Ga naar inhoud

Carkit + tomtom navigatie


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb sinds kort een Z3 Roadster 2.8 (Super auto, ben er erg happy mee)

Alleen nu moet ik nog een aantal aanpassingen doen. Ik wil een carkit inbouwen voor mijn mobiele telefoon (nokia) en ik wil mijn pda met tomtom navigatie gaan gebruiken.

Wie heeft er ervaring met een van deze uitbreidingen?

Wat is er voor de carkit aan te bevelen? Zeker als je ook wel eens met de kap open rijd kan ik me voorstellen dat bijvoorbeeld een 'oortje' via bleutooth de beste oplossing is.

Maar goed.... wie kan me opweg helpen?

Mvrgr

Joost

Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Was een kleine moeite :)

Tom%20Tom%201.jpg

Het vooraanzicht. Het plakken aan de vooruit vond ik sowieso geen optie omdat de afstand te groot is en je meteen een groot deel van je zicht kwijt bent.

Tom%20Tom%202.jpg

Een voordeel bij een nadeel: De oude Navigatie was er uit gehaald waardoor er een groot schroefgat was achtergebleven. Door de zuignap van de zwanenhals te hebben gehaald en een grote schroef te pakken zit het nu zo vast als een huis.

De stroom tap ik af van de radio, ik wilde die lelijke plug niet in m'n sigaretten aansteker...(en ik vergeet m'n aansteker nog wel eens dus ik kan 'em gewoon niet missen :D)

Tom%20Tom%203.jpg

De ontvanger kan je in principe overal kwijt, ik heb de bedrading achter het dashboard langlopen en de deurpost. Zo zie je ongeveer 5 centimeter kabel en de rest is netjes verborgen.

Link naar reactie

Omdat mijn auto radio niet direct via een gewone plug zit aangesloten (heeft te maken met het feit dat deze een keer gejat is geweest :) ) zit er tussen de radio en de grote plug een kroonsteentje (nou ja "tje"). Hier heb ik simpelweg de plus en de min van de voeding van tom-tom op aangesloten (deze kan je gewoon aansluiten op de adapter die bij tom-tom zit, maar ik heb ze op de printplaat van de adapter gesoldeerd en zo doorgetrokken naar de voeding van de radio).

Klinkt lastiger dan het is, opnieuw: fototje :D

Tom%20Tom%204.jpg

Zo zag de binnenkant van mijn plug er uit, draad 1 & 2 zijn respectievelijk plus en min, hier heb ik op de printplaat een extra draad gesoldeerd en deze doorgetrokken naar het kroonsteentje. Het geheel ligt dus (stekker en al...) achter mijn radio (je hebt daar een berg ruimte).

Draad 3 is de kabel naar tom-tom en het groene de printplaat.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.