ik nog nooit van mijn leven in Nijmegen ben geweest en dit alleen uit de niet te vertrouwen media beelden gefilterd heb.

Link naar reactie

Heb eenzelfde voorval met mijn leasebak, een aanvaring met een veel te hoge stoeprand. :muur: Ik heb wel de moeite genomen de gemeente aan te schrijven met een paar foto's. :foto: Tenslotte moeten niet voor niets alle auto's aan keuringseisen van RDW voldoen!!! Zeker met die kl*** drempels. Ze worden met flinke subsidie aangelegd maar als ze verzakken is de gemeente niet thuis om onderhoud te plegen. :angry: Ons schone buitengebied ligt vol van die krengen. Ik rij 9 km naar mijn werk en kom 15 van die dingen tegen. Laat de gemeente maar vast sparen voor als ik later een claim inzake rugklachten indien!!! ;)

Link naar reactie

Juist daarom ben ik niet aan verlagen begonnen en rijd ik bij elke drempel stapvoets en kijk hoe ik de "drempel" neem.

Bij een drempel in het midden van de weg probeer ik minimaal met 1 wiel over de bobbel te rijden, anders schraap ik met de voorbumper en de rest van de bodem eroverheen. Dus ik rijd zoveel als mogelijk met de wielen over het hoogste punt, dan heb je volgens mij het minste risico.

Behalve dan gisterenavond.... :angry:

PS. Nijmegen is beste een leuke stad hoor !!!

Link naar reactie

Ik denk dat ik eerst maar wat meer "rij-ervaring"op ga doen met de ZzZ alvorens te gaan repareren. Tis gelukkig voornamelijk lakschade.

Link naar reactie

We zitten hier in Belgie ook met een hoop drempels in verschillende hoogten en diverse hellingen. De ene al scherper dan de andere.

ik geraak niet meer weg van mijn woning zonder een drempel te nemen. En nu verlaagd is het dubbel oppassen geblazen. :angry:

Maar anderzijds betreffende lakschade : heb van de week mijn wagen eens goed gewassen (binnen, buiten en onderaan) en kon andermaal vaststellen dat er heelwat steenslag, krasjes ed. op de wagen staan. Vind dat natuurlijk wel erg, maar anderzijds moet die wagen mij maar één ding bezorgen : rijplezier.

Ik hoef geen show and shine - bak. En hij is tenslotte ook al zes jaar.

Als het te erg wordt, laat ik em een nieuw kleurtje geven. (dan krijgt mijn vrouw mss. het blauw wat ze altijd in gedachte had).

Link naar reactie

D'r is maar 1 gemotoriseerd voertuig die van mij alle drempels en hoge stoepranden over mag ! Liefst met de klep omlaag ! ;)

az145gh.jpg

We leven met je mee Simon ! :angry:

Link naar reactie
Waar was dat dan in nijmegen, ik rijd ook vaak in nijmegen rond maar heb nog niets geraakt?

Woonpark Oosterhout.. Als je dat ook Nijmegen mag noemen :angry:

Link naar reactie

Shit happens... :angry: En Zo Zijn we allemaal een keer aan de beurt... ;)

Neemt niet weg dat er inderdaad veel drempels Zijn die gewoonweg te hoog Zijn.

Sterkte.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Pas bij de garage ook de onderkant eens bekeken.

Mijn Benzinetank heeft kennelijk ook eens op de stoep gehangen.(dan heb ik alleen Mveren die wat lager zijn)

Maar bij krassen gebleven gelukkig.

Ik stel voor om een nationale actie tegen drempels te starten via het forum.

Ik denk dat bij Fora van andere merken hier ook wel overgesproken wordt.

Groet wout

Link naar reactie
Ik stel voor om een nationale actie tegen drempels te starten via het forum.

Ik denk dat bij Fora van andere merken hier ook wel overgesproken wordt.

Dat is misschien niet eens zo'n gek idee. Je wordt er echt gek van in Nederland. Zit momenteel in Zuid Afrika en daar kennen ze wel drempels, maar zijn gelukkig nog niet zo door geslagen. Alleen als je een drempel tegen komt, kan je beter omrijden met je ZZZ, want dan zijn ze ook wel erg hoog of gewoon vierkante blokken op het asfalt gelegd.

Groet

Link naar reactie

Zwak, ziek en misselijk wordt je van al die opstakels. Het is echt Nederlands, alles overdreven zogenaamd in het kader van de veiligheid. Niets is minder waar, het komt slechts door veel te veel ambtenearen die de hele dag niets te doen hebben als dit soort onzin te bedenken!

Weg ermee!

PS je zou kunnen overwegen de gemeente aansprakelijk te stellen. Je betaald fors om de wegen te mogen gebruiken. Dan hebben zij de plicht om dat ook mogelijk te maken. Voorwaarden is wel dat je moet voldoen aan de spec gesteld door de RDW, maw verlaagde auto's is voor eigen risico.

Link naar reactie

En dan die parkeerplaatsen met aan het einde een soort van stoeprandje waar je voorkant zo lekker op vastloopt....

En laatst bij een parkeergarage waar ik al vastliep op de helling naar het parkeerdek/dak.....

Of bij het tankstation waar de stoeprand zo hoog is dat de deur niet open kan.....

GRRRK, GRRRK...... AaaarGH. Ik krijg écht kippevel en een omkerende maag als ik het hoor.

Bestaan er ook verhogingsssets voor de ZzZ? Of moet ik m'n bandjes harder oppompen :rolleyes:

Zo'n Hummer is zo gek nog niet....

Link naar reactie
En dan die parkeerplaatsen met aan het einde een soort van stoeprandje waar je voorkant zo lekker op vastloopt....

En laatst bij een parkeergarage waar ik al vastliep op de helling naar het parkeerdek/dak.....

Of bij het tankstation waar de stoeprand zo hoog is dat de deur niet open kan.....

GRRRK, GRRRK...... AaaarGH. Ik krijg écht kippevel en een omkerende maag als ik het hoor.

Bestaan er ook verhogingsssets voor de ZzZ? Of moet ik m'n bandjes harder oppompen :rolleyes:

Zo'n Hummer is zo gek nog niet....

hummerrose8se.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.