Ga naar inhoud

Gewicht van de velgen


Andre

Aanbevolen berichten

Vandaag mijn 18" inch Alpina's maar weer gemonteerd, ik zag afgelopen zaterdag voor de zoveelste keer iedereen met mooie wielen en toen was ik er echt klaar mee, vanochtend heb ik ze maar weer gemonteerd.

Nu heb ik mijn wielen gewogen en kwam met de 18" inch Alpina met band op 21 kg.

Is dat gewicht nu redelijk voor imitatie of zwaar? ter indicatie mijn winterbanden met velg woog 13.5 kg dus toch een verschil van 7.5 kg per velg.

Wie weet zijn velggewicht nog meer om eens te vergelijken?

Groet,

André

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Andre, net nog ff op een Duits forum gelezen, 19,5 kg voor een originele 18 inch alpina :D

Trouwens die 13,5 kg is erg licht een normale 17/18 inch band alleen al weegt bijna 11 kg :wub:

Pierre, ik heb het dan over de winterbanden met 15" inch, het lijken stalen wielen (zwart) maar er zit een stickertje op dat het lichtmetaal is en je op moet passen met balanslood op de randen te slaan met het hamertje, dus vandaar ook dat ik ze gewogen had, ik vond ze al zo licht met banden.

Wat betreft mijn replica's dan valt het verschil in gewicht nog aardig mee.

André

Link naar reactie
Ja en misschien nog met een Duitse weegschaal gewogen ook :D

Maar let op iedere kilo is er een met name aan de wielen ;)

Dat gewicht op de wielen veel uitmaakt merk ik met 150 pk zeker wanneer de winterbanden er wel of niet onder zitten.

Maar goed wederom geld ook hiervoor " wie mooi wil zijn..."

André

Link naar reactie
Ja en misschien nog met een Duitse weegschaal gewogen ook :D

Maar let op iedere kilo is er een met name aan de wielen :D

Dat gewicht op de wielen veel uitmaakt merk ik met 150 pk zeker wanneer de winterbanden er wel of niet onder zitten.

Maar goed wederom geld ook hiervoor " wie mooi wil zijn..."

André

Ja Andre, 150 pk is natuurlijk belachelijk weinig ! :m:

Het zou verboden moeten worden ! ! ;)

Dus met ze alle collectief deze jongens aankopen ! :)

enginefrontp3hz.jpg

Link naar reactie
:m: style 40 velgen wegen 12 kilo voor achter en 10-11 kilo vóór (zonder band) :)

geloof ik :D

Dan komt dat in totaal ongeveer uit als met de Schnitzers als je 10-11 kilo per band telt ;)

Als ik het niet vergeet zal ik ze ff met band wegen als ik ze er binnenkort afhaal :D

Link naar reactie

Pierre heb je enig idee of het verschil dat, in dit geval mijn auto 30 kilo in totaal op de wielen te compenseren is met een lichter vliegwiel.

Ik vind het verschil goed merkbaar, ik merk dat de auto met die 30 kilo minder gewicht het een stuk makkelijker heeft dan met de Alpina's.

Er is hier volgens mij niemand die een lichter vliegwiel heeft gemonteerd geloof ik.

André

Ps ik bedoel uiteraard niet dat het vliegwiel 30 kilo lichter is hoor maar gewoon de vermogenswinst.

Link naar reactie

Lichter vliegwiel zorgt ervoor dat je motor sneller op toeren komt is echter een delicate aangelegenheid, wordt ie te licht dan loopt ie niet meer mooi (stationair) en valt weg :D

De grotere wielen kun je het beste kompenseren met een korter differentieel dan kompenseer je de grotere omvang tov bij jou 15 inch wat ook wel erg klein is, bij de ///M is de stap van 17 naar 18 gelukkig niet zo groot. Echter ik heb ook een korter diff (om de overgang naar 19 inch te compenseren) maar dat maakt de pret al met al veel leuker ook met 18 inch, meer trekkracht, maar lagere top dan met het originele diff, die hoge topsnelheid kun je hier sowieso niet rijden en haalt ie veelal met de grote wielen niet :)

Echt veel tunen loont bij de kleine zescilinder niet dan is de overstap naar 2.8/3.0 of zelfs ///M veelal goedkoper. :m:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.