Ga naar inhoud

Lasvraagje voor Ben


sledgehammer

Aanbevolen berichten

Per ongeluk Ben's gallery vol gespammed, sorry. :rolleyes: Dus hier nogmaals mijn vraag:

Welkom terug Ben, ben erg benieuwd naar je handgemaakte M uitlaat. Om meteen even van je kwaliteiten gebruik te mogen maken, ik wil nog altijd graag een keer mijn eisenmann laten aanpassen, maar ben bang om langs een regulier las bedrijf te gaan omdat die geen oog voor detail hebben. Vermoed ik, no offence.

Ik wil graag een RVS plaat aan de achterzijde van de rechter uitlaatdemper lassen. Technisch gezien moet dit gewoon mogelijk zijn IMO, maar omdat de demper iets schuin kantelt is dit een vrij precies werkje.

De rechterzijde waarop het geheel gelast moet worden:

27fl.jpg

Het orgineel, met opstaand randje:

54oo.jpg

Uiteindelijk resultaat:

62sa.jpg

Voorbeeld van een G-power uitlaat, idee is hetzelfde alleen de pijp loopt iets anders. Het aangelast vierkantje is bij de eisenmann ook niet nodig:

4021_.gif

Link naar reactie
  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

[insert steek in de rug van Rob :rolleyes::rolleyes: ]

Marc:

Sledge, waarom niet gewoon de linker demper zwart spuiten met hittebestendige verf?

Maar goed, zou gewoon een stuk rvs plaat halen, en dat ovaal uitslijpen. Gaatje erin boren en hem "door het gat" vastlassen aan de buis, lijkt me niet moeilijk, toch?

Zo dus:

post1211418234143ra.jpg

Link naar reactie

Cool :D Is het dan ook mogelijk om dat randje op dezelfde manier te verkrijgen? Geloof dat dit aan de binnenzijde gelast zit.

Het is voor mij 2 uur rijden dus dat moet ik wel goed vantevoren inplannen. Zijn er nog meer gedadigden naast SD? Is zondag ook een optie, en wat zullen de kosten ongeveer zijn?

Link naar reactie

Donderdag heb ik weinig te doen (9/3/2006), vrijdag namiddag, anders a.s. zondag in de ochtend...

Heeft jouw nieuwe demper dezelfde afmetingen als een orginele demper? Kan ik vast wat voorbereiden.

Ik denk dat ik het uiterlijk van je demper wel kan namaken door een strip van +/-50mm aan de eindplaat te lassen.

Kosten gaan wel mee vallen, materialen zijn wel redelijk betaalbaar.

Mvrgr, Ben.

Link naar reactie
Sledge en andere gegadigden,

Ik begrijp de bedoeling. Zonder deze plaat zie je inderdaad duidelijk dat er geen demper achter zit....

Mail maar even voor een afspraak!

Mvrgr, Ben

info@bbtotaaltechniek.nl

Heb ook wel interesse Ben. Tis voor mij maar 20 minuten rijden. :D

Maar wil ook evt. eerst het resultaat van een ander zien ?! :D

Link naar reactie

Marvin,

Je hebt weinig vertrouwen in mijn kunnen... Misschien iets vervelends meegemaak in het verleden? :D

Ik maak al geruime tijd RVS demprs en dergelijke. Zelfs BMW Maraal (dealer Alkmaar) brengt bv. een E46 M3 naar mij omdat er een uitlaatprobleem is welke zij zelf niet kunnen herstellen...

Maar sledge was de winnaar: hij is het eerst aan de beurt!

Mvrgr, Ben

info@bbtotaaltechniek.nl

Link naar reactie

Even voor de duidelijkheid Marvin, het gaat hier dus om een aanpassing op de bestaande uitlaat, niet een geheel nieuwe demper!!!

Dus wij hebben nu:

SledgeHammer

SuperDuper

ADOPAT

Huub?

Het heeft voor mij geen haast, dus mag ook ergens in de komende weken.

@Ben, de eisenmann is bijna gelijk aan het orgineel, maar ik zal alle benodigde maten voor je uittekenen.

Link naar reactie
Zag het inderdaad ook op de website wat jullie allemaal doen, mijn vertrouwen heb je. :D Maar het is wel mogelijk om met 3/4 man tegelijkertijd te komen, en er een leuke middag van maken?

Website ??? Linkje Sledge ! :D

En een mini-meeting bij Ben zie ik ook wel zitten ! :D

Link naar reactie

Heren, dames,

Roep maar een datum, en ik pas het in onze planning...

Zou wel graag eerst een "test-case" willen maken voordat er 5 Z3`en staan te trappellen. Als ik er 1 gedaan heb, kan ik een mal maken waardoor de daarop volgende auto`s zeer snel geholpen kunnen worden!

Misschien de mijnheer uit Den Helder, of Schagerbrug?!

Mvrgr, Ben

info@bbtotaaltechniek.nl

Link naar reactie

Sorry Ben, ik zat een dagje zonder internet, wat een ramp zeg. :foto:

Patrick, waar kwam jij vandaan? Misschien inderdaad het beste wanneer er eerst één iemand bij Ben langs gaat en een andere keer de laatste 2/3. Net wat jou het beste uitkomt Ben, ik heb er geen problemen mee om een uurtje of twee te wachten.

Link naar reactie
Heren, dames,

Roep maar een datum, en ik pas het in onze planning...

Zou wel graag eerst een "test-case" willen maken voordat er 5 Z3`en staan te trappellen. Als ik er 1 gedaan heb, kan ik een mal maken waardoor de daarop volgende auto`s zeer snel geholpen kunnen worden!

Misschien de mijnheer uit Den Helder, of Schagerbrug?!

Mvrgr, Ben

info@bbtotaaltechniek.nl

Wat wil je maken?? :foto:

Link naar reactie
Ehhh, een plaat met een omgezette rand, lijkende op en demper?!

Geheel lassen aan een eisenmann dubbelsysteem... En koffie.

Mvrgr, Ben

Maarre, ik heb alleen een standaard demper eronder zitten hoor, geen eisenmann oid :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.