Ga naar inhoud

Rechter deurpinnetje gaat niet omhoog


Aanbevolen berichten

Van de linker en de rechter deur gaan de zilveren pinnetjes netjes omlaag als je de deuren met de afstandsbediening op slot doet. Als je de deuren middels de afstandsbediening open wilt maken, dan gaat het pinnetje van de rechter deur niet omhoog. Dus deur blijft op slot. Gaat wel omhoog als je aan de binnenklink van de rechter deur trekt.

Van het slotmechanisme aan de kopse kant van de deur heb ik alles met WD40 ingespoten wat ik raken kon. Verder deurbekleding gedemonteerd, zodat pennetje nergens aanloopt. Je hoort het slotrelais wel klakken als je hem omhoog bekrachtigt, dus is nog wel in leven.

Nu zou ik liefst het slotmechanisme uit de deur willen halen om dat te bekijken. Maar dat zit allemaal onzichtbaar achterin de deur verstopt (half achter de achterste raamgeleider) en ik heb geen idee of ik dat dan later weer gemonteerd krijg en er de het stekkertje en het beugeltje van het pinnetje en het beugeltje van de binnenklink nog ingefriemeld krijg.

Heeft iemand een tekening of enige ervaring met deze excersitie?

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ralph, je hebt je toch hopelijk niet alleen aangemeld om hier problemen op tafel te gooien?? ;)

Heb je ook nog iets leuks te melden, foto's van je Z3.01 (?) te laten zien, leuke ervaringen om uit te wisselen?? :unsure:

EDIT: Is in ander topic verduidelijkt en heb Ralph welkom geheten.

Link naar reactie

Bedankt voor de tip. Maar ik heb aan de rechterkant geen sleutelgat. Alles vele keren op en van slot gedaan en met WD40 ingespoten. Het lijkt allemaal OK, maar de hefmagneet krijgt om een of andere reden toch het pinnetje niet omhoog terwijl het best lekker lijkt te lopen. Denk dat ik het toch maar aan de dealer over laat. Hoop dat die het probleem herkent. De deur ligt in ieder geval uit elkaar, dus dan hoeft die niet zoveel te sleutelen.

Groetjes Ralph

Link naar reactie
Denk dat ik het toch maar aan de dealer over laat.

Ja dat zou je ook kunnen doen. ;)

Ik zou het zelf als laatste optie kiezen... Ze zullen een leuk prijsje voor je verzinnen.

Maar je hebt alles al geprobeerd schrijf je. Hmm ;)

- Zekering.

- Slotmechanisme toch maar een keer eruit halen.

- Zo leren leven. :lol:

Link naar reactie

Hoi ik had het zelfde probleem met het linker portierslot.

Portierslot gedemonteerd en electriche gedeelte gedemonteerd gecontoleerd of het motorje niet vastzat en schakelaartjes doorgemeten.Alles met contactspray ingespoten en het werkt weer .

Link naar reactie
  • 3 jaren later...
Van de linker en de rechter deur gaan de zilveren pinnetjes netjes omlaag als je de deuren met de afstandsbediening op slot doet. Als je de deuren middels de afstandsbediening open wilt maken, dan gaat het pinnetje van de rechter deur niet omhoog. Dus deur blijft op slot. Gaat wel omhoog als je aan de binnenklink van de rechter deur trekt.

Van het slotmechanisme aan de kopse kant van de deur heb ik alles met WD40 ingespoten wat ik raken kon. Verder deurbekleding gedemonteerd, zodat pennetje nergens aanloopt. Je hoort het slotrelais wel klakken als je hem omhoog bekrachtigt, dus is nog wel in leven.

Nu zou ik liefst het slotmechanisme uit de deur willen halen om dat te bekijken. Maar dat zit allemaal onzichtbaar achterin de deur verstopt (half achter de achterste raamgeleider) en ik heb geen idee of ik dat dan later weer gemonteerd krijg en er de het stekkertje en het beugeltje van het pinnetje en het beugeltje van de binnenklink nog ingefriemeld krijg.

Heeft iemand een tekening of enige ervaring met deze excersitie?

ik heb hetzelfde probleem met mijn rechte deur stelmotortjes zijn goed blijkbaar ik hoor ze kliken maar toch de de rechte deur gaat niet open ..

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.