Ga naar inhoud

racepics Z3


Aanbevolen berichten

De vorige eigenaar (Nicolas Leune) bekloeg zich ook al over het tricky rijgedrag van de Z3.  Zie foto beneden

Wat wil je ook als je al die features van de Z3 doorelkaar gaat gebruiken. Ik zie gewone of :m: kiewen, spiegels en bumpers gewoon doorelkaar gebruikt worden. Kan nooit goed zijn voor de aerodinamica :D ;) :huh:

Tja............. zo kan ik er nog wel meer opnoemen :m:

Link naar reactie
  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Effe laten zien waar mijn interesse van de rallywereld vandaan komt...

In 2002 vroeg een vriend me of ik geen zin had om zijn navigator te zijn. De wagen had ie reeds gekocht, een BMW 325i. En of ik zin had. Wagen dus maar klaargemaakt (rolkooi, racestoelen, enz) en een paar rallys om te proberen.

Schuiven was het in ieder geval... ;)

ff252ek.jpg

In 2003 hebben we dan zomaar wat rallys gereden, waaronder ook de legendarische Haspengouwrally (althans in Belgie). Regelmatig behaalden we een podium in onze klasse (verbeterde standaardwagens met straatbanden).

In 2004 verkregen we een budget van Dunlop om een volledig jaar aan het Vlaams kampioenschap deel te nemen. We werden dat jaar klassekampioen en werden 5e algemeen in het kampioenschap (achter Mitsubishi's en Subaru's)

hrst07en.jpg

Voor aanvang van 2005 was er overleg, ofwel investeren en verbeteren ofwel in dezelfde konfiguratie verder doen. Het werd,... Stoppen. Er was geen budget en meerijden om de hoop te vullen, liever niet vond mijn piloot. Ik kreeg nog wel wat aanbiedingen om met anderen te rijden, maar dat heb ik afgewezen.

Zodoende ga ik nu terug als toeschouwer naar rallys kijken, weliswaar met pijn in het hart.

Mss dat ik toch nog eens terug ga racen, maar dan zelf rijden in bv. circuitraces.

Een andere vriend van me is momenteel bezig aan een Ford Sierra. Wie weet... :rolleyes:

Link naar reactie

ik heb hier BTW een mooi boek liggen van Dutch Supercar Challenge ... staan ook mooie foto's in :smart:

Moet de DVD ervan nog eens bekijken :D

Link naar reactie
lijkt me doodeng zonder stuur in mijn handen ....... en ik wordt toch al zo snel wagenziek als ik niet rijd.

Valt wel mee, hoor.

Zelf ben ik voor mijn beroep ook dagelijks op de baan en ben het dus gewoon om het stuur in handen te houden.

De man waarbij ik meereed, is echter instructeur wagenbeheersing bij zijn afdeling van de federale politie. Die schrijft haast zijn naam met (vooral) BMW 3-series.

Als ik naast mijn vrouw zit, word ik wel zenuwachtig... :banaan:

Link naar reactie
Dat is iets wat ik ook heel graag nog eens zou willen doen :banaan: Helaas zit ik niet in dat wereldje dus dat zal er wel nooit van komen :drank: Maar het kijkt me heel tof.....

Het is inderdaad één van de fijnste belevenissen in een wagen. Als schuivend door de bochten gaan, met wisselende wegdek omstandigheden. Vechtend tegen de klok, aan het einde van een proef zien dat je weer een paar seconden van je vorige tijd hebt afgedaan.

Ahh, ik krijg er zo weer zin in om terug te beginnen... :drank:

Link naar reactie

Het weer van afgelopen weekend zat de Z3 rijder niet mee in de rally van Tielt.

Slechts een 28e plaats op 76 deelnemers was zijn deel. Blijkbaar weer wat problemen met de versnellingsbak (sequentieel). Wagen wordt op diverse belgische rallysites wel vaak aangehaald als spectaculair, origineel, knappe sound, enz. Moet toch ook eens gaan kijken...

222ew.jpg

In Francorchamps zag ik Danny De Haan deelnemen aan de Dutch Supercar Series.

Mooie Z indeed...

0071sg.jpg

Link naar reactie
  • 1 maand later...
37nu.jpg

Twee weken geleden viel "onze" Z3 uit met ophangingsschade tijdens de rallysprint van Moorslede (Belgie).

Zou deze behandeling er voor iets tussen zitten ?

De vorige eigenaar (Nicolas Leune) bekloeg zich ook al over het tricky rijgedrag van de Z3. Zie foto beneden

108fq.jpg

Normaal gezien moet Stefaan Prinzie dit weekend weer aan de start komen in Tielt. Hou julie verder op de hoogte.

Die rode Z3 coupe staat idd nog regelmatig bij NL cardesign hier in Oostende, alsook bij Qvick Motors.

Kom er een drietal keer per week.

Daar staan geregeld bmw's in rally/race maatpak...

GRTZZZ

BBB

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Die rode Z3 coupe staat idd nog regelmatig bij NL cardesign hier in Oostende, alsook bij Qvick Motors.

Kom er een drietal keer per week.

Daar staan geregeld bmw's in rally/race maatpak...

GRTZZZ

BBB

Onlangs vernomen dat de Z3 terug verkocht is aan Nicolas Leune van NL cardesign. Stefaan Prinzie is overgeschakeld naar een M3 E36 met dezelfde motor en sequentiële bak als in de Z3M. Hij vond uiteindelijk het rijgedrag van de QP te tricky en na een testrally met de E36 heeft ie dan zijn besluit genomen.

Zodoende zal die mooie QP wel een tijdje stilstaan, want Nicolas Leune zelf rijdt momenteel rally's met een E90 met M3-motor in.

Je leert hieruit dat een Z3 toch een echte "ventenauto" is :party:

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Wat een geluid uit dat 'ding', bijna onwerkelijk... :rolleyes:

Van een Z3 Coupé is toch niet veel meer over als je bekijkt wat Ze Zoal aan Zo'n auto verbouwen, waanZinnig.

Wel grappig Frank, ik weet nú pas hoe je aan je nickname komt, cool.

Ik heb ook nog even de Hartge V8 bekeken van GTRene.

Dat apparaat maak ook een heftig mooi geluid en wat gaat die in de toeren...wauw.

Wel jammer dat hij Zo'n crappy FLUT filmpjes plaatst van Zo'n aparte Z3, erg jammer... :angry:

Link naar reactie
z3belienspa2002b5qp.jpg

Hoe Ze die "veerpootbrug" eropgelast hebben... :rolleyes:

Zou dat Zijn om makkelijker onderhoud te kunnen plegen of is dit net iets stabieler ? Lijkt me onwaarschijnlijk dat laatste.

Link naar reactie
Hoe Ze die "veerpootbrug" eropgelast hebben... :rolleyes:

Zou dat Zijn om makkelijker onderhoud te kunnen plegen of is dit net iets stabieler ? Lijkt me onwaarschijnlijk dat laatste.

Bij een racewagen gebruikt men de rolkooi om het chassis te verstevigen.

Op de foto zie je dat een deel van de rolkooi aan de veerpootbevestiging verbonden wordt.

Onderaan is dat normaal gezien ook (buis van de rolkooi loopt verder tot in motorkompartiment).

Meeste racewagens hebben dan ook geen veerpootbrug nodig, want hun rolkooi is zo "opgelast" dat het chassis stijver is dan origineel.

Waarom denk je trouwens dat je via BMW Motorsport een "kas" kan kopen van bv. de 320is ?

Dat is een carrosserie met een rolkooi d'erin. Kan je dan zelf verder afbouwen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.