Ga naar inhoud

Motor hapert bij lage toeren


Aanbevolen berichten

Mijn Z3 2.0 van '99 loopt perfect als die koud is. Als hij warm is stottert die bij optrekken vanuit lage toeren. Als je tijdens dat stotteren lomp gas blijft geven, dan gaat het motorlampje branden en schakelt het managementsysteem een aantal cilinders uit. Als je het contact vervolgens af zet en weer aan, dan is alles weer OK (op stotteren bij lage toeren na natuurlijk).

De dealer verdient er leuk aan: Vond eerst dat er niets aan de hand was (met koude motor proef rijden). Vervolgens een slangetje verwisseld. De keer daarna niets gevonden. De beurt daarna managementsysteem uit proberen te lezen dat plotseling beweerde dat hij een diesel was (volgens de dealer). Nieuwe software inlezen lukte niet. De volgende beurt wel. Toen bleek lambdasonde kapot. Uitgewisseld en geen verschil. Toen was het vast een bobine. Die heb ik nu als test op alle 6 de cilinders gemonteerd gehad, maar maakt niets uit.

En zo ben ik nu anderhalf jaar bezig. Gelukkig rijdt mijn vrouw er elke dag 5 km mee naar haar werk en wordt de motor dus nooit warm en stottert dus nooit..... Maar ik wil nu wel eens van het probleem af (voor als ik er in rijd). Wie heeft een idee?

Link naar reactie
  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik zou een afspraak maken met Roodkapje.

(p.s. Ik blijf het netjes vinden van je Ruud dat je nooit jezelf aanbeveeld. Bravo :unsure: )

Edit: Ik heb nu pas de andere draadjes gelezen en wist niks van een geschiedenis. Vergeef mijn onwetendheid.

Link naar reactie
Snel weg doen.... Zou ik niet mee kunnen leven. Dit bederft toch de pret?

Das wel heel kort door de bocht.... :unsure:

:banaan: Bekijk eerst de paar posts in andere topics van Ralph Bertram, krijg je vanzelf een kort lontje van ;)

edit, excuus is gemaakt lontje is weer wat langer daardoor ;) :D

Link naar reactie
Snel weg doen.... Zou ik niet mee kunnen leven. Dit bederft toch de pret?

Das wel heel kort door de bocht.... :unsure:

Als de dealer geen oplossing blijkt te kunnen bieden, maar je er wél vol voor laat betalen, dan zit je toch in no time ergens anders met je ZZZ? Er zijn toch zeker genoeg vakmensen te vinden die dit probleem kunnen lokaliseren en oplossen? Hoe hou je dit anderhalf jaar lang vol? Wat heb je op deze manier aan je ZZZ? Ja, ik snap het antwoord van Bridders wel. ;)

Link naar reactie

Misschien de omloopklep voor de uitlaatgassen, die staat open als hij koud is maar moet sluiten als hij warm wordt, deze klep zorgt ervoor dat er bij koude(rijker mensel) de uitlaatgassen deels weer in de inlaatlucht worden opgenomen voor schonere uitlaatgassen ivm emissie eisen. :angry:

Link naar reactie
Misschien de omloopklep voor de uitlaatgassen, die staat open als hij koud is maar moet sluiten als hij warm wordt, deze klep zorgt ervoor dat er bij koude(rijker mensel) de uitlaatgassen deels weer in de inlaatlucht worden opgenomen voor schonere uitlaatgassen ivm emissie eisen. :angry:

Je hebt de posts van Ruud goed gevolgd Tobias. :muur:

Link naar reactie

TIS (=technisch informatie systeem BMW ) lijkt met deze gegevens naar de benzinedrukregelaar te wijzen !? ;)

Maar daar moet de stealer ook voldoende van weten om dit te vinden ! :angry:

Link naar reactie

Bedankt voor de hulp. Nu heb ik weer een paar aanknopingspunten om de dealer op pad te helpen. Hoop dat hij het vindt, want zou het jammer vinden naar een dealer in een andere stad te moeten switchen.

Overigens heb ik in de kerstvakantie weer precies zo'n mooie Topasblauwe Z3 gekocht, maar dan een 3.0i van 2001. Dus de 2.0 van 1999 moet er toch uit, maar ik vind het geen porem om een auto te verkopen die nog niet deugt. Dan kan mijn opvolger weer opnieuw door het hele circus van van alles proberen. En dat lijkt mij niet zo tof onder Z3-rijders.

Trouwens ik snap niet zo erg wat er voor stennis aan de hand is over de threads die ik op het forum heb geplaatst. Ik heb 3 probleempjes aan mijn Z3 waar ik al een tijd mee zit en dan ga ik voor het eerst in mijn leven eens het Z3 forum op. Natuurlijk post ik dan die drie vraagjes om te kijken hoe dat gaat. Krijg ik de hele wereld over me heen met hatelijke opmerkingen dat ik niet zo technisch moet doen en vooral veel over mezelf moet gaan vertellen. En dat ik er anders niets te zoeken heb. Gezellige club hier. Heb ik iemand beledigd of zo? Sorry dan hoor.

Link naar reactie

Volg het verhaal niet helemaal maar naar mijn idee heeft Ralph hier normaal een paar vragen gesteld en word hem het een en ander verweten. ;)

En moet hij exuses hier voor maken dat hij vragen stelt ;)

Naar mijn idee groet hij ook nogeens netjes na zijn post :lol:

Maar zo te lezen knapt het weer al weer op en kunnen we weer over ZZZtjes praten. :D

mijn moraal laten we elkaar respecteren en elkaar niet zo afzeiken.

Groet Huub

Link naar reactie
Volg het verhaal niet helemaal maar naar mijn idee heeft Ralph hier normaal een paar vragen gesteld en word hem het een en ander verweten. ;)

En moet hij exuses hier voor maken dat hij vragen stelt  ;)

Naar mijn idee groet hij ook nogeens netjes na zijn post :lol:

Maar zo te lezen knapt het weer al weer op en kunnen we weer over ZZZtjes praten. :D

mijn moraal laten we elkaar respecteren en elkaar niet zo afzeiken.

Groet Huub

Ralph zijn eerste post na aanmelding

Wie weet wat de minimale dikte is van de voor en achter schijfremmen van een Z3 2.0 van 1999 (na de facelift)? En als ik dan toch al aan het vragen ben: idem voor een Z3 3.0i van 2001.

Bedankt, Ralph

Na het beantwoorden van de vraag
Leuk stelletje zijn jullie. De ene helft leest het belachelijk precies en de andere helft weer te slordig!

En het ging mij inderdaad om de dikte van de remschijven en niet om de dikte van de schijfremmen of de remblokjes. En mijn Z3tje heeft een facelift. En is niet van het model daarna, want dan zou die Z4 heten en dan praatte ik natuurlijk niet met armzalige Z3-rijders.....

Maar allemaal zeer bedankt voor de hulp, want nu weet ik dat mijn voorschijven bij de volgende set remblokken aan de beurt zijn, want de schijven zijn nog maar 19,5mm dik.

Groetjes,

Ralph

Snap pie B) :D

Link naar reactie
Na het beantwoorden van de vraag
Leuk stelletje zijn jullie. De ene helft leest het belachelijk precies en de andere helft weer te slordig!

En het ging mij inderdaad om de dikte van de remschijven en niet om de dikte van de schijfremmen of de remblokjes. En mijn Z3tje heeft een facelift. En is niet van het model daarna, want dan zou die Z4 heten en dan praatte ik natuurlijk niet met armzalige Z3-rijders.....

Maar allemaal zeer bedankt voor de hulp, want nu weet ik dat mijn voorschijven bij de volgende set remblokken aan de beurt zijn, want de schijven zijn nog maar 19,5mm dik.

Groetjes,

Ralph

Snap pie ;) ;)

Lees er wel een stukje humor in,maar dit is mijn interpertatie. :lol:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.